blog.gr,30/12/2012
Οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ 424.967.800,00 ευρώ αποσφραγίστηκαν στις 24 Δεκεμβρίου.Όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., η Ακτωρ κατέλαβε την πρώτη θέση στην τεχνική και οικονομική αξιολόγηση, με την οικονομική της προσφορά να ανέρχεται στα 311.950.000 ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες/εταιρείες.
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 ευρώ.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
Και μέσα σε όλον αυτό τον παραλογισμό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε χαρωπός:
Η εταιρεία Ακτωρ Α.Τ.Ε. αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για
το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής παρότι αυτό ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί στη θεσσαλονίκη!!Οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ 424.967.800,00 ευρώ αποσφραγίστηκαν στις 24 Δεκεμβρίου.Όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., η Ακτωρ κατέλαβε την πρώτη θέση στην τεχνική και οικονομική αξιολόγηση, με την οικονομική της προσφορά να ανέρχεται στα 311.950.000 ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες/εταιρείες.
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 ευρώ.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
Και μέσα σε όλον αυτό τον παραλογισμό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε χαρωπός:
«Σήμερα, οι προσδοκίες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης γίνονται πράξη καθώς πλέον βρισκόμαστε λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης πρώτης επέκτασης του Μετρό, αυτήν προς την Καλαμαριά»
Όπως είπε, «η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 "μετροπόντικες" και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές». Τόνισε δε ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
1. Η επίσημη αίτηση σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης» υπεβλήθη από τις ελληνικές αρχές στις 14 Ιουνίου 2007, ύστερα από συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή ενέκρινε το έργο με την απόφαση της 17ης Δεκεμβρίου 2009 , αφού έλαβε πρόσθετα στοιχεία στις 10 Αυγούστου 2009 και στις 19 Οκτωβρίου 2009. Ο συνολικός δημόσιος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ και η συνεισφορά της ΕΕ κατά την περίοδο 2000-2006 ήταν 100 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό συνεχίζεται ως έργο «γέφυρα» για την περίοδο 2007-2013, αλλά δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση, έτσι η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του.
Όπως είπε, «η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 "μετροπόντικες" και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές». Τόνισε δε ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
"Γελάνε" μαζί μας στην Ευρώπη
Ενώ ανακοινώθηκε λοιπόν από την Αττικό Μετρό, ότι αναδείχθηκε «προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης», η Commission με απάντησή της στον Ν. Χουντή, θέτει το έργο της επέκτασης του Μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν, υπό αμφισβήτηση, αφού «θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Πιο συγκεκριμένα ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτηση του εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνιζε «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», κι αφού καλούσε την Commission να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».
Στην απάντηση της η Commission σημειώνει ότι «για την περίοδο 2007-2013, δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση (!!) (δηλαδή, δεν υπάρχει καμία απορρόφηση) και ως εκ τούτο, «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του», και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».
Τέλος η Commission, απαντώντας σε σχέση με το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης τονίζει ότι δεν της έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση χρηματοδότησης και τονίζει ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης της Commission, υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί: Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρουσιάζει τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του;
Πιο συγκεκριμένα ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτηση του εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνιζε «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», κι αφού καλούσε την Commission να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».
Στην απάντηση της η Commission σημειώνει ότι «για την περίοδο 2007-2013, δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση (!!) (δηλαδή, δεν υπάρχει καμία απορρόφηση) και ως εκ τούτο, «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του», και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».
Τέλος η Commission, απαντώντας σε σχέση με το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης τονίζει ότι δεν της έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση χρηματοδότησης και τονίζει ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης της Commission, υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί: Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρουσιάζει τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του;
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και η απάντηση της Commission:
Ερώτηση:
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, η απορροφητικότητα και το χρηματοδοτικό σχήμα;
2. Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις του έργου και πότε προβλέπεται τελικά η ολοκλήρωσή του; Υπάρχει αλλαγή του φυσικού αντικειμένου; Ποια είναι η πρόοδος του φυσικού αντικειμένου μέχρι σήμερα;
3. Υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό, για την οποία έχει ζητηθεί ήδη η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων;
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, η απορροφητικότητα και το χρηματοδοτικό σχήμα;
2. Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις του έργου και πότε προβλέπεται τελικά η ολοκλήρωσή του; Υπάρχει αλλαγή του φυσικού αντικειμένου; Ποια είναι η πρόοδος του φυσικού αντικειμένου μέχρι σήμερα;
3. Υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό, για την οποία έχει ζητηθεί ήδη η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων;
Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της Επιτροπής (4.12.2012):
1. Η επίσημη αίτηση σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης» υπεβλήθη από τις ελληνικές αρχές στις 14 Ιουνίου 2007, ύστερα από συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή ενέκρινε το έργο με την απόφαση της 17ης Δεκεμβρίου 2009 , αφού έλαβε πρόσθετα στοιχεία στις 10 Αυγούστου 2009 και στις 19 Οκτωβρίου 2009. Ο συνολικός δημόσιος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ και η συνεισφορά της ΕΕ κατά την περίοδο 2000-2006 ήταν 100 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό συνεχίζεται ως έργο «γέφυρα» για την περίοδο 2007-2013, αλλά δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση, έτσι η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του.
2. Το εν λόγω έργο «γέφυρα» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου. Αφού η επίσημη αίτηση που αφορά το μεγάλο έργο δεν έχει υποβληθεί ακόμα, η Επιτροπή έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του.
3. Η αίτηση για το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υποβληθεί ακόμα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.