voria, 06/09/2011
Από τα μέσα του 2012 «φορτσάρει» το μετρό, οπότε ολοκληρώνονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές. Το καλοκαίρι του 2012 ξεκινούν οι εργασίες στην επέκταση προς Καλαμαριά, στην Πυλαία τελικά το αμαξοστάσιο...
Από τα μέσα του 2012 «φορτσάρει» το μετρό, οπότε ολοκληρώνονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές. Το καλοκαίρι του 2012 ξεκινούν οι εργασίες στην επέκταση προς Καλαμαριά, στην Πυλαία τελικά το αμαξοστάσιο...
«Πατάει γκάζι» από τα μέσα του 2012 το Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς μέχρι τότε ολοκληρώνονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές, αντί για το τέλος του 2013 που είχε προγραμματιστεί, που σημαίνει πως εξοικονομούνται περίπου 8 με 12 μήνες από το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Χρήστος Τσίτουρας, η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών βρίσκεται σήμερα στο 54%, ενώ στόχος είναι η επιτάχυνση του έργου και η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά μέχρι το 2015.
Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την Καλαμαριά, ο κ. Τσίτουρας επεσήμανε πως έχει υπογραφεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έχει υποβληθεί ο φάκελος στην διαχειριστική αρχή. Παράλληλα, μέσα τον Οκτώβριο θα δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης στους προεπιλεγμένους αναδόχους, προκειμένου οι εργασίες να ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι. Ανέφερε ακόμη πως η χρηματοδότηση της επέκτασης - συνολικού προϋπολογισμού 425 εκατ. ευρώ - έχει εξαφαλιστεί μέσω του «ΕΠ Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», ενώ σε λίγες ημέρες θα δεσμευθούν οριστικά τα χρήματα.
Εξοικονόμηση τουλάχιστον 180 εκατ. ευρώ
Δεν θα κατασκευαστεί τελικά το αμαξοστάσιο στην Καλαμαριά, ενώ θα κατασκευαστεί, σε έκταση 50 στρεμμάτων, αυτό στην Πυλαία, το οποίο θα έχει υποδομές τέτοιες ώστε να εξυπηρετεί τυχόν νέες επεκτάσεις, καθώς στόχος είναι η εξασφάλιση παρακείμενης έκτασης περίπου 90 στρεμμάτων.
Επιπλέον, όπως είναι γνωστό, έναντι δύο σταθμών στη Βούλγαρη και στην πρώην νομαρχία(Άγιος Ελευθέριος), θα κατασκευαστεί ένας, λόγω της εγγύτητας τους, που θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση περί τα 100 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, υπό διαβούλευση βρίσκεται η μετακίνηση του σταθμού της Νέας Ελβετίας σε σημείο εντός σχεδίου πόλεως, δίπλα στο πάρκο, προκειμένου να εξυπηρετείται μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, αλλά και να εξοικονομηθούν 25 εκατ. ευρώ και να μην υπάρξουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις.
Αναφορικά με την επέκταση προς Σταυρούπολη, δήλωσε πως μέσα στο 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, προκειμένου να προχωρήσει το έργο, ενώ όπως είναι ήδη γνωστό, δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμη η χρηματοδότηση.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πραγματοποιείται στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στην Ευρώπη, ενώ είναι ιδιαίτερα δύσκολο λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών», υπογράμμισε ο κ. Τσίτουρας, διαψεύδοντας παράλληλα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για εκτροχιασμό στον προϋπολογισμό του έργου, με αφορμή τον σταθμό στην Ανάληψη. Όπως τόνισε, «θα αξιοποιηθούν κάποια από τα χρήματα που ήδη προβλέπονται στη σύμβαση, προκειμένου ο σταθμός στην Ανάληψη να είναι ακόμη πιο ασφαλής».
Τέλος, άφησε εμμέσως υπαινιγμούς για την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, δηλώνοντας πως έπεσε έξω στους υπολογισμούς της δαπάνης για τις αρχαιολογικές εργασίες, καθώς τις υπολόγιζε στα 15 εκατ. ευρώ, ενώ κοστίζουν περί τα 90 εκατ. ευρώ. Ξεκαθάρισε ακόμη πως τα 1,1 δισ. ευρώ που είναι το συνολικό κόστος του έργου έχουν διασφαλιστεί ουσιαστικά μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, καθώς τα 318 εκατ. ευρώ προέρχονται από το ΠΕΠ Κ.Μακεδονίας, ενώ τα υπόλοιπα μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), τα οποία εγκρίθηκαν μετά τη ψήφιση του νέου προγράμματος.
Σχετικά με τους μετροπόντικες, ο ένας βρίσκεται σήμερα στη Φλέμινγκ, ενώ ο άλλος θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα εργασίες στον Ευκλείδη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.