ypodomes.com,15/11/2012
Κόντρα με θύμα το ίδιο το έργο
Καταχρηστική θεωρεί η Αττικό Μετρό την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων, οι οποίοι, όπως σημειώνει, «αμείβονται, ειδικά στις σημερινές συνθήκες, πλουσιοπάροχα».
Απαντώντας στις θέσεις που εξέφρασαν νωρίτερα οι εργαζόμενοι σε συνέντευξη Τύπου(πατήστε εδώ) η Αττικό Μετρό έδωσε στη δημοσιότητα τα ακόλουθα στοιχεία:
Στα αρχαιολογικά σκάμματα του ΜΕΤΡΟ απασχολούνται:
α) 82 αρχαιολόγοι που αμείβονται με ποσά από 2.570 Ευρώ / μήνα έως 4.460 Ευρώ / μήνα με 14 μισθούς σε ετήσια βάση,
β) 330 εργατοτεχνίτες που αμείβονται με ποσά από 1.720 Ευρώ / μήνα έως 2.500 Ευρώ / μήνα
γ) 91 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων που αμείβονται με ποσά από 954 Ευρώ / μήνα έως 3.810 Ευρώ / μήνα, με 14 μισθούς σε ετήσια βάση.
«Δηλαδή, όλοι οι απασχολούμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες είναι υψηλόμισθοι» σχολιάζει στην ανακοίνωση της η Αττικό Μετρό και επισημαίνει:
«α) ακολουθούνται πιστά τα όσα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τις αμοιβές, την ασφάλιση και την προστασία των εργαζομένων στο Έργο, β) οι νέες προσλήψεις γίνονται με αυστηρή τήρηση των εκ του νόμου προβλεπομένων και γ) το κονδύλιο που διατίθεται για τις αρχαιολογικές εργασίες ανέρχεται στο ποσό των 90.000.000 ευρώ».
Η Αττικό Μετρό υπογραμμίζει, ότι «οι απεργιακές κινητοποιήσεις, και μάλιστα οι αδικαιολόγητες, λειτουργούν σαν τροχοπέδη για την ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού για την πόλη της Θεσσαλονίκης και για τους κατοίκους της Έργου, όπως είναι το μετρό».
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
«Το έργο χρειάζεται εργασιακή ειρήνη. Με 460 ευρώ καθαρά κανείς δε μπορεί εργαζόμενος, ούτε να δουλέψει, ούτε να ζήσει» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, σε συνέντευξη τύπου, που έδωσε το σωματείο, στο εργοτάξιο του νέου σιδηροδρομικού σταθμού.
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται στην 4η εβδομάδα των κινητοποιήσεων, διεκδικώντας την αλλαγή των συμβάσεων των 30 επαναπροσληφθέντων με την εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας, πρώην εργαζομένων, που προσλήφθηκαν για 20 μέρες για να δουλέψουν μαζί με άλλους 360 συναδέλφους τους εργατοτεχνίτες, οι οποίοι αμείβονται με την υψηλότερη κλαδική, οικοδομική σύμβαση. «Ένας στους 12 θα έχει σχεδόν τις μισές αποδοχές, για ίδια δουλειά. Πέραν του ότι είναι αντισυνταγματικό, όλη η διαφορά κόστους είναι περί τις 15.000 ευρώ.
Εκτίμησαν ότι «με το καλύτερο σενάριο, εάν όλα λυθούν, το έργο θα έχει κατασκευαστεί το 2018 και θα λειτουργήσει το 2019». Υπογράμμισαν ότι η εργοδοσία, αντί να συζητήσει τα αιτήματά τους, κατέφυγε σε αγωγή για καταχρηστικότητα των κινητοποιήσεων τους, η οποία έχει πάρει 3 αναβολές και θα εκδικαστεί στις 20 Νοεμβρίου. Οι εργαζόμενοι ξεκαθάρισαν ότι επιδιώκουν να εκδικαστεί.
«Κάθε μέρα καθυστέρησης παράδοσης του έργου σημαίνει απώλεια 300 - 400.000 ευρώ από εισιτήρια και εδώ μιλάμε για 15.000 ευρώ, όλα κι όλα. Τα εργοτάξια είναι κλειστά ένα μήνα και αυτοί που κόπτονται δήθεν για το έργο δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον, ούτε ένα τηλεφώνημα, για να βρεθεί μια λύση» τόνισε ο κ. Κυπριανίδης. «Γίνονται συσκέψεις στα υπουργεία για την αύξηση της απορρόφησης κονδυλίων στο ΕΣΠΑ και στο μετρό που είναι το 2-3% του ΕΣΠΑ επιδεικνύεται αδιαφορία» πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος του σωματείου Δημήτρης Παππάς.
Οι εργαζόμενοι, επικαλούμενοι άλλες πηγές, μίλησαν για «ελλειμματικό ισοζύγιο» της επένδυσης του έργου στην πόλη ως τώρα, με βάση από τη μια τη σχέση παροχής εργασίας και από την άλλη των απωλειών στα εμπορικά καταστήματα και στα δημοτικά έσοδα. Εκτίμησαν ότι στις ήδη ανοιχτές ανασκαφές στα εργοτάξια «οι αρχαιολογικές εργασίες χρειάζονται τουλάχιστον άλλους 4- 6 μήνες», ενώ «περίπου τα μισά εργοτάξια δεν έχουν ακόμη παραδοθεί στην κοινοπραξία».
Κόντρα με θύμα το ίδιο το έργο
Καταχρηστική θεωρεί η Αττικό Μετρό την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων, οι οποίοι, όπως σημειώνει, «αμείβονται, ειδικά στις σημερινές συνθήκες, πλουσιοπάροχα».
Απαντώντας στις θέσεις που εξέφρασαν νωρίτερα οι εργαζόμενοι σε συνέντευξη Τύπου(πατήστε εδώ) η Αττικό Μετρό έδωσε στη δημοσιότητα τα ακόλουθα στοιχεία:
Στα αρχαιολογικά σκάμματα του ΜΕΤΡΟ απασχολούνται:
α) 82 αρχαιολόγοι που αμείβονται με ποσά από 2.570 Ευρώ / μήνα έως 4.460 Ευρώ / μήνα με 14 μισθούς σε ετήσια βάση,
β) 330 εργατοτεχνίτες που αμείβονται με ποσά από 1.720 Ευρώ / μήνα έως 2.500 Ευρώ / μήνα
γ) 91 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων που αμείβονται με ποσά από 954 Ευρώ / μήνα έως 3.810 Ευρώ / μήνα, με 14 μισθούς σε ετήσια βάση.
«Δηλαδή, όλοι οι απασχολούμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες είναι υψηλόμισθοι» σχολιάζει στην ανακοίνωση της η Αττικό Μετρό και επισημαίνει:
«α) ακολουθούνται πιστά τα όσα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τις αμοιβές, την ασφάλιση και την προστασία των εργαζομένων στο Έργο, β) οι νέες προσλήψεις γίνονται με αυστηρή τήρηση των εκ του νόμου προβλεπομένων και γ) το κονδύλιο που διατίθεται για τις αρχαιολογικές εργασίες ανέρχεται στο ποσό των 90.000.000 ευρώ».
Η Αττικό Μετρό υπογραμμίζει, ότι «οι απεργιακές κινητοποιήσεις, και μάλιστα οι αδικαιολόγητες, λειτουργούν σαν τροχοπέδη για την ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού για την πόλη της Θεσσαλονίκης και για τους κατοίκους της Έργου, όπως είναι το μετρό».
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
«Το έργο χρειάζεται εργασιακή ειρήνη. Με 460 ευρώ καθαρά κανείς δε μπορεί εργαζόμενος, ούτε να δουλέψει, ούτε να ζήσει» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, σε συνέντευξη τύπου, που έδωσε το σωματείο, στο εργοτάξιο του νέου σιδηροδρομικού σταθμού.
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται στην 4η εβδομάδα των κινητοποιήσεων, διεκδικώντας την αλλαγή των συμβάσεων των 30 επαναπροσληφθέντων με την εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας, πρώην εργαζομένων, που προσλήφθηκαν για 20 μέρες για να δουλέψουν μαζί με άλλους 360 συναδέλφους τους εργατοτεχνίτες, οι οποίοι αμείβονται με την υψηλότερη κλαδική, οικοδομική σύμβαση. «Ένας στους 12 θα έχει σχεδόν τις μισές αποδοχές, για ίδια δουλειά. Πέραν του ότι είναι αντισυνταγματικό, όλη η διαφορά κόστους είναι περί τις 15.000 ευρώ.
Εκτίμησαν ότι «με το καλύτερο σενάριο, εάν όλα λυθούν, το έργο θα έχει κατασκευαστεί το 2018 και θα λειτουργήσει το 2019». Υπογράμμισαν ότι η εργοδοσία, αντί να συζητήσει τα αιτήματά τους, κατέφυγε σε αγωγή για καταχρηστικότητα των κινητοποιήσεων τους, η οποία έχει πάρει 3 αναβολές και θα εκδικαστεί στις 20 Νοεμβρίου. Οι εργαζόμενοι ξεκαθάρισαν ότι επιδιώκουν να εκδικαστεί.
«Κάθε μέρα καθυστέρησης παράδοσης του έργου σημαίνει απώλεια 300 - 400.000 ευρώ από εισιτήρια και εδώ μιλάμε για 15.000 ευρώ, όλα κι όλα. Τα εργοτάξια είναι κλειστά ένα μήνα και αυτοί που κόπτονται δήθεν για το έργο δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον, ούτε ένα τηλεφώνημα, για να βρεθεί μια λύση» τόνισε ο κ. Κυπριανίδης. «Γίνονται συσκέψεις στα υπουργεία για την αύξηση της απορρόφησης κονδυλίων στο ΕΣΠΑ και στο μετρό που είναι το 2-3% του ΕΣΠΑ επιδεικνύεται αδιαφορία» πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος του σωματείου Δημήτρης Παππάς.
Οι εργαζόμενοι, επικαλούμενοι άλλες πηγές, μίλησαν για «ελλειμματικό ισοζύγιο» της επένδυσης του έργου στην πόλη ως τώρα, με βάση από τη μια τη σχέση παροχής εργασίας και από την άλλη των απωλειών στα εμπορικά καταστήματα και στα δημοτικά έσοδα. Εκτίμησαν ότι στις ήδη ανοιχτές ανασκαφές στα εργοτάξια «οι αρχαιολογικές εργασίες χρειάζονται τουλάχιστον άλλους 4- 6 μήνες», ενώ «περίπου τα μισά εργοτάξια δεν έχουν ακόμη παραδοθεί στην κοινοπραξία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.