sofokleousin.gr,11/09/2012
Νέα πνοή στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης στοχεύει να δώσει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, αυξάνοντας την προκαταβολή από 6% σε 10% του συμβατικού προϋπολογισμού του έργου...
Όπως αναφέρεται σε απάντηση του αναπληρωτή υπουργού, Σταύρου Καλογιάννη σε σχετική ερώτηση της βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη, "στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η προκαταβολή μέχρι 10% στα συγχρηματοδοτούμενα έργα να πάει για το σύνολο των έργων" και "σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η ανάδοχος κοινοπραξία του Μετρό, να κάνει χρήση αυτής της νέας ρύθμισης".
Αυτή η ιδέα στηρίζεται σε πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, που δίνει τη δυνατότητα στους αναδόχους, οι οποίοι κατασκευάζουν συγχρηματοδοτούμενα έργα, να έχουν μια προκαταβολή μέχρι το 10% του συμβατικού προϋπολογισμού του έργου, αν και όπως ανάφερε ο κ. Καλογιάννης, η πρόνοια του νόμου έχει ένα κενό για τα έργα, για τα οποία είχε δοθεί προκαταβολή μέχρι ποσοστού 6%. Πάντως, όπως τόνισε, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει οφειλές προς την ανάδοχο κοινοπραξία.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης "σκοντάφτει" στο μεγάλης έκτασης αρχαιολογικό και κατ' επέκταση ανασκαφικό έργο, στις πρόσθετες απαλλοτριώσεις και στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος.
Όπως τόνισε, για την επίσπευση των ανασκαφικών εργασιών πλέον κάθε μήνα γίνεται ειδική σύσκεψη με τη συμμετοχή των γενικών γραμματέων Δημοσίων Έργων και Πολιτισμού, των προϊσταμένων των Εφορειών Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης, της διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κτλ, με την οποία παρακολουθείται η εξέλιξη των εργασιών.
"Έχει ήδη τοποθετηθεί και δεύτερη βάρδια εργατοτεχνιτών σε όλο το ανασκαφικό έργο. Επιπλέον, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει προσλάβει τον καθηγητή και ακαδημαϊκό κ. Τιβέριο, ο οποίος επικουρεί το αρχαιολογικό έργο. Η οργανωτική αυτή αναδιάρθρωση του έργου των ανασκαφών έχει επιταχύνει την πρόοδο αυτών των εργασιών", σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
"Σήμερα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 70% των αρχαιολογικών ανασκαφών, ενώ δια του Ν.4070/2012 επιταχύνονται οι διαδικασίες ολοκλήρωσής των απαλλοτριώσεων. Είναι προφανές, ότι η πρόοδος των αρχαιολογικών εργασιών έχει ως συνέπεια τη μείωση του απασχολούμενου σε αυτές τις εργασίες προσωπικού. Όμως, όσο προχωρούν οι εργασίες, προφανώς, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για άλλες ειδικότητες προσωπικού" τόνισε.
Νέα πνοή στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης στοχεύει να δώσει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, αυξάνοντας την προκαταβολή από 6% σε 10% του συμβατικού προϋπολογισμού του έργου...
Όπως αναφέρεται σε απάντηση του αναπληρωτή υπουργού, Σταύρου Καλογιάννη σε σχετική ερώτηση της βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη, "στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η προκαταβολή μέχρι 10% στα συγχρηματοδοτούμενα έργα να πάει για το σύνολο των έργων" και "σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η ανάδοχος κοινοπραξία του Μετρό, να κάνει χρήση αυτής της νέας ρύθμισης".
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης "σκοντάφτει" στο μεγάλης έκτασης αρχαιολογικό και κατ' επέκταση ανασκαφικό έργο, στις πρόσθετες απαλλοτριώσεις και στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος.
Όπως τόνισε, για την επίσπευση των ανασκαφικών εργασιών πλέον κάθε μήνα γίνεται ειδική σύσκεψη με τη συμμετοχή των γενικών γραμματέων Δημοσίων Έργων και Πολιτισμού, των προϊσταμένων των Εφορειών Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης, της διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε κτλ, με την οποία παρακολουθείται η εξέλιξη των εργασιών.
"Έχει ήδη τοποθετηθεί και δεύτερη βάρδια εργατοτεχνιτών σε όλο το ανασκαφικό έργο. Επιπλέον, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει προσλάβει τον καθηγητή και ακαδημαϊκό κ. Τιβέριο, ο οποίος επικουρεί το αρχαιολογικό έργο. Η οργανωτική αυτή αναδιάρθρωση του έργου των ανασκαφών έχει επιταχύνει την πρόοδο αυτών των εργασιών", σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
"Σήμερα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 70% των αρχαιολογικών ανασκαφών, ενώ δια του Ν.4070/2012 επιταχύνονται οι διαδικασίες ολοκλήρωσής των απαλλοτριώσεων. Είναι προφανές, ότι η πρόοδος των αρχαιολογικών εργασιών έχει ως συνέπεια τη μείωση του απασχολούμενου σε αυτές τις εργασίες προσωπικού. Όμως, όσο προχωρούν οι εργασίες, προφανώς, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για άλλες ειδικότητες προσωπικού" τόνισε.
Ο ίδιος παραδέχθηκε πάντως, ότι "οι εργοταξιακές παρεμβάσεις δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην πόλη και στην κυκλοφορία και στους εμπόρους", όμως σημείωσε ότι "έχει γίνει ήδη περιορισμός των εργοταξιακών καταλήψεων στον ελάχιστο απαιτούμενο χώρο, έχει γίνει η αντικατάσταση των λαμαρινών από πλέγμα όπου αυτό επιτρέπεται, έχουν τοποθετηθεί πληροφοριακές πινακίδες σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης κι έχουν γίνει και άλλες ενέργειες".
Άλλωστε, στο Σταθμό της Ανάληψης έχει ήδη απελευθερωθεί το τμήμα του εργοταξίου, ενώ έχει εκπονηθεί και σχετική κυκλοφοριακή μελέτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.