pesede, 18/04/2011
ΣΚΛΗΡΟ ΠΑΖΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΦΕΙΟΥ
Οι απαιτήσεις του Άνθιμου, οι θέσεις Μπουτάρη για τον σταθμό στο Παπάφειο και ο λογαριασμός στην Αττικό Μετρό....
Στα οικονομικά ανταλλάγματα επικεντρώνεται η τύχη ενός από τους 13 συνολικά σταθμούς του μετρό στη Θεσσαλονίκη, που βρίσκεται μπλοκαρισμένος για πάνω από τέσσερα χρόνια με ευθύνη του μητροπολίτη Ανθιμου και προέδρου του Παπάφειου Ορφανοτροφείου. Η σκέψη της Αττικό Μετρό να προσπεράσει τον στοιχειωμένο σταθμό του μετρό, έπειτα από τις αντιδράσει και τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί από τον κ. Ανθιμο ώστε να αποτρέψει την εγκατάσταση του εργολάβου σε έκταση του ιδρύματος, δείχνει να απομακρύνεται. Αυτό, όπως αφήνεται να εννοηθεί από την Αττικό Μετρό, θα κοστίσει στην εταιρεία πάνω από 10 εκατ. ευρώ, όταν το συμβατικό κόστος δεν θα ξεπερνούσε τα 5- 6 εκατ. ευρώ. Χώρια την απαίτηση για αποζημίωση που εγείρει το Παπάφειο για την παράδοση των χώρων, αλλά και τις νέες καθυστερήσεις που θα υπάρξουν στο έργο, από το οποίο υπολογίζεται ότι ήδη έχουν απολυθεί περισσότερα από 150 άτομα.
Από την Αττικό Μετρό αποφεύγουν να αναφερθούν στα πρόσθετα κόστη που θα επιβαρύνουν το έργο και δίνουν έμφαση στην έναρξη των εργασιών στο Παπάφειο, όπου σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος εργοταξιακός χώρος, στον οποίο δηλώνουν ότι θα μπορούν να απασχοληθούν περί τα 150 άτομα. Κομβικό ρόλο στις εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων εμφανίζεται να διαδραματίζει ο vέos δήμαρχος Θεσσαλονίκη κ. Μπουτάρης, ο oποίος παρά τις σχέσεις που διατηρεί με τον μητροπολίτη και πρόεδρο του ιδρύματος, πιέζει ώστε να μη στερηθεί η πόλη τον σταθμό στο ορφανοτροφείο. Στόχos είναι να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση που δεν θα βγάζει από τον χάρτη του μετρό τις συνοικίες Tns Τούμπας και Tns Tριανδρίας, όπου υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται από το μετρό πάνω από ιοο.οοο κάτοικοι. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μητροπολίτης εμφανίζεται διατεθειμένος να παραχωρήσει τον χώρο αρκεί να ικανοποιηθούν οι oικονομικές απαιτήσεις του ιδρύματος, που στο παρελθόν έφταναν τα 10 εκατ. ευρώ και οι οποίες λόγω συγκυρίων θα είναι ψαλιδισμένες, ζητώντας ταυτόχρονα να βρεθεί λύση που θα αφήνει στον κουμπαρά του τα έσοδα από την παράδοση της γης.
Η ντρίμπλα του υπουργείου Υγείας
Από την Αττικό Μετρό εκφράζουν αισιοδοξία για την κατάληξη των συζητήσεων και καλλιεργούν το έδαφος για να υπερπηδηθούν τα εμπόδια που δημιουργεί απόφαση της πρώην υπουργού Υγείας και Πρόνοιας Kυρίας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, με την οποία τα έσοδα και τα περιουσιακά στοιχεία των κληροδοτημάτων ανήκουν στο Δημόσιο. Την απόφαση τns κυρίας Ξενογιαννακοπούλου έχει επικαλεστεί ο κ. Avθιμος για να δικαιολογήσει την άρνησή του να παραχωρηθεί η έκταση του ιδρύματος για την κατασκευή του μετρό, καθώς τα έσοδα της απαλλοτρίωσης ύψους περί τα 2,5 εκατ. ευρώ θα πήγαιναν στα ταμεία Tns 4ns Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και θράκης, που ανήκει στο υπουργείο Υγείας και όχι στο Παπάφειο. Ο μητροπολίτη έχει χαρακτηρίσει την απόφαση άδικη, υποστηρίζοντας ότι θίγει τα δικαιώματα του ιδρύματος, που έχει αυξανόμενες δαπάνες και ανάγκες και έχει προσφύγει εναντίον της στο Συμβούλιο τα Επικρατείας. Ο μητροπολίτης προσέφυγε στον Παπακωνσταντίνου. Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες, ο κ. Avθιμος ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών γνωμοδότηση για τα περιουσιακά στοιχεία των κληροδοτημάτων, την οποία έλαβε πρόσφατα και αναμένεται να την καταθέσει με νέο υπόμνημα στο ΣτΕ. Με την επιστολή του υπουργείου Οικονομικών αποσαφηνίζεται ότι τα κληροδοτήματα δεν είναι δημόσια περιουσία και επομένως η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων δεν γίνεται από το κράτος αλλά από τα ίδια. Παρέμβαση για την υπόθεση του ορφανοτροφείου έχει κάνει και ο Σύλλογος Αποφοίτων του Παπάφειου, ο oποίος έχει εναντιωθεί από την πρώτη στιγμή στην παράδοση τμήματος του ιδρύματος στην Αττικό Μετρό. Οι απόφοιτοι δεν έχουν διστάσει να συγκρουστούν με τον μητροπολίτη θεσσαλονίκης, στον οποίο καταλογίζουν οικονομικές βλέψεις και έχουν οργανώσει τη δική τους νομική γραμμή άμυνας, καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ για την απαλλοτρίωση του χώρου, αλλά και για την απόφαση τα Αττικό Μετρό να ξεκινήσει τα έργα κόβοντας υπεραιωνόβια πεύκα.
ΜΕΙΟΝ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΟΙ
Κονταίνουν το μετρό. Για τον εκτροχιασμό του μετρό της θεσσαλονίκης, που κατά τις εκτιμήσεις του αναδόχου θα ολοκληρωθεί το 2018 (!) εκτος και αν κοντύνει , ευθύνες έχει καταλογίσει από καιρό η κυβέρνηση στον μητροπολίτη, που εξαιτίας των αντιδράσεων ο σταθμός ξηλώνεται και ράβεται συστηματικά από το 2007. Υπολογίζεται όμως ότι εάν κατασκευαστεί ο σταθμός, η Αττικό Μετρό θα χρειαστεί νέα μελέτη, θα πρέπει να γκρεμιστεί η σήραγγα που έχει κατασκευάσει ο μετροπόντικας και να αλλάξει και η μέθοδος κατασκευή5.
Οι εργασίες αυτές είναι η χαρά του εργολάβου , σχολιάζουν από την Αττικό Μετρό. Εάν μάλιστα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη ότι από το δίκτυο του μετρό θα αφαιρεθούν οι δύο τελευταίοι σταθμοί (Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) λόγω προβλημάτων χάραξης αλλά και άστοχου σχεδιασμού (σ.σ.: ο σταθμός έχει χωροθετηθεί μέσα σε χωράφια) για να πάει το μετρό προς Καλαμαριά, η Αττικό Μετρό θα επωμιστεί πρόσθετα βάρη.
Σύμφωνα με εκτιμήσει στελεχών τns ΑΕΓΕΚ, εάν αφαιρεθούν οι δύο σταθμοί, το έργο μπορεί να περιοριστεί κατά 150 εκατ. ευρώ. Όμως με βάση τη σύμβαση ο εργολάβος θα αποζημιωθεί με 3% 4% του έργου που αφαιρείται. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι το σύνολο των απαλλοτριώσεων για τους δύο σταθμούς αλλά και για το αμαξοστάσιο θα υπερβεί τα 35 εκατ. ευρώ. Από την Αττικό Μετρό, δηλώνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει καταβληθεί όλο το ποσό.
ΣΚΛΗΡΟ ΠΑΖΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΦΕΙΟΥ
Οι απαιτήσεις του Άνθιμου, οι θέσεις Μπουτάρη για τον σταθμό στο Παπάφειο και ο λογαριασμός στην Αττικό Μετρό....
Στα οικονομικά ανταλλάγματα επικεντρώνεται η τύχη ενός από τους 13 συνολικά σταθμούς του μετρό στη Θεσσαλονίκη, που βρίσκεται μπλοκαρισμένος για πάνω από τέσσερα χρόνια με ευθύνη του μητροπολίτη Ανθιμου και προέδρου του Παπάφειου Ορφανοτροφείου. Η σκέψη της Αττικό Μετρό να προσπεράσει τον στοιχειωμένο σταθμό του μετρό, έπειτα από τις αντιδράσει και τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί από τον κ. Ανθιμο ώστε να αποτρέψει την εγκατάσταση του εργολάβου σε έκταση του ιδρύματος, δείχνει να απομακρύνεται. Αυτό, όπως αφήνεται να εννοηθεί από την Αττικό Μετρό, θα κοστίσει στην εταιρεία πάνω από 10 εκατ. ευρώ, όταν το συμβατικό κόστος δεν θα ξεπερνούσε τα 5- 6 εκατ. ευρώ. Χώρια την απαίτηση για αποζημίωση που εγείρει το Παπάφειο για την παράδοση των χώρων, αλλά και τις νέες καθυστερήσεις που θα υπάρξουν στο έργο, από το οποίο υπολογίζεται ότι ήδη έχουν απολυθεί περισσότερα από 150 άτομα.
Από την Αττικό Μετρό αποφεύγουν να αναφερθούν στα πρόσθετα κόστη που θα επιβαρύνουν το έργο και δίνουν έμφαση στην έναρξη των εργασιών στο Παπάφειο, όπου σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος εργοταξιακός χώρος, στον οποίο δηλώνουν ότι θα μπορούν να απασχοληθούν περί τα 150 άτομα. Κομβικό ρόλο στις εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων εμφανίζεται να διαδραματίζει ο vέos δήμαρχος Θεσσαλονίκη κ. Μπουτάρης, ο oποίος παρά τις σχέσεις που διατηρεί με τον μητροπολίτη και πρόεδρο του ιδρύματος, πιέζει ώστε να μη στερηθεί η πόλη τον σταθμό στο ορφανοτροφείο. Στόχos είναι να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση που δεν θα βγάζει από τον χάρτη του μετρό τις συνοικίες Tns Τούμπας και Tns Tριανδρίας, όπου υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται από το μετρό πάνω από ιοο.οοο κάτοικοι. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μητροπολίτης εμφανίζεται διατεθειμένος να παραχωρήσει τον χώρο αρκεί να ικανοποιηθούν οι oικονομικές απαιτήσεις του ιδρύματος, που στο παρελθόν έφταναν τα 10 εκατ. ευρώ και οι οποίες λόγω συγκυρίων θα είναι ψαλιδισμένες, ζητώντας ταυτόχρονα να βρεθεί λύση που θα αφήνει στον κουμπαρά του τα έσοδα από την παράδοση της γης.
Η ντρίμπλα του υπουργείου Υγείας
Από την Αττικό Μετρό εκφράζουν αισιοδοξία για την κατάληξη των συζητήσεων και καλλιεργούν το έδαφος για να υπερπηδηθούν τα εμπόδια που δημιουργεί απόφαση της πρώην υπουργού Υγείας και Πρόνοιας Kυρίας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, με την οποία τα έσοδα και τα περιουσιακά στοιχεία των κληροδοτημάτων ανήκουν στο Δημόσιο. Την απόφαση τns κυρίας Ξενογιαννακοπούλου έχει επικαλεστεί ο κ. Avθιμος για να δικαιολογήσει την άρνησή του να παραχωρηθεί η έκταση του ιδρύματος για την κατασκευή του μετρό, καθώς τα έσοδα της απαλλοτρίωσης ύψους περί τα 2,5 εκατ. ευρώ θα πήγαιναν στα ταμεία Tns 4ns Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και θράκης, που ανήκει στο υπουργείο Υγείας και όχι στο Παπάφειο. Ο μητροπολίτη έχει χαρακτηρίσει την απόφαση άδικη, υποστηρίζοντας ότι θίγει τα δικαιώματα του ιδρύματος, που έχει αυξανόμενες δαπάνες και ανάγκες και έχει προσφύγει εναντίον της στο Συμβούλιο τα Επικρατείας. Ο μητροπολίτης προσέφυγε στον Παπακωνσταντίνου. Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες, ο κ. Avθιμος ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών γνωμοδότηση για τα περιουσιακά στοιχεία των κληροδοτημάτων, την οποία έλαβε πρόσφατα και αναμένεται να την καταθέσει με νέο υπόμνημα στο ΣτΕ. Με την επιστολή του υπουργείου Οικονομικών αποσαφηνίζεται ότι τα κληροδοτήματα δεν είναι δημόσια περιουσία και επομένως η διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων δεν γίνεται από το κράτος αλλά από τα ίδια. Παρέμβαση για την υπόθεση του ορφανοτροφείου έχει κάνει και ο Σύλλογος Αποφοίτων του Παπάφειου, ο oποίος έχει εναντιωθεί από την πρώτη στιγμή στην παράδοση τμήματος του ιδρύματος στην Αττικό Μετρό. Οι απόφοιτοι δεν έχουν διστάσει να συγκρουστούν με τον μητροπολίτη θεσσαλονίκης, στον οποίο καταλογίζουν οικονομικές βλέψεις και έχουν οργανώσει τη δική τους νομική γραμμή άμυνας, καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ για την απαλλοτρίωση του χώρου, αλλά και για την απόφαση τα Αττικό Μετρό να ξεκινήσει τα έργα κόβοντας υπεραιωνόβια πεύκα.
ΜΕΙΟΝ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΟΙ
Κονταίνουν το μετρό. Για τον εκτροχιασμό του μετρό της θεσσαλονίκης, που κατά τις εκτιμήσεις του αναδόχου θα ολοκληρωθεί το 2018 (!) εκτος και αν κοντύνει , ευθύνες έχει καταλογίσει από καιρό η κυβέρνηση στον μητροπολίτη, που εξαιτίας των αντιδράσεων ο σταθμός ξηλώνεται και ράβεται συστηματικά από το 2007. Υπολογίζεται όμως ότι εάν κατασκευαστεί ο σταθμός, η Αττικό Μετρό θα χρειαστεί νέα μελέτη, θα πρέπει να γκρεμιστεί η σήραγγα που έχει κατασκευάσει ο μετροπόντικας και να αλλάξει και η μέθοδος κατασκευή5.
Οι εργασίες αυτές είναι η χαρά του εργολάβου , σχολιάζουν από την Αττικό Μετρό. Εάν μάλιστα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη ότι από το δίκτυο του μετρό θα αφαιρεθούν οι δύο τελευταίοι σταθμοί (Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) λόγω προβλημάτων χάραξης αλλά και άστοχου σχεδιασμού (σ.σ.: ο σταθμός έχει χωροθετηθεί μέσα σε χωράφια) για να πάει το μετρό προς Καλαμαριά, η Αττικό Μετρό θα επωμιστεί πρόσθετα βάρη.
Σύμφωνα με εκτιμήσει στελεχών τns ΑΕΓΕΚ, εάν αφαιρεθούν οι δύο σταθμοί, το έργο μπορεί να περιοριστεί κατά 150 εκατ. ευρώ. Όμως με βάση τη σύμβαση ο εργολάβος θα αποζημιωθεί με 3% 4% του έργου που αφαιρείται. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι το σύνολο των απαλλοτριώσεων για τους δύο σταθμούς αλλά και για το αμαξοστάσιο θα υπερβεί τα 35 εκατ. ευρώ. Από την Αττικό Μετρό, δηλώνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει καταβληθεί όλο το ποσό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.