Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Εμπλοκή και νέες απαιτήσεις εκατομμυρίων από τους εργολάβους

rizospastis.gr,07/09/2012
Στον αέρα ενδέχεται να μείνει για ακόμη μια φορά το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς η εργολαβική κοινοπραξία, απειλεί με διακοπή των εργασιών στο Μετρό, σε περίπτωση που δεν παρέμβει το υπουργείο Ανάπτυξης - Υποδομών, συναινώντας στην τροποποίηση της υπάρχουσας σύμβασης, ενώ παράλληλα διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επικαλούμενη διάφορες καθυστερήσεις και «απρόβλεπτες καταστάσεις» που αντιμετώπισε στην κατασκευή του...


Θυμίζουμε ότι είναι η δεύτερη φορά από το 2008 που η κοινοπραξία απειλεί με αποχώρηση από το έργο, ενώ ουσιαστικά από τον περασμένο Μάρτη οι κατασκευές προχωρούν με «βήματα χελώνας», με αποτέλεσμα να απολύονται διαρκώς εργαζόμενοι, με τελευταία 21 άτομα που απολύθηκαν την περασμένη βδομάδα. Τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και γενικότερα ο λαός, καλούνται να «πληρώσουν τη νύφη» των απολύσεων, της ταλαιπωρίας, αλλά και της τεράστιας αύξησης του κόστους, με ευθύνη των κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και τρικομματικής).
Οι απαιτήσεις των εργολάβων παρουσιάζονται σε επιστολή του γενικού διευθυντή του έργου και εκπροσώπου της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - ANSALDO TSF - SELI - ANSALDO - BREDA, προς την Αττικό Μετρό. Σε αυτήν και στην έκθεση που τη συνοδεύει, σύμφωνα με πληροφορίες, αποκαλύπτεται ότι «εκκρεμούν 65 υποθέσεις προς κρίσιν» στα δικαστήρια, «ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να εξεταστεί καμία αίτηση θεραπείας του από το συμβούλιο δημοσίων έργων». Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρόσθετες απαιτήσεις των εργολάβων ανέρχονται συνολικά σε τουλάχιστον 240 εκατ. ευρώ, πάνω από αυτά που προβλέπονται στη σύμβαση. Επίσης αναφέρεται ότι η κοινοπραξία μπορεί να εκτελέσει το έργο εφ' όσον «αποκατασταθεί η ισορροπία της σύμβασης», όμως γίνεται προειδοποίηση ότι «εάν τα δύο μέρη δεν επιδιώξουν άμεσα να καταλήξουν σε κοινά αποδεκτή τεχνικοοικονομική λύση, είναι απολύτως βέβαιο ότι η σύμβαση αυτή δεν θα εκτελεστεί, το έργο δεν θα κατασκευαστεί», και οι δύο πλευρές προφανώς θα καταλήξουν στα δικαστήρια...
Επίσης στην ίδια επιστολή αναφέρεται: «Οι αρχαιολογικές έρευνες αποδείχθηκαν απρόβλεπτης έκτασης και διάρκειας, αφού ενώ η αρχική δαπάνη ήταν 15 εκατ. ευρώ, σήμερα εκτιμάται ότι θα χρειασθούν 90 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι ανασκαφές στους κεντρικούς σταθμούς από 8 έως 10 μήνες, που προβλέπονταν αρχικά, διαρκούν ήδη πεντέμισι χρόνια».
  • Το επόμενο καλοκαίρι θα ξεκινήσει η λειτουργία των τεσσάρων νέων σταθμών του Μετρό της Αθήνας, σε Ηλιούπολη, Αλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης κατά τη χτεσινή επίσκεψή του στα έργα. Οι άλλες δύο επεκτάσεις των γραμμών του μετρό προς Χαϊδάρι αλλά και προς Θηβών, στο Περιστέρι, θα παραδοθούν το φθινόπωρο του 2013. Επίσης δήλωσε ότι προχωρούν κανονικά τα έργα της επέκτασης προς Πειραιά, αλλά και οι μελέτες για τη νέα γραμμή από το Γαλάτσι στο Πανεπιστήμιο, που θα καταλήγει, μέσω Καισαριανής, στη Λυκόβρυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.