Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Ποιο 2016; Ασαφής ακόμη ο χρόνος ολοκλήρωσης του μετρό!

thestival.gr,01/07/2012


Τι κι αν η διοίκηση της Αττικό Μετρό διαβεβαιώνει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί το 2016; Το μέλος του ΔΣ...
της Αττικό Μετρό και αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κώστας Ζέρβας, επιβεβαιώνει τις υποψίες όλων μας. «Υπάρχει ακόμη ασάφεια σχετικά με το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου» παραδέχεται σε συνέντευξή του στον Αγγελιοφόρο της Κυριακής. Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Σαφέστατα πήγαμε καλά στην οργάνωση και στην επίσπευση των αρχαιολογικών εργασιών. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 70% των αρχαιολογικών ανασκαφών. Επίσης, στη λειτουργία των TBM’s (μετροπόντικες), στην επίλυση πολλών τεχνικών προβλημάτων, καθώς και στην ορθή προσέγγιση στα θέματα καταβολής των ποσών των απαλλοτριώσεων που καλείται το μετρό -και κατ’ επέκταση το Δημόσιο- να καταβάλει. Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά νέα είναι ότι τα έργα του πολιτικού μηχανικού βρίσκονται μόλις στο 25% του συνολικού έργου και ότι πολλοί σταθμοί ακόμη δεν έχουν αποδοθεί στον εργολάβο. Το έργο έχει συνολικά ολοκληρωθεί μόλις κατά το 1/3. Υπάρχει ακόμη ασάφεια σχετικά με το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου και επίσης -κάτι που ιδιαίτερα μ’ ενοχλεί- οι Θεσσαλονικείς θεωρούν ότι το έργο καρκινοβατεί και δε θα ολοκληρωθεί ποτέ!».

Ερωτηθείς για το ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, το μετρό, ο κ. Ζέρβας απάντησε: «Οι άμεσες απαλλοτριώσεις των ανατολικών σταθμών καθώς και η επίλυση των προβλημάτων του σταθμού Παπάφη ούτως ώστε να δοθούν σταθμοί, δηλαδή τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο στον ανάδοχο. Πρέπει να προχωρήσει σε πλήρη ανάπτυξη των έργων με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα. Το οικονομικό αντικείμενο είναι κρίσιμο και για τη δυνατότητα του εργολάβου να προσλαμβάνει προσωπικό, να πληρώνει τους προμηθευτές του και, σε τελική ανάλυση, να ολοκληρώσει το έργο, ιδίως μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα δυσμενές χρηματοδοτικό περιβάλλον. Είναι εμφανής η δυσκολία του να αντεπεξέλθει σήμερα οικονομικά. Από την άλλη πλευρά η «Αττικό Μετρό» πρέπει να έχει γρήγορα ανακλαστικά με την άμεση λήψη των απαραίτητων αποφάσεων όπου προκύπτουν προβλήματα. Ετσι μόνο θα μπορέσουμε να έχουμε ένα συγκεκριμένο και ρεαλιστικό χρονικό ορίζοντα».
Τέλος, αναφερόμενος στην επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά. Σχολίασε: «Δυστυχώς, και αυτό το έργο κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο, μελέτη – κατασκευή, που όπως προείπα δημιουργεί πολλά προβλήματα, τα οποία θα κληθούμε να τα επιλύσουμε. Μάλλον δε θα έχουμε και την καθυστέρηση λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών. Κρίσιμης σημασίας θέμα είναι επίσης η γρήγορη προώθηση των απαλλοτριώσεων, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων για την κατασκευή των σταθμών.
Είναι πάντως εξόχως σημαντικό ότι το έργο αυτό δημοπρατείται μέσα στον Ιούλιο κι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με κοινοτικούς πόρους και δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.