voria.gr,14/09/2012
Τι γνωστοποίησε ο γγ Δημοσίων Έργων Σράτος Σιμόπουλος σε σύσκεψη στην αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μετρό και όλες τις τελευταίες εξελίξεις
Μέσα στον επόμενο μήνα κρίνεται εάν θα προχωρήσει ή όχι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας στη σημερινή σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Απόστολου Τζιτζικώστα...
Όπως επεσήμανε ο κ. Σιμόπουλος, «το πρόβλημα είναι υπαρκτό και προσπαθώ να φέρω σε συνεννόηση όλους τους εμπλεκόμενους. Εάν προχωρήσουν οι εργασίες, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016».
«Αφού εξαντληθούν τα περιθώρια διαλόγου με τον ανάδοχο, θα δούμε αν μπορούμε να ικανοποιήσουμε κάποιες εύλογες απαιτήσεις που έχει η κοινοπραξία», τόνισε ο κ. Σιμόπουλος, συμπληρώνοντας πως η σχέση της κοινοπραξίας πρέπει να επανακαθοριστεί.
Όπως εξήγησε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, περιμένει άμεσα την ποσοτικοποίηση των οικονομικών απαιτήσεων του αναδόχου, προκειμένου να δει ποιες και πώς μπορούν να ικανοποιηθούν.
Τι γνωστοποίησε ο γγ Δημοσίων Έργων Σράτος Σιμόπουλος σε σύσκεψη στην αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μετρό και όλες τις τελευταίες εξελίξεις
Μέσα στον επόμενο μήνα κρίνεται εάν θα προχωρήσει ή όχι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας στη σημερινή σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Απόστολου Τζιτζικώστα...
Όπως επεσήμανε ο κ. Σιμόπουλος, «το πρόβλημα είναι υπαρκτό και προσπαθώ να φέρω σε συνεννόηση όλους τους εμπλεκόμενους. Εάν προχωρήσουν οι εργασίες, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016».
Όπως εξήγησε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, περιμένει άμεσα την ποσοτικοποίηση των οικονομικών απαιτήσεων του αναδόχου, προκειμένου να δει ποιες και πώς μπορούν να ικανοποιηθούν.
Παράλληλα, ο κ. Σιμόπουλος δεν απέρριψε την πρόταση του ΤΕΕ/ΤΚΜ, όπως την μετέφερε ο πρόεδρός του, Τάσος Κονακλίδης, να περάσει το μετρό Θεσσαλονίκης στην εποπτεία της Εγνατίας Οδού, με την Αττικό Μετρό να παραμένει η προϊσταμένη αρχή. Ο γγ επανέλαβε τη θέση του να τοποθετηθεί εντεταλμένος σύμβουλος στη διοίκηση της Αττικό Μετρό, ο οποίος θα ασχολείται προσωπικά με το έργο της Θεσσαλονίκης.
Τζιτζικώστας: Θέλουμε συγκεκριμένες απαντήσεις
Η σημερινή σύσκεψη άνοιξε με μπαράζ ερωτημάτων από την πλευρά του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Α.Τζιτζικώστα, ο οποίος υπογράμμισε πως «δεν θέλουμε καλές προθέσεις, αλλά συγκεκριμένες απαντήσεις στα παρακάτω: πότε θα δοθούν στον ανάδοχο οι χώροι σε Βούλγαρη, Παπάφειο και Πατρίκιο για να αρχίσει να δουλεύει ο εργολάβος, πότε θα ανοίξει το κλειστό τμήμα της Δελφών, πότε θα ολοκληρωθεί το έργο, πότε θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές».
Απευθυνόμενος στην κοινοπραξία, ο κ. Τζιτζικώστας ρώτησε εάν έχει πρόβλημα ρευστότητας, εάν μπορεί να προχωρήσει το έργο με τέτοια προβλήματα και πότε εκτιμάει πως θα ολοκληρωθεί η κύρια γραμμή του έργου.
Ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε αποφασισμένος να συγκαλεί κάθε μήνα συσκέψεις για την παρακολούθηση του έργου, ενώ για μία ακόμη φορά άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, λέγοντας ότι έθεσε σε κίνδυνο την πορεία του έργου, με τα περί μερικής μετατόπισης της χάραξης.
Επιπλέον, έβαλε κατά του δήμου Θεσσαλονίκης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «καθυστερεί να απελευθερώσει τις περιοχές των εργοταξίων στη Νέα Ελβετία και την Πυλαία», πιάνοντας μάλιστα «αδιάβαστο» τον σύμβουλο του δημάρχου, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν εκκρεμότητες από πλευράς του δήμου.
Να σημειωθεί πως στη σημερινή σύσκεψη δεν μετείχαν ούτε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, ούτε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Ο εκπρόσωπος του ανάδοχου, στις ερωτήσεις που του τέθηκαν, δεν έδωσε καμία ευθεία απάντηση, αλλά διαβεβαίωσε ότι η κοινοπραξία, που αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας, μπορεί να εκτελέσει το έργο έως το τέλος του 2016 – αρχές 2017, εφόσον ικανοποιηθούν πολλά «αν».
«Αν παραδοθούν τα σκάμματα αρχαιολογίας, αν δοθούν οι χώροι των εργοταξίων, αν μπορέσουν να συνεχίσουν να εργάζονται οι μετροπόντικες από αντίθετη κατεύθυνση, από Νέα Ελβετία προς δυτικά». Να σημειωθεί ότι οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι στον σταθμό Ανάληψη.
Όπως φάνηκε, το κύριο θέμα που έχει ο ανάδοχος είναι να ικανοποιηθούν οι οικονομικές απαιτήσεις που έχει από την Αττικό Μετρό και κατ' επέκταση από το ελληνικό δημόσιο. Εάν αυτές ικανοποιηθούν, τότε η βασική γραμμή μπορεί να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος.
Νέα εργοτάξια – ανοίγει το Παπάφειο
Όπως ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος, στο πλαίσιο προώθησης του έργου, που είναι πρώτης προτεραιότητας και ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου, έχουν προχωρήσει τα εξής:
Έχει υπογραφεί από το υπουργείο Οικονομικών ΚΥΑ για το Παπάφειο. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί από τον υπουργό Εργασίας, ενώ σε λίγες εβδομάδες θα δοθεί στον ανάδοχο.
Μέσα στον Οκτώβριο θα δοθεί στον ανάδοχο ο Πατρίκιος.
Στις 2 Οκτωβρίου το δικαστήριο θα συζητήσει τον καθορισμό της τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη.
Σε ό,τι αφορά τη Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο, ο κ. Σιμόπουλος, είπε πως σήμερα συνεδριάζουν οι νομικοί σύμβουλοι της Αττικό Μετρό με τους αρμόδιους του δήμου Θεσσαλονίκης, με δέσμευση του δήμου να φέρει τη σχετική απόφαση τη Δευτέρα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Χαρακτηριστικά είπε ότι «ο δήμος πρέπει να πάρει πολιτική απόφαση για να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις υπηρεσιακών και να απελευθερωθούν οι δύο χώροι».
Τέλος, ο γγ Δημοσίων Έργων ανέφερε πως θα επαναφέρει το αίτημα για παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών ελαφρύνσεων των καταστηματαρχών που πλήττονται από τα έργα του μετρό.
Τζιτζικώστας: Θέλουμε συγκεκριμένες απαντήσεις
Η σημερινή σύσκεψη άνοιξε με μπαράζ ερωτημάτων από την πλευρά του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Α.Τζιτζικώστα, ο οποίος υπογράμμισε πως «δεν θέλουμε καλές προθέσεις, αλλά συγκεκριμένες απαντήσεις στα παρακάτω: πότε θα δοθούν στον ανάδοχο οι χώροι σε Βούλγαρη, Παπάφειο και Πατρίκιο για να αρχίσει να δουλεύει ο εργολάβος, πότε θα ανοίξει το κλειστό τμήμα της Δελφών, πότε θα ολοκληρωθεί το έργο, πότε θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές».
Απευθυνόμενος στην κοινοπραξία, ο κ. Τζιτζικώστας ρώτησε εάν έχει πρόβλημα ρευστότητας, εάν μπορεί να προχωρήσει το έργο με τέτοια προβλήματα και πότε εκτιμάει πως θα ολοκληρωθεί η κύρια γραμμή του έργου.
Ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε αποφασισμένος να συγκαλεί κάθε μήνα συσκέψεις για την παρακολούθηση του έργου, ενώ για μία ακόμη φορά άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, λέγοντας ότι έθεσε σε κίνδυνο την πορεία του έργου, με τα περί μερικής μετατόπισης της χάραξης.
Επιπλέον, έβαλε κατά του δήμου Θεσσαλονίκης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «καθυστερεί να απελευθερώσει τις περιοχές των εργοταξίων στη Νέα Ελβετία και την Πυλαία», πιάνοντας μάλιστα «αδιάβαστο» τον σύμβουλο του δημάρχου, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν εκκρεμότητες από πλευράς του δήμου.
Να σημειωθεί πως στη σημερινή σύσκεψη δεν μετείχαν ούτε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, ούτε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Ο εκπρόσωπος του ανάδοχου, στις ερωτήσεις που του τέθηκαν, δεν έδωσε καμία ευθεία απάντηση, αλλά διαβεβαίωσε ότι η κοινοπραξία, που αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας, μπορεί να εκτελέσει το έργο έως το τέλος του 2016 – αρχές 2017, εφόσον ικανοποιηθούν πολλά «αν».
«Αν παραδοθούν τα σκάμματα αρχαιολογίας, αν δοθούν οι χώροι των εργοταξίων, αν μπορέσουν να συνεχίσουν να εργάζονται οι μετροπόντικες από αντίθετη κατεύθυνση, από Νέα Ελβετία προς δυτικά». Να σημειωθεί ότι οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι στον σταθμό Ανάληψη.
Όπως φάνηκε, το κύριο θέμα που έχει ο ανάδοχος είναι να ικανοποιηθούν οι οικονομικές απαιτήσεις που έχει από την Αττικό Μετρό και κατ' επέκταση από το ελληνικό δημόσιο. Εάν αυτές ικανοποιηθούν, τότε η βασική γραμμή μπορεί να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος.
Νέα εργοτάξια – ανοίγει το Παπάφειο
Όπως ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος, στο πλαίσιο προώθησης του έργου, που είναι πρώτης προτεραιότητας και ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου, έχουν προχωρήσει τα εξής:
Έχει υπογραφεί από το υπουργείο Οικονομικών ΚΥΑ για το Παπάφειο. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί από τον υπουργό Εργασίας, ενώ σε λίγες εβδομάδες θα δοθεί στον ανάδοχο.
Μέσα στον Οκτώβριο θα δοθεί στον ανάδοχο ο Πατρίκιος.
Στις 2 Οκτωβρίου το δικαστήριο θα συζητήσει τον καθορισμό της τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη.
Σε ό,τι αφορά τη Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο, ο κ. Σιμόπουλος, είπε πως σήμερα συνεδριάζουν οι νομικοί σύμβουλοι της Αττικό Μετρό με τους αρμόδιους του δήμου Θεσσαλονίκης, με δέσμευση του δήμου να φέρει τη σχετική απόφαση τη Δευτέρα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Χαρακτηριστικά είπε ότι «ο δήμος πρέπει να πάρει πολιτική απόφαση για να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις υπηρεσιακών και να απελευθερωθούν οι δύο χώροι».
Τέλος, ο γγ Δημοσίων Έργων ανέφερε πως θα επαναφέρει το αίτημα για παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών ελαφρύνσεων των καταστηματαρχών που πλήττονται από τα έργα του μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.