news.makedonias.gr,22/11/2014
Διαφημίζεται –και είναι- το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, ένα σύγχρονο και υψηλής αισθητικής δίκτυο Μετρό.
Ο λόγος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όποτε και κυρίως αν γίνει (…), θα δώσει πνοή στην πόλη. Ωστόσο, η καθυστέρηση στις εργασίες και κυρίως στην ολοκλήρωση των υποέργων για να φτάσουμε στην τελική παράδοση του έργου στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν έχουν προηγούμενο…
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της εταιρίας Αττικό Μετρό, που έχει αναλάβει το Μετρό Θεσσαλονίκης, εργάζονται καθημερινά περισσότερα από 650 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία έχει αναπτύξει συνολικά 16 εργοταξιακούς χώρους στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με 9,6 χλμ. γραμμής, θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Θα δημιουργηθεί επίσης αμαξοστάσιο στης περιοχή της Πυλαίας, έκτασης 50.000 τμ.
Επέκταση προς Καλαμαριά: Παράταση πριν αρχίσει
Στις 23 Ιουνίου, με την παρακάτω ανακοίνωση, μας γνωστοποιούσαν ότι επεκτείνονται οι εργασίες του Μετρό προς Καλαμαριά.
«Ξεκίνησε σήμερα η κατασκευή του σταθμού Νέα Κρήνη, στην επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Αποτελεί το δεύτερο εργοτάξιο μετά από το φρέαρ εκκίνησης των ΤΒΜ (μετροπόντικες), στο οποίο ο ανάδοχος άρχισε τις κατασκευαστικές εργασίες.
Το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς την Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής. Το έργο προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα.
Με τη λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το Δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018.
Τον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό Νέα Κρήνη επισκέφθηκαν σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος και ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης. Ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ενημέρωσε ότι η κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά βρίσκεται σήμερα μπροστά από το χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πέντε νέων σταθμών του Μετρό.
Ο κ. Σιμόπουλος επεσήμανε ότι η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ότι σε συνδυασμό με τις λύσεις που δίνονται στα προβλήματα τα οποία παρουσιάζονται στην κατασκευή της βασικής γραμμής, σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης.
Ο κ. Μπακογλίδης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για την πορεία εξέλιξης του έργου και τις προσπάθειες που γίνονται, ώστε να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές οχλήσεις γύρω από τα εργοτάξια που θα στηθούν».
Τι ισχύει σήμερα
Οπως φαίνεται, τα παθήματα του Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχουν τέλος. Ο ανάδοχος της επέκτασης προς Καλαμαριά πήρε την πρώτη, οκτάμηνη παράταση πριν καν ξεκινήσει το έργο. Αιτία, η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις, για τις οποίες πριν από δύο χρόνια η Αττικό Μετρό και ο δήμος Καλαμαριάς διαβεβαίωναν ότι ήταν «τελειωμένη υπόθεση». Εν τω μεταξύ τις δύο τελευταίες ημέρες διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη ένας πόλεμος δηλώσεων και ανακοινώσεων με αφορμή την κατάσταση στη βασική γραμμή…
Η επέκταση προς Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χλμ. και περιλαμβάνει 5 σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η σύμβαση με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ υπεγράφη μόλις πέρυσι και όμως, τα προβλήματα ήδη ξεκίνησαν.
Με απόφαση, που υπεγράφη πριν από ένα μήνα (στις 17 Οκτωβρίου) η Αττικό Μετρό δέχθηκε το αίτημα του αναδόχου και ενέκρινε οκτάμηνη παράταση του έργου, μέχρι το τέλος του 2018. Σύμφωνα με την απόφαση, «η παράδοση των χώρων για την κατασκευή των σταθμών “Αρετσού” και “Μίκρα” εκτιμάται ότι δεν δύναται να πραγματοποιηθεί νωρίτερα από τις 15.7.2015, δηλαδή 262 ημέρες αργότερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», αναφέρεται.
«Η εν λόγω καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η μετεγκατάσταση των εγκαταστάσεων υποστήριξης του ΤΒΜ (σ.σ. μετροποντικών) στον σταθμό Αρετσού (…)». Κι όμως, δύο έτη νωρίτερα (28.12.2012) τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θ. Μπακογλίδης ανέφεραν ότι η επέκταση δεν θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της κύριας γραμμής. Οπως υποστήριζαν η διαδικασία απαλλοτρίωσης είχε προχωρήσει, αφού συνδεόταν με την εν εξελίξει διαδικασία διάνοιξης ενός δρόμου (οδός Πόντου). «Η προετοιμασία για τις απαλλοτριώσεις βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς ο δήμος σκόπευε να διανοίξει τη συνέχεια της οδού Πόντου. Γνωρίζουμε λοιπόν ποιοι είναι οι δικαιούχοι, έχουμε εκδώσει πράξεις εφαρμογής, σε κάποιες περιπτώσεις τα δικαστήρια έχουν ορίσει την τιμή μονάδας (σ.σ. το ύψος της απαλλοτρίωσης)», ανέφερε τότε ο κ. Μπακογλίδης.
Πηγές της Αττικό Μετρό αποδίδουν τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στις καθυστερήσεις των δικαστηρίων και όχι βέβαια στην (για ακόμα μια φορά) ελλιπή προετοιμασία του έργου πριν από τη δημοπράτησή του.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οκτώβριος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επίχωσης της πλάκας οροφής και σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής ΒΔ & ΒΑ φρεατίου στη διασταύρωση και η προετοιμασία για αλλαγή της κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ξεκίνησε η αφαίρεση μεταλλικής υποστύλωσης της βόρειας πλάκας οροφής.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Μετά από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, ολοκληρώθηκε η καθαίρεση των αρχαιολογικών ευρημάτων της Α’ φάσης αρχαιολογικής ανασκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ξεκίνησε η εκσκαφή του 4ου επιπέδου (αποβάθρας) και η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο φρέαρ αερισμού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής τοιχίων στο 3ο επίπεδο.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Ξεκίνησαν οι προεργασίες για την τοποθέτηση της τελευταίας σειράς αντηρίδων και η προετοιμασία για την αλλαγή της κυκλοφοριακής φάσης, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της αποβάθρας και οι εργασίες εγκατάστασης των κυλιόμενων κλιμάκων.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του 3ου επίπεδου (αποβάθρας).
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής φρεατίου αγωγού αποχέτευσης και η καθαίρεση του παλαιού αγωγού.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και αντιστήριξης.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής τοιχίων και υποστηλωμάτων του κτιρίου 9 και σε εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή σε τμήμα του Αμαξοστασίου.
Σήραγγες: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής πασσάλων – κεφαλόδεσμων και οι εργασίες παράκαμψης αγωγών ΟΚΩ στη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος.
Σεπτέμβριος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αλλαγής κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική ανασκαφή Α’ Φάσης στο νότιο τμήμα του Σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής πασσάλων στο νότιο φρέαρ αερισμού, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του ΒΔ φρεατίου καθώς και η αρχαιολογική ανασκαφή στη βόρεια πρόσβαση.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή της αποβάθρας και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης των κυλιόμενων κλιμάκων.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αλλαγής κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίου αγωγού αποχέτευσης καθώς και η εκσκαφή του σταθμού.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης στη Διασταύρωση.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την εκσκαφή και αντιστήριξη του κτιρίου ΙΙ-ΚΕΛ καθώς και οι εργασίες της πλάκας ισογείου στο χώρο διέλευσης των συρμών.
Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μεταφοράς των δύο ΤΒΜ.
Αύγουστος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή ΒΔ & ΒΑ φρεατίου και την αποκατάσταση ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του Σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την εκσκαφή και την κατασκευή πλάκας επιπέδου 3. Υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η κυκλοφοριακή φάση Α.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή του 3ου επιπέδου (αποβάθρας). Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης της 4ης στάθμης αντηρίδων και ξεκίνησε η κατασκευή της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή και η κατασκευή της πλάκας επιπέδου στο 3ο επίπεδο, η κατασκευή στα φρεάτια εξαερισμού 1, 2 & 3 και η κατασκευή της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Ξεκίνησε η κατασκευή πασσάλων του δυτικού φρεατίου αγωγού αποχέτευσης.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης στη Διασταύρωση.
Σε προχωρημένος στάδιο βρίσκονται οι εργασίες μετεγκατάστασης των δύο ΤΒΜ στη Διασταύρωση της Ν.ΕΛΒΕΤΙΑΣ και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων στη σήραγγα ανοικτού ορύγματος.
Ιούλιος 2014
Σταθμός Ν.Σ.Σ.: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή ΒΔ & ΒΑ φρεατίου καθώς και η αποκατάσταση ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νότιου τμήματος της πλάκας οροφής.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Ξεκίνησε η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Ξεκίνησαν οι εργασίες τοποθέτησης της 4ης στάθμης αντηρίδων.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Ολοκληρώθηκε η καθαίρεση της ψευδοσήραγγας ΤΒΜ στο 4ο επίπεδο.
Σταθμός ΦΛΕΜΙΝΓΚ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή στο τελευταίο επίπεδο (επίπεδο -3).
Σταθμός & Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή και η κατασκευή της πλάκας επιπέδου στο 3ο επίπεδο, η κατασκευή στα φρεάτια εξαερισμού 1, 2 & 3 και οι εργασίες αντιστήριξης και εκσκαφής της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Ξεκίνησαν οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της πλάκας θεμελίωσης στη διασταύρωση.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του 1ου υπογείου του κτιρίου Ι. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εκσκαφές και η αντιστήριξη του κτιρίου ΙΙ-ΚΕΛ., η κατασκευή της πλάκας ισογείου στο χώρο διέλευσης των συρμών, η κατασκευή τοιχίων και υποστυλωμάτων του κτιρίου Ι και η αρχαιολογική ανασκαφή σε τμήμα του κτιρίου ΙΙ.
Ιούνιος 2014
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή συμβατικών τοιχίων νότια.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή επιπέδου 2 και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πλάκας επιπέδου 3, η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού και η αρχαιολογική ανασκαφή στη βόρεια πρόσβαση.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Ολοκληρώθηκαν τα έργα Πολιτικού Μηχανικού έως και το επίπεδο 3.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 2, οι παρακάμψεις δικτύων ΟΚΩ στη νότια είσοδο και η κατασκευή πασσάλων νότιας πρόσβασης.
Σταθμός & Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή πλάκας επιπέδου 2. Ξεκίνησε η εκσκαφή επίπεδου 3, και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων στα φρεάτια εξαερισμού 2 & 3 και η τοποθέτηση αντηρίδων για την κατασκευή της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατοπασσάλων και σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη (αγκύρια, αντηρίδες, εκτοξευόμενο σκυρόδεμα).
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης του κτιρίου Ι, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή τοιχίων και υποστυλωμάτων του κτιρίου Ι, η κατασκευή κεφαλοδέσμων, πασσάλων και οι εκσκαφές στην περιοχή του κτιρίου ΙΙ (ΚΕΛ).
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη μετεγκατάσταση των δύο ΤΒΜ στη Διασταύρωση της Ν. ΕΛΒΕΤΙΑΣ.
Μάιος 2014
Ολοκληρώθηκαν τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στο Σταθμό Ν.Σ.Σ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του Σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 3 στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ και η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 3 και η τοποθέτηση της 3ης στάθμης αντηρίδων στον Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση της τελευταίας στάθμης αντηρίδων στο Σταθμό ΦΛΕΜΙΝΓΚ.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατοπασσάλων στο Αμαξοστάσιο καθώς και η τοποθέτησης σιδηρού οπλισμού στο υπόλοιπο τμήμα του κτιρίου Ι.
Απρίλιος 2014
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατίων και προσβάσεων του Σταθμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ έως και το επίπεδο -3.
Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής πλάκας επιπέδου -2 στον Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάνοιξής των δυο σηράγγων, από τον Σταθμό Ν.Σ.Σ. μέχρι τον Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ. Προετοιμασία για τη μετεγκατάσταση των ΤΒΜ στον Σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή μικροσηράγγων οροφής επιπέδου -2 κάτω από τη Βασιλική στον Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ.
Μάρτιος 2014
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής εσωτερικών τοιχίων και κλιμακοστασίων, καθώς και η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ.
Στο Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των τοίχων αντιστήριξης για τις ανάγκες της κυκλοφοριακής ρύθμισης.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η γενική εκσκαφή στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ καθώς και η τοποθέτηση της 2ης στάθμης αντηρίδων.
Φεβρουάριος 2014
Στο Σταθμό Ν. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ (Ν.Σ.Σ.)ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του Σταθμού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των κλιμακοστασίων και των προσβάσεων.
Στο Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της βόρειας πλάκας οροφής.
Στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή μικροσηράγγων οροφής και πλάκας επιπέδου -2.
Στο Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίων και προσβάσεων.
Στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υπογειοποίησης δικτύου ΔΕΗ.
Στο Σταθμό ΦΛΕΜΙΝΓΚ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίων Η/Μ εξοπλισμού.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του επιπέδου -2 στη Διακλάδωση Δημοκρατίας.
Ιανουάριος 2014
Στο Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πλάκας οροφής και δόθηκε σε κυκλοφορία μια λωρίδα κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων στην οδό Δελφών.
Στο Αμαξοστάσιο σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η τοποθέτηση σιδηρού οπλισμού πλάκας θεμελίωσης.
Στο Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού, όπως επίσης και στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ.
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής διαφραγματικών τοίχων στο Σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
Διαφημίζεται –και είναι- το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, ένα σύγχρονο και υψηλής αισθητικής δίκτυο Μετρό.
Ο λόγος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όποτε και κυρίως αν γίνει (…), θα δώσει πνοή στην πόλη. Ωστόσο, η καθυστέρηση στις εργασίες και κυρίως στην ολοκλήρωση των υποέργων για να φτάσουμε στην τελική παράδοση του έργου στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν έχουν προηγούμενο…
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της εταιρίας Αττικό Μετρό, που έχει αναλάβει το Μετρό Θεσσαλονίκης, εργάζονται καθημερινά περισσότερα από 650 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία έχει αναπτύξει συνολικά 16 εργοταξιακούς χώρους στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με 9,6 χλμ. γραμμής, θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Θα δημιουργηθεί επίσης αμαξοστάσιο στης περιοχή της Πυλαίας, έκτασης 50.000 τμ.
Επέκταση προς Καλαμαριά: Παράταση πριν αρχίσει
Στις 23 Ιουνίου, με την παρακάτω ανακοίνωση, μας γνωστοποιούσαν ότι επεκτείνονται οι εργασίες του Μετρό προς Καλαμαριά.
«Ξεκίνησε σήμερα η κατασκευή του σταθμού Νέα Κρήνη, στην επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Αποτελεί το δεύτερο εργοτάξιο μετά από το φρέαρ εκκίνησης των ΤΒΜ (μετροπόντικες), στο οποίο ο ανάδοχος άρχισε τις κατασκευαστικές εργασίες.
Το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς την Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής. Το έργο προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα.
Με τη λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το Δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018.
Τον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό Νέα Κρήνη επισκέφθηκαν σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος και ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης. Ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ενημέρωσε ότι η κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά βρίσκεται σήμερα μπροστά από το χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πέντε νέων σταθμών του Μετρό.
Ο κ. Σιμόπουλος επεσήμανε ότι η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ότι σε συνδυασμό με τις λύσεις που δίνονται στα προβλήματα τα οποία παρουσιάζονται στην κατασκευή της βασικής γραμμής, σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης.
Ο κ. Μπακογλίδης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για την πορεία εξέλιξης του έργου και τις προσπάθειες που γίνονται, ώστε να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές οχλήσεις γύρω από τα εργοτάξια που θα στηθούν».
Τι ισχύει σήμερα
Οπως φαίνεται, τα παθήματα του Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχουν τέλος. Ο ανάδοχος της επέκτασης προς Καλαμαριά πήρε την πρώτη, οκτάμηνη παράταση πριν καν ξεκινήσει το έργο. Αιτία, η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις, για τις οποίες πριν από δύο χρόνια η Αττικό Μετρό και ο δήμος Καλαμαριάς διαβεβαίωναν ότι ήταν «τελειωμένη υπόθεση». Εν τω μεταξύ τις δύο τελευταίες ημέρες διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη ένας πόλεμος δηλώσεων και ανακοινώσεων με αφορμή την κατάσταση στη βασική γραμμή…
Η επέκταση προς Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χλμ. και περιλαμβάνει 5 σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η σύμβαση με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ υπεγράφη μόλις πέρυσι και όμως, τα προβλήματα ήδη ξεκίνησαν.
Με απόφαση, που υπεγράφη πριν από ένα μήνα (στις 17 Οκτωβρίου) η Αττικό Μετρό δέχθηκε το αίτημα του αναδόχου και ενέκρινε οκτάμηνη παράταση του έργου, μέχρι το τέλος του 2018. Σύμφωνα με την απόφαση, «η παράδοση των χώρων για την κατασκευή των σταθμών “Αρετσού” και “Μίκρα” εκτιμάται ότι δεν δύναται να πραγματοποιηθεί νωρίτερα από τις 15.7.2015, δηλαδή 262 ημέρες αργότερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», αναφέρεται.
«Η εν λόγω καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η μετεγκατάσταση των εγκαταστάσεων υποστήριξης του ΤΒΜ (σ.σ. μετροποντικών) στον σταθμό Αρετσού (…)». Κι όμως, δύο έτη νωρίτερα (28.12.2012) τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θ. Μπακογλίδης ανέφεραν ότι η επέκταση δεν θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της κύριας γραμμής. Οπως υποστήριζαν η διαδικασία απαλλοτρίωσης είχε προχωρήσει, αφού συνδεόταν με την εν εξελίξει διαδικασία διάνοιξης ενός δρόμου (οδός Πόντου). «Η προετοιμασία για τις απαλλοτριώσεις βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς ο δήμος σκόπευε να διανοίξει τη συνέχεια της οδού Πόντου. Γνωρίζουμε λοιπόν ποιοι είναι οι δικαιούχοι, έχουμε εκδώσει πράξεις εφαρμογής, σε κάποιες περιπτώσεις τα δικαστήρια έχουν ορίσει την τιμή μονάδας (σ.σ. το ύψος της απαλλοτρίωσης)», ανέφερε τότε ο κ. Μπακογλίδης.
Πηγές της Αττικό Μετρό αποδίδουν τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στις καθυστερήσεις των δικαστηρίων και όχι βέβαια στην (για ακόμα μια φορά) ελλιπή προετοιμασία του έργου πριν από τη δημοπράτησή του.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οκτώβριος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επίχωσης της πλάκας οροφής και σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής ΒΔ & ΒΑ φρεατίου στη διασταύρωση και η προετοιμασία για αλλαγή της κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ξεκίνησε η αφαίρεση μεταλλικής υποστύλωσης της βόρειας πλάκας οροφής.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Μετά από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, ολοκληρώθηκε η καθαίρεση των αρχαιολογικών ευρημάτων της Α’ φάσης αρχαιολογικής ανασκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ξεκίνησε η εκσκαφή του 4ου επιπέδου (αποβάθρας) και η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο φρέαρ αερισμού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής τοιχίων στο 3ο επίπεδο.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Ξεκίνησαν οι προεργασίες για την τοποθέτηση της τελευταίας σειράς αντηρίδων και η προετοιμασία για την αλλαγή της κυκλοφοριακής φάσης, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της αποβάθρας και οι εργασίες εγκατάστασης των κυλιόμενων κλιμάκων.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του 3ου επίπεδου (αποβάθρας).
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής φρεατίου αγωγού αποχέτευσης και η καθαίρεση του παλαιού αγωγού.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και αντιστήριξης.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής τοιχίων και υποστηλωμάτων του κτιρίου 9 και σε εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή σε τμήμα του Αμαξοστασίου.
Σήραγγες: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής πασσάλων – κεφαλόδεσμων και οι εργασίες παράκαμψης αγωγών ΟΚΩ στη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος.
Σεπτέμβριος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αλλαγής κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική ανασκαφή Α’ Φάσης στο νότιο τμήμα του Σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής πασσάλων στο νότιο φρέαρ αερισμού, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του ΒΔ φρεατίου καθώς και η αρχαιολογική ανασκαφή στη βόρεια πρόσβαση.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή της αποβάθρας και σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης των κυλιόμενων κλιμάκων.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αλλαγής κυκλοφοριακής φάσης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίου αγωγού αποχέτευσης καθώς και η εκσκαφή του σταθμού.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης στη Διασταύρωση.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την εκσκαφή και αντιστήριξη του κτιρίου ΙΙ-ΚΕΛ καθώς και οι εργασίες της πλάκας ισογείου στο χώρο διέλευσης των συρμών.
Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μεταφοράς των δύο ΤΒΜ.
Αύγουστος 2014
Σταθμός N.Σ.Σ.: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή ΒΔ & ΒΑ φρεατίου και την αποκατάσταση ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του Σταθμού.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την εκσκαφή και την κατασκευή πλάκας επιπέδου 3. Υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η κυκλοφοριακή φάση Α.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή του 3ου επιπέδου (αποβάθρας). Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τοποθέτησης της 4ης στάθμης αντηρίδων και ξεκίνησε η κατασκευή της δυτικής πρόσβασης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εκσκαφή και η κατασκευή της πλάκας επιπέδου στο 3ο επίπεδο, η κατασκευή στα φρεάτια εξαερισμού 1, 2 & 3 και η κατασκευή της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός και Διασταύρωση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Ξεκίνησε η κατασκευή πασσάλων του δυτικού φρεατίου αγωγού αποχέτευσης.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης στη Διασταύρωση.
Σε προχωρημένος στάδιο βρίσκονται οι εργασίες μετεγκατάστασης των δύο ΤΒΜ στη Διασταύρωση της Ν.ΕΛΒΕΤΙΑΣ και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων στη σήραγγα ανοικτού ορύγματος.
Ιούλιος 2014
Σταθμός Ν.Σ.Σ.: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή ΒΔ & ΒΑ φρεατίου καθώς και η αποκατάσταση ανοιγμάτων του 1ου επιπέδου στη διασταύρωση.
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νότιου τμήματος της πλάκας οροφής.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Ξεκίνησε η εκσκαφή του 4ου επιπέδου.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Ξεκίνησαν οι εργασίες τοποθέτησης της 4ης στάθμης αντηρίδων.
Σταθμός ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ: Ολοκληρώθηκε η καθαίρεση της ψευδοσήραγγας ΤΒΜ στο 4ο επίπεδο.
Σταθμός ΦΛΕΜΙΝΓΚ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή στο τελευταίο επίπεδο (επίπεδο -3).
Σταθμός & Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή και η κατασκευή της πλάκας επιπέδου στο 3ο επίπεδο, η κατασκευή στα φρεάτια εξαερισμού 1, 2 & 3 και οι εργασίες αντιστήριξης και εκσκαφής της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός ΒΟΥΛΓΑΡΗ: Ξεκίνησαν οι εργασίες παρακάμψεων ΟΚΩ.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της πλάκας θεμελίωσης στη διασταύρωση.
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του 1ου υπογείου του κτιρίου Ι. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εκσκαφές και η αντιστήριξη του κτιρίου ΙΙ-ΚΕΛ., η κατασκευή της πλάκας ισογείου στο χώρο διέλευσης των συρμών, η κατασκευή τοιχίων και υποστυλωμάτων του κτιρίου Ι και η αρχαιολογική ανασκαφή σε τμήμα του κτιρίου ΙΙ.
Ιούνιος 2014
Σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή συμβατικών τοιχίων νότια.
Σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ: Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή επιπέδου 2 και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πλάκας επιπέδου 3, η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού και η αρχαιολογική ανασκαφή στη βόρεια πρόσβαση.
Σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Ολοκληρώθηκαν τα έργα Πολιτικού Μηχανικού έως και το επίπεδο 3.
Σταθμός ΠΑΠΑΦΗ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 2, οι παρακάμψεις δικτύων ΟΚΩ στη νότια είσοδο και η κατασκευή πασσάλων νότιας πρόσβασης.
Σταθμός & Διασταύρωση ΑΝΑΛΗΨΗ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή πλάκας επιπέδου 2. Ξεκίνησε η εκσκαφή επίπεδου 3, και σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων στα φρεάτια εξαερισμού 2 & 3 και η τοποθέτηση αντηρίδων για την κατασκευή της ανατολικής πρόσβασης.
Σταθμός & Διασταύρωση Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατοπασσάλων και σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη (αγκύρια, αντηρίδες, εκτοξευόμενο σκυρόδεμα).
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ: Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης του κτιρίου Ι, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή τοιχίων και υποστυλωμάτων του κτιρίου Ι, η κατασκευή κεφαλοδέσμων, πασσάλων και οι εκσκαφές στην περιοχή του κτιρίου ΙΙ (ΚΕΛ).
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη μετεγκατάσταση των δύο ΤΒΜ στη Διασταύρωση της Ν. ΕΛΒΕΤΙΑΣ.
Μάιος 2014
Ολοκληρώθηκαν τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στο Σταθμό Ν.Σ.Σ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του Σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 3 στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ και η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή επιπέδου 3 και η τοποθέτηση της 3ης στάθμης αντηρίδων στον Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση της τελευταίας στάθμης αντηρίδων στο Σταθμό ΦΛΕΜΙΝΓΚ.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατοπασσάλων στο Αμαξοστάσιο καθώς και η τοποθέτησης σιδηρού οπλισμού στο υπόλοιπο τμήμα του κτιρίου Ι.
Απρίλιος 2014
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή φρεατίων και προσβάσεων του Σταθμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ έως και το επίπεδο -3.
Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής πλάκας επιπέδου -2 στον Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάνοιξής των δυο σηράγγων, από τον Σταθμό Ν.Σ.Σ. μέχρι τον Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ. Προετοιμασία για τη μετεγκατάσταση των ΤΒΜ στον Σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Ολοκληρώθηκε η κατασκευή μικροσηράγγων οροφής επιπέδου -2 κάτω από τη Βασιλική στον Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ.
Μάρτιος 2014
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής εσωτερικών τοιχίων και κλιμακοστασίων, καθώς και η κατασκευή ΝΑΤΜ σήραγγας αερισμού στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ.
Στο Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των τοίχων αντιστήριξης για τις ανάγκες της κυκλοφοριακής ρύθμισης.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η γενική εκσκαφή στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ καθώς και η τοποθέτηση της 2ης στάθμης αντηρίδων.
Φεβρουάριος 2014
Στο Σταθμό Ν. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ (Ν.Σ.Σ.)ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του Σταθμού, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των κλιμακοστασίων και των προσβάσεων.
Στο Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή της βόρειας πλάκας οροφής.
Στο Σταθμό ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή μικροσηράγγων οροφής και πλάκας επιπέδου -2.
Στο Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίων και προσβάσεων.
Στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες υπογειοποίησης δικτύου ΔΕΗ.
Στο Σταθμό ΦΛΕΜΙΝΓΚ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής φρεατίων Η/Μ εξοπλισμού.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του επιπέδου -2 στη Διακλάδωση Δημοκρατίας.
Ιανουάριος 2014
Στο Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πλάκας οροφής και δόθηκε σε κυκλοφορία μια λωρίδα κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων στην οδό Δελφών.
Στο Αμαξοστάσιο σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η τοποθέτηση σιδηρού οπλισμού πλάκας θεμελίωσης.
Στο Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού, όπως επίσης και στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ.
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής διαφραγματικών τοίχων στο Σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.