Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 18/04/2011
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης παραβρέθηκε το πρωί στην υπογραφή του Μνημονίου για την εταιρική και κοινωνική σχέση της Αττικό Μετρό ΑΕ με τους φορείς της πόλης...
Ο κ. Μαγκριώτης ευχαρίστησε τη Διοίκηση και τους εργαζομένους τόσο της Αττικό Μετρό ΑΕ, όσο και του αναδόχου, καθώς και όλους τους φορείς για τη συνεργασία τους. Τόνισε, ότι υπάρχει καθολική και απόλυτη ενημέρωση για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην κατασκευή του έργου, καθώς η πόλη χρειάζεται συνεργασία και συναίνεση.
Πρόσθετα, ο κ. Μαγκριώτης πρότεινε τη δημιουργία μόνιμης διακομματικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε και κατά την ομιλία του στη Βουλή στις 15 Απριλίου 2011, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της ΝΔ για το έργο του Μετρό, ώστε να υπάρχει πλήρης και αναλυτική ενημέρωση, περιοδικά, όπως και κάθε φορά που θα ζητείται.
Μετά την ολοκλήρωση της υπογραφής του μνημονίου, ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, γιατί ο διάλογος όλων των εκπροσώπων των φορέων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής οδήγησε σε μια σημαντική συμφωνία. Ήταν αδιανόητο να είχε άλλη εξέλιξη. Το Μετρό μας ενώνει όλους, το θέλουμε όλοι και αγωνιζόμαστε όλοι για αυτό.
Οι στόχοι της συνεργασίας είναι τρεις:
α. Δουλεύουμε όλοι μαζί για να ξεπερνούμε προβλήματα. Αρκετά μέχρι τώρα είχαμε καθυστερήσεις, ακόμα και από προβλήματα που δημιούργησαν τοπικοί φορείς.
β. Η ανάδειξη της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς των 23 αιώνων ζωής της πόλης. Δεν υπάρχει πόλη με αυτό το βάθος και εύρος πολιτισμού. Αυτό πρέπει να αναδειχθεί και θα συνεργαστούμε όλοι. Η Αττικό Μετρό ΑΕ χρηματοδοτεί αυτή την προσπάθεια, γιατί πάνω από όλα είναι η πόλη μας, η ιστορία μας, το παρόν και το μέλλον μας.
γ. Η προβολή της πόλης διεθνώς, ως πόλη η οποία στα λίγα επόμενα χρόνια θα έχει γραμμή μετρό και αργότερα ολοκληρωμένο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι κερδίζει η πόλη μας διεθνώς, δημιουργεί κίνητρα, τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους επενδυτές. Μπαίνει πολύ ψηλά στις πόλεις που θα προτιμούνται για τουρισμό, για επισκέψεις, για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα και φυσικά για επενδύσεις.
Για αυτούς τους στόχους αξίζει να αγωνιστούμε όλοι γιατί είναι οι στόχοι της πόλης μας, οι στόχοι των ανθρώπων της.
Έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά μέχρι να φτάσουμε στην υπογραφή αυτού του Συμφώνου Συνεργασίας, με κάθε φορέα ξεχωριστά. Για παράδειγμα, με τους καταστηματάρχες και τους εκπροσώπους τους έγινε συστηματική δουλειά, τα αιτήματα που έχουν καταγραφεί προωθούνται πως τα αρμόδια Υπουργεία, τους αρμόδιους φορείς. Ο Δήμος ήδη έχει τονίσει, ότι θα βοηθήσει πολύ από τη δική του πλευρά για να ανακουφίσουμε αυτούς που έχουν πληγεί τα προηγούμενα χρόνια, από το 2006 μέχρι και σήμερα. Κάποιοι έχουν καταστραφεί, έχουν ζημιές και πρέπει να υποστηριχθούν.
Προσπαθούμε να ανακουφίζουμε τις περιοχές, τους πολίτες, τους καταστηματάρχες και τους εργαζόμενους εκεί όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί και θα κατασκευάζονται για τα επόμενα χρόνια. Να μην υπάρξουν τα λάθη των προηγούμενων χρόνων, που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Πρέπει μέσα από τη συνεργασία όλων να ελαχιστοποιούμε τα προβλήματα και ήδη τα αποτελέσματα έχουν φανεί.
Άλλος στόχος είναι να κατασκευαστούν πάρκινγκ. Ήδη έχει συμφωνηθεί η κατασκευή δύο πάρκινγκ στην ευρύτερη περιοχή του Πανεπιστημίου, με συνεργασία των αρχών του Πανεπιστημίου, της Αττικό Μετρό ΑΕ και άλλων φορέων. Αξιοποιούνται μάλιστα και οι εγκαταστάσεις του Μετρό, οι οποίες κατασκευάστηκαν για το σταθμό αλλά βοηθούν και θα παραχωρηθούν για την κατασκευή ενός πάρκινγκ.
Επίσης, με το Δήμο Θεσσαλονίκης, υπάρχει ήδη συνεργασία και σχεδιάζονται τα πάρκινγκ και στους άλλους σταθμούς. Η Αττικό Μετρό ΑΕ θα κάνει δωρεάν τις μελέτες για το Δήμο Θεσσαλονίκης αφού έχει την τεχνογνωσία για να προσφέρει στην πόλη και στους ανθρώπους, ούτως ώστε οι πολίτες να μπορούν να αφήνουν το αυτοκίνητό τους σε ένα σταθμό Μετρό και να παίρνουν το Μετρό, να μην μετακινούνται δηλαδή μέσα στην πόλη με όλα τα αρνητικά επακόλουθα.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω την αισθητική ανάπλαση των σταθμών, που κατασκευάζονται με τη συνεργασία των Εφοριών αρχαιοτήτων, του τμήματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου, των φορέων του πολιτισμού της πόλης και του Δήμου. Έτσι, ακόμα και εκεί όπου υπάρχουν οι λαμαρίνες για λόγους ασφαλείας, να μην έχουμε την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με κάποιες αντιδράσεις των Δημάρχων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Δικαιολογημένα υπήρξαν οι αντιδράσεις αυτές, γιατί ο αρχικός σχεδιασμός είχε εκτός τη Δυτική Θεσσαλονίκη τα προηγούμενα χρόνια. Δώσαμε εντολή στην Αττικό μετρό ΑΕ και ήδη τρέχει η μελέτη για την πρώτη γραμμή δυτικά κατά μήκος της οδού Λαγκαδά μέχρι τα νοσοκομεία.
Αγωνιζόμαστε για να είναι ολοκληρωμένες οι μελέτες, οι οποίες χρηματοδοτούνται κατά προτεραιότητα, ώστε το 2013 να δημοπρατηθεί αυτή η γραμμή. Υπάρχει επίσης ανοιχτή συζήτηση με τους Δημάρχους της Βορειοδυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης, για την χωροθέτηση μιας δεύτερης γραμμής δυτικά, είτε παράλληλα στη σιδηροδρομική γραμμή, είτε εγκάρσια, όπως αρχικά είτε προτείνει η Αττικό μετρό ΑΕ στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, Ξηροκρήνη, Μενεμένη, Αμπελόκηποι, Εύοσμος, Ελευθέριο-Κορδελιό και στη συνέχεια προς τη βιομηχανική ζώνη, σε συνεργασία με τον προαστιακό και το ΤΕΙ».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης παραβρέθηκε το πρωί στην υπογραφή του Μνημονίου για την εταιρική και κοινωνική σχέση της Αττικό Μετρό ΑΕ με τους φορείς της πόλης...
Ο κ. Μαγκριώτης ευχαρίστησε τη Διοίκηση και τους εργαζομένους τόσο της Αττικό Μετρό ΑΕ, όσο και του αναδόχου, καθώς και όλους τους φορείς για τη συνεργασία τους. Τόνισε, ότι υπάρχει καθολική και απόλυτη ενημέρωση για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην κατασκευή του έργου, καθώς η πόλη χρειάζεται συνεργασία και συναίνεση.
Πρόσθετα, ο κ. Μαγκριώτης πρότεινε τη δημιουργία μόνιμης διακομματικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε και κατά την ομιλία του στη Βουλή στις 15 Απριλίου 2011, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της ΝΔ για το έργο του Μετρό, ώστε να υπάρχει πλήρης και αναλυτική ενημέρωση, περιοδικά, όπως και κάθε φορά που θα ζητείται.
Μετά την ολοκλήρωση της υπογραφής του μνημονίου, ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, γιατί ο διάλογος όλων των εκπροσώπων των φορέων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής οδήγησε σε μια σημαντική συμφωνία. Ήταν αδιανόητο να είχε άλλη εξέλιξη. Το Μετρό μας ενώνει όλους, το θέλουμε όλοι και αγωνιζόμαστε όλοι για αυτό.
Οι στόχοι της συνεργασίας είναι τρεις:
α. Δουλεύουμε όλοι μαζί για να ξεπερνούμε προβλήματα. Αρκετά μέχρι τώρα είχαμε καθυστερήσεις, ακόμα και από προβλήματα που δημιούργησαν τοπικοί φορείς.
β. Η ανάδειξη της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς των 23 αιώνων ζωής της πόλης. Δεν υπάρχει πόλη με αυτό το βάθος και εύρος πολιτισμού. Αυτό πρέπει να αναδειχθεί και θα συνεργαστούμε όλοι. Η Αττικό Μετρό ΑΕ χρηματοδοτεί αυτή την προσπάθεια, γιατί πάνω από όλα είναι η πόλη μας, η ιστορία μας, το παρόν και το μέλλον μας.
γ. Η προβολή της πόλης διεθνώς, ως πόλη η οποία στα λίγα επόμενα χρόνια θα έχει γραμμή μετρό και αργότερα ολοκληρωμένο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι κερδίζει η πόλη μας διεθνώς, δημιουργεί κίνητρα, τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους επενδυτές. Μπαίνει πολύ ψηλά στις πόλεις που θα προτιμούνται για τουρισμό, για επισκέψεις, για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα και φυσικά για επενδύσεις.
Για αυτούς τους στόχους αξίζει να αγωνιστούμε όλοι γιατί είναι οι στόχοι της πόλης μας, οι στόχοι των ανθρώπων της.
Έχει γίνει πάρα πολύ δουλειά μέχρι να φτάσουμε στην υπογραφή αυτού του Συμφώνου Συνεργασίας, με κάθε φορέα ξεχωριστά. Για παράδειγμα, με τους καταστηματάρχες και τους εκπροσώπους τους έγινε συστηματική δουλειά, τα αιτήματα που έχουν καταγραφεί προωθούνται πως τα αρμόδια Υπουργεία, τους αρμόδιους φορείς. Ο Δήμος ήδη έχει τονίσει, ότι θα βοηθήσει πολύ από τη δική του πλευρά για να ανακουφίσουμε αυτούς που έχουν πληγεί τα προηγούμενα χρόνια, από το 2006 μέχρι και σήμερα. Κάποιοι έχουν καταστραφεί, έχουν ζημιές και πρέπει να υποστηριχθούν.
Προσπαθούμε να ανακουφίζουμε τις περιοχές, τους πολίτες, τους καταστηματάρχες και τους εργαζόμενους εκεί όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί και θα κατασκευάζονται για τα επόμενα χρόνια. Να μην υπάρξουν τα λάθη των προηγούμενων χρόνων, που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Πρέπει μέσα από τη συνεργασία όλων να ελαχιστοποιούμε τα προβλήματα και ήδη τα αποτελέσματα έχουν φανεί.
Άλλος στόχος είναι να κατασκευαστούν πάρκινγκ. Ήδη έχει συμφωνηθεί η κατασκευή δύο πάρκινγκ στην ευρύτερη περιοχή του Πανεπιστημίου, με συνεργασία των αρχών του Πανεπιστημίου, της Αττικό Μετρό ΑΕ και άλλων φορέων. Αξιοποιούνται μάλιστα και οι εγκαταστάσεις του Μετρό, οι οποίες κατασκευάστηκαν για το σταθμό αλλά βοηθούν και θα παραχωρηθούν για την κατασκευή ενός πάρκινγκ.
Επίσης, με το Δήμο Θεσσαλονίκης, υπάρχει ήδη συνεργασία και σχεδιάζονται τα πάρκινγκ και στους άλλους σταθμούς. Η Αττικό Μετρό ΑΕ θα κάνει δωρεάν τις μελέτες για το Δήμο Θεσσαλονίκης αφού έχει την τεχνογνωσία για να προσφέρει στην πόλη και στους ανθρώπους, ούτως ώστε οι πολίτες να μπορούν να αφήνουν το αυτοκίνητό τους σε ένα σταθμό Μετρό και να παίρνουν το Μετρό, να μην μετακινούνται δηλαδή μέσα στην πόλη με όλα τα αρνητικά επακόλουθα.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω την αισθητική ανάπλαση των σταθμών, που κατασκευάζονται με τη συνεργασία των Εφοριών αρχαιοτήτων, του τμήματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου, των φορέων του πολιτισμού της πόλης και του Δήμου. Έτσι, ακόμα και εκεί όπου υπάρχουν οι λαμαρίνες για λόγους ασφαλείας, να μην έχουμε την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με κάποιες αντιδράσεις των Δημάρχων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Δικαιολογημένα υπήρξαν οι αντιδράσεις αυτές, γιατί ο αρχικός σχεδιασμός είχε εκτός τη Δυτική Θεσσαλονίκη τα προηγούμενα χρόνια. Δώσαμε εντολή στην Αττικό μετρό ΑΕ και ήδη τρέχει η μελέτη για την πρώτη γραμμή δυτικά κατά μήκος της οδού Λαγκαδά μέχρι τα νοσοκομεία.
Αγωνιζόμαστε για να είναι ολοκληρωμένες οι μελέτες, οι οποίες χρηματοδοτούνται κατά προτεραιότητα, ώστε το 2013 να δημοπρατηθεί αυτή η γραμμή. Υπάρχει επίσης ανοιχτή συζήτηση με τους Δημάρχους της Βορειοδυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης, για την χωροθέτηση μιας δεύτερης γραμμής δυτικά, είτε παράλληλα στη σιδηροδρομική γραμμή, είτε εγκάρσια, όπως αρχικά είτε προτείνει η Αττικό μετρό ΑΕ στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, Ξηροκρήνη, Μενεμένη, Αμπελόκηποι, Εύοσμος, Ελευθέριο-Κορδελιό και στη συνέχεια προς τη βιομηχανική ζώνη, σε συνεργασία με τον προαστιακό και το ΤΕΙ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.