e-go, 06/03/2012
Αρχές του Φθινοπώρου αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά ύψους 518 εκατ. ευρώ
Αρχές του Φθινοπώρου αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά ύψους 518 εκατ. ευρώ
Ανεβάζει... ταχύτητα του μετρό Θεσσαλονίκης, όσον αφορά το έργο της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ και μήκους 4,8 χιλιομέτρων, με προοπτική το Φθινόπωρο να μπει σε φάση υλοποίησης, δημιουργώντας 1.600 νέες θέσεις απασχόλησης...
Του Λεωνίδα Λιάμη
Ήδη οι τέσσερις υποψήφιοι που έχουν προεπιλεγεί για τη β' φάση του διεθνούς διαγωνισμού έλαβαν τα τεύχη δημοπράτησης και καλούνται να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές στις 21 Μαΐου, με στόχο αυτές να αξιολογηθούν μέσα στο Καλοκαίρι. Κατόπιν, στις αρχές του Φθινοπώρου, θα υπογραφεί η οριστική σύμβαση με τον ανάδοχο και το έργο θα- μπει στις ράγες, καθώς θα αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν λιγότερο από 60 μήνες. Σύμφωνα με την αναθέτουσα αρχή, το έργο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης - κατασκευής και για την ανάληψη «κονταροχτυπιούνται» η εταιρεία «Άκτωρ ΑΤΕ», και οι κοινοπραξίες των εταιρειών «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική-Impregilo-Seli-Ansaldo Sts», «ΤΕΡΝΑ Α.Ε.-Alpine Bau Gmbh-FCC Construccion SA» και «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.-Ghella Spa-Alstom Transport SA».
Πόροι
«Σημαντικό είναι ότι το μετρό στην Καλαμαριά κατασκευάζεται με την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων, κατά το 85% του προϋπολογισμού και μόνο το υπόλοιπο 15% με χαμηλότοκο δάνειο από την ΕΤΕπ» σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, τονίζοντας ότι η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.
Θύμισε ακόμη ότι στην κατασκευή της κύριας γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού μόνο τα 328 εκατ. ευρώ, από το 1 δισ. ευρώ, του προϋπολογισμού του έργου προέρχονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας.
Παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Χ. Τσίτουρας είπε ότι η επέκταση προς Καλαμαριά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από την παρέλευση του συμβατικού 60μήνου, καθώς δεν προβλέπονται καθυστερήσεις από την ανασκαφική έρευνα, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή, για την οποία άφησε αιχμές πως κάποιοι στο αρχαιολογικό έργο κωλυσιεργούν εσκεμμένα.
«Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις και έναν επίσταθμο, ενώ προβλέπονται και οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής στο αεροδρόμιο και τη σύνδεση στο σταθμό της Μίκρας», ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας πως η «Αττικό Μετρό» προετοιμάζει τις μελέτες και για την επέκταση στα δυτικά και τις περιοχές Τούμπα και Χαριλάου, ώστε να είναι έτοιμη ενόψει του 5ου ΚΠΣ, που θα χρηματοδοτεί έργα «πράσινης» ανάπτυξης και καινοτόμα
Σταθμοί
«Σε πλήρη ανάπτυξη η νέα γραμμή θα έχει πέντε σταθμούς, ξεκινώντας από τη θέση «Νομαρχία» με προορισμό τους σταθμούς «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα» και θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση 76.000 επιβάτες ή το 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή της Θεσσαλονίκης» είπε και εκθείασε και τη συνδρομή του μετρό στον περιορισμό της κίνησης 20.000 οχημάτων και μέσω αυτής των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα.
.
Του Λεωνίδα Λιάμη
Ήδη οι τέσσερις υποψήφιοι που έχουν προεπιλεγεί για τη β' φάση του διεθνούς διαγωνισμού έλαβαν τα τεύχη δημοπράτησης και καλούνται να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές στις 21 Μαΐου, με στόχο αυτές να αξιολογηθούν μέσα στο Καλοκαίρι. Κατόπιν, στις αρχές του Φθινοπώρου, θα υπογραφεί η οριστική σύμβαση με τον ανάδοχο και το έργο θα- μπει στις ράγες, καθώς θα αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν λιγότερο από 60 μήνες. Σύμφωνα με την αναθέτουσα αρχή, το έργο θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης - κατασκευής και για την ανάληψη «κονταροχτυπιούνται» η εταιρεία «Άκτωρ ΑΤΕ», και οι κοινοπραξίες των εταιρειών «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική-Impregilo-Seli-Ansaldo Sts», «ΤΕΡΝΑ Α.Ε.-Alpine Bau Gmbh-FCC Construccion SA» και «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.-Ghella Spa-Alstom Transport SA».
Πόροι
«Σημαντικό είναι ότι το μετρό στην Καλαμαριά κατασκευάζεται με την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων, κατά το 85% του προϋπολογισμού και μόνο το υπόλοιπο 15% με χαμηλότοκο δάνειο από την ΕΤΕπ» σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, τονίζοντας ότι η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.
Θύμισε ακόμη ότι στην κατασκευή της κύριας γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού μόνο τα 328 εκατ. ευρώ, από το 1 δισ. ευρώ, του προϋπολογισμού του έργου προέρχονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας.
Παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Χ. Τσίτουρας είπε ότι η επέκταση προς Καλαμαριά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από την παρέλευση του συμβατικού 60μήνου, καθώς δεν προβλέπονται καθυστερήσεις από την ανασκαφική έρευνα, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή, για την οποία άφησε αιχμές πως κάποιοι στο αρχαιολογικό έργο κωλυσιεργούν εσκεμμένα.
«Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις και έναν επίσταθμο, ενώ προβλέπονται και οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής στο αεροδρόμιο και τη σύνδεση στο σταθμό της Μίκρας», ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας πως η «Αττικό Μετρό» προετοιμάζει τις μελέτες και για την επέκταση στα δυτικά και τις περιοχές Τούμπα και Χαριλάου, ώστε να είναι έτοιμη ενόψει του 5ου ΚΠΣ, που θα χρηματοδοτεί έργα «πράσινης» ανάπτυξης και καινοτόμα
Σταθμοί
«Σε πλήρη ανάπτυξη η νέα γραμμή θα έχει πέντε σταθμούς, ξεκινώντας από τη θέση «Νομαρχία» με προορισμό τους σταθμούς «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα» και θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση 76.000 επιβάτες ή το 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή της Θεσσαλονίκης» είπε και εκθείασε και τη συνδρομή του μετρό στον περιορισμό της κίνησης 20.000 οχημάτων και μέσω αυτής των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.