Μακεδονία, 22/02/2012
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η ροή των κονδυλίων που διαθέτει το κράτος για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, που εκτελούνται παράλληλα με την κατασκευή του μετρό, διακόπηκε από τον περασμένο Οκτώβριο και η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου κατέβαλε από τα ταμεία της χρήματα για τη συνέχιση των ερευνών. Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε νέο κονδύλιο ύψους 45 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, αλλά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Αττικό Μετρό Α.Ε. έθεσε όρους στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, για να λάβει την χρηματοδότηση. Ανάμεσα στους όρους ήταν ο ορισμός καταληκτικής ημερομηνίας των ανασκαφών και η κατάθεση εγγυητικής επιστολής 4 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα αρχή και ανάδοχος δεν μπόρεσαν μέχρι σήμερα να συμφωνήσουν και η διαφορά παραπέμφθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προς επίλυση. Η Αττικό Μετρό προσανατολίζεται, εάν δεν επιλυθεί το θέμα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, να κινήσει διαδικασίες για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού και την ανάθεση μόνο της συνέχισης των αρχαιολογικών ανασκαφών σε άλλη κοινοπραξία. Μια τέτοια εξέλιξη θα σήμαινε ότι εκτός από τις αρχαιολογικές θα κολλήσουν και οι τεχνικές εργασίες, που εξαρτώνται άμεσα.
Οι εργαζόμενοι στο μετρό δεν πληρώθηκαν τα δεδουλευμένα Ιανουαρίου και από χθες κάνουν 48ωρη απεργία. Σήμερα στις 7 το πρωί θα συγκεντρωθούν μπροστά στα γραφεία της κοινοπραξίας, στο σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ ανάλογη κίνηση διαμαρτυρίας έκαναν χθες. «Εμάς δεν μας αφορούν τα προβλήματα που υπάρχουν μεταξύ κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό και είναι δικαιολογία για να μην καταβληθεί η μισθοδοσία μας. Στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, τα 1.000 ευρώ είναι πολύτιμα και ακόμη η μία ημέρα καθυστέρησης μας δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης. Δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις οικογενειακές μας υποχρεώσεις», περιγράφει στη «Μ» ο κ. Χρήστος Καλαϊντζίδης, πρόεδρος παραρτήματος συνδικάτου οικοδόμων στο μετρό. Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, στα αιτήματά τους προβάλλουν και την ανάγκη άμεσης υπογραφής της συμπληρωματικής σύμβασης.
Εμπλοκή στο έργο της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης σημειώνεται από την καθυστέρηση της υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης για τη συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών. Καθυστέρηση καταγράφεται και στην καταβολή των δεδουλευμένων, γεγονός που οδήγησε τους εργαζόμενους στην κήρυξη 48ωρης απεργίας...
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η ροή των κονδυλίων που διαθέτει το κράτος για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, που εκτελούνται παράλληλα με την κατασκευή του μετρό, διακόπηκε από τον περασμένο Οκτώβριο και η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου κατέβαλε από τα ταμεία της χρήματα για τη συνέχιση των ερευνών. Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε νέο κονδύλιο ύψους 45 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, αλλά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Αττικό Μετρό Α.Ε. έθεσε όρους στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, για να λάβει την χρηματοδότηση. Ανάμεσα στους όρους ήταν ο ορισμός καταληκτικής ημερομηνίας των ανασκαφών και η κατάθεση εγγυητικής επιστολής 4 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα αρχή και ανάδοχος δεν μπόρεσαν μέχρι σήμερα να συμφωνήσουν και η διαφορά παραπέμφθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προς επίλυση. Η Αττικό Μετρό προσανατολίζεται, εάν δεν επιλυθεί το θέμα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, να κινήσει διαδικασίες για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού και την ανάθεση μόνο της συνέχισης των αρχαιολογικών ανασκαφών σε άλλη κοινοπραξία. Μια τέτοια εξέλιξη θα σήμαινε ότι εκτός από τις αρχαιολογικές θα κολλήσουν και οι τεχνικές εργασίες, που εξαρτώνται άμεσα.
Οι εργαζόμενοι στο μετρό δεν πληρώθηκαν τα δεδουλευμένα Ιανουαρίου και από χθες κάνουν 48ωρη απεργία. Σήμερα στις 7 το πρωί θα συγκεντρωθούν μπροστά στα γραφεία της κοινοπραξίας, στο σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ ανάλογη κίνηση διαμαρτυρίας έκαναν χθες. «Εμάς δεν μας αφορούν τα προβλήματα που υπάρχουν μεταξύ κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό και είναι δικαιολογία για να μην καταβληθεί η μισθοδοσία μας. Στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, τα 1.000 ευρώ είναι πολύτιμα και ακόμη η μία ημέρα καθυστέρησης μας δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης. Δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις οικογενειακές μας υποχρεώσεις», περιγράφει στη «Μ» ο κ. Χρήστος Καλαϊντζίδης, πρόεδρος παραρτήματος συνδικάτου οικοδόμων στο μετρό. Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, στα αιτήματά τους προβάλλουν και την ανάγκη άμεσης υπογραφής της συμπληρωματικής σύμβασης.
Να πατε να γαμηθειτε ολοι σας! Έχετε μάθει να αρμέγετε το κράτος, κρατικοδίαιτα λιγούρια, και δεν βλέπετε τι γίνεται δίπλα σας. Υπάλληλοι που δουλεύουν διπλάσιες, ίσως και περισσότερο, ώρες απο εσάς, παραμένουν απλήρωτοι για μήνες. Ακάλυπτες επιταγές σκάνε κάθε μέρα σαν βόμβες στα χέρια ιδοκτητών μικρών επιχειρήσεων, φτάνοντάς τους στα όρια της εξαθλίωσης. Κι εσείς κοιτάτε το τομάρι σας, λες και μόνο εσείς έχετε στόμα. Για βγείτε στο κουρμπέτι που λέγεται ιδιωτικός τομέας, να δέιτε πόσα απίδια βάζει ο σάκος. Αυτή η χρόνια μαλακία σας είναι που έφερε το κράτος σ'αυτό το χάλι. Δε γαμιέται και το μετρό, αυτό μας μάρανε...
ΑπάντησηΔιαγραφή