voria.gr,11/01/2013
Η ΑΕΓΕΚ η οποία μετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης φέρεται να προσελκύει το αγοραστικό ενδιαφέρον των ΓΕΚ-Τέρνα και της Άκτωρ
Βεβαίως, σύμφωνα με την κατασκευαστική, το Μετρό, είναι αυτό που έχει οδηγήσει στο αδιέξοδο την εταιρεία που μετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία, μαζί με τέσσερις ιταλικές τεχνικές.
Το ζήτημα είναι, ότι μετά και την παραχώρηση στις τράπεζες, δίκην ενεχύρου, το περασμένο φθινόπωρο, σχεδόν του συνόλου των μετοχών που είχε η οικογένεια Μαρούλη στην ΑΕΓΕΚ μέσω της Πρόμαχος, η Alpha είναι πλέον ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΑΕΓΕΚ με ποσοστό που πλησιάζει το 33%.
Όμως η μέτοχος Alpha, δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμη να χρηματοδοτεί μεγάλα έργα υποδομών, όταν μάλιστα αυτά έχουν αναληφθεί με μεγάλες εκπτώσεις και η ΑΕΓΕΚ για μήνες διεκδικεί από την Αττικό Μετρό ΑΕ πολλές δεκάδες εκατομμυρίων επειδή, όπως έχει επανειλημμένως ισχυριστεί , «μπαίνει μέσα», αφού για άλλο έργο υπέγραψε σύμβαση και άλλο έργο κατασκευάζει.
Άλλωστε οι τράπεζες, που έχουν τα δικά τους προβλήματα και βρίσκονται μπροστά στο διπλό στόχο, της ανακεφαλαιοποίησης από τη μια και της ενίσχυσης της θέσης τους μέσω εξαγορών- συγχωνεύσεων από την άλλη, δεν είναι διατεθειμένες θα βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη, ακόμη και αν πρόκειται να στηρίξουν κεφαλαιακά μία ...δικιά τους εταιρεία.
Η ΑΕΓΕΚ, με την ενεχυρίαση των μετοχών, κατόρθωσε και πήρε ομολογιακό δάνειο 25 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2012 και με αυτό, «σπρώχνει» το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι και σήμερα. Από την άλλη, η Αττικό Μετρό ΑΕ, που έχει την ευθύνη υλοποίησης της σύμβασης, όπως και το αρμόδιο υπουργείο, παρότι κατέβαλαν προσπάθειες να βρεθεί τρόπος να ικανοποιηθούν κάποια από τα «λογικά αιτήματα» του αναδόχου, δείχνουν επιφυλακτικότητα στο να παρέμβουν πιο αποφασιστικά, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που έχουν «στριμώξει στη γωνία» την ΑΕΓΕΚ και, ενόψει της πολύ πιθανής πώλησής της.
Σημειώνεται ότι στο 9μηνο του 2012, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, η μεγαλύτερη από τις θυγατρικές της εισηγμένης ΑΕΓΕΚ, παρουσίασε κύκλο εργασιών 67,7 εκατ. ευρώ, αλλά και ζημίες άνω των 15 εκατομμυρίων.
Όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, ο κ. Μαρούλης βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, γιατί επιδίωξή του είναι να κρατήσει τον έλεγχο της εταιρείας, αλλά οπωσδήποτε το θέμα δεν εξαντλείται εκεί, αφού μάλιστα δύο ισχυροί όμιλοι, του Άκτωρα και της ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, φέρονται να θέλουν να αγοράσουν.
Η ΑΕΓΕΚ, άλλωστε, έχει ένα χαρτοφυλάκιο έργων περίπου 600-650 εκατ. ευρώ, έχει εξοπλισμό, έχει συμμετοχές σε οδικά έργα και, μετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΤΕπ έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο κυβέρνηση και Αττικό Μετρό ΑΕ, θέλουν οπωσδήποτε να υλοποιηθεί, τώρα μάλιστα που απόκτησε προσωρινό ανάδοχο και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Το μέλλον της ΑΕΓΕΚ, για μία ακόμη φορά, θα κριθεί από τις βουλές των τραπεζών, που είχαν πρωτομπεί στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας το 2008. Το 2009 η οικογένεια Μαρούλη είχε τοποθετηθεί στην ΑΕΓΕΚ ως στρατηγικός επενδυτής. Μετά τέσσερα χρόνια βρίσκεται κοντά στην αποχώρηση, καθώς o όμιλος εγκλωβίστηκε στις συνθήκες οικονομικής κρίσης, έχοντας ασκήσει τακτική ανάληψης έργων με προσφορά μεγάλων εκπτώσεων ( Μετρό Θεσσαλονίκης, φράγματα, συμμετοχή στο Μαλιακός – Κλειδί, Άκτιο- Αμβρακία, τμήματα καθέτων της Εγνατίας Οδού).
Η ΑΕΓΕΚ η οποία μετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης φέρεται να προσελκύει το αγοραστικό ενδιαφέρον των ΓΕΚ-Τέρνα και της Άκτωρ
Της Άννης Καρολίδου
Μέσα στο μήνα αναμένονται οριστικές εξελίξεις στο θέμα της ΑΕΓΕΚ καθώς, όπως είναι γνωστό, οι πιστώτριες τράπεζες και πρώτη η μέτοχος Alpha Bank,θέλουν να απεμπλακούν από την εταιρεία του κατασκευαστή Ιωάννη Μαρούλη.
Οι εξελίξεις στην ΑΕΓΕΚ, που φαίνεται να προσελκύουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και της Άκτωρ, ενδιαφέρουν όχι μόνο επειδή πρόκειται για μία από τις λίγες, μεγάλες, εναπομείνασες τεχνικές εταιρείες, αλλά επειδή στα προβλήματα ρευστότητας της ΑΕΓΕΚ, έχει μπλεχτεί και το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως και άλλα οδικά κυρίως έργα που έχει η εταιρεία στο χαρτοφυλάκιό της.Μέσα στο μήνα αναμένονται οριστικές εξελίξεις στο θέμα της ΑΕΓΕΚ καθώς, όπως είναι γνωστό, οι πιστώτριες τράπεζες και πρώτη η μέτοχος Alpha Bank,θέλουν να απεμπλακούν από την εταιρεία του κατασκευαστή Ιωάννη Μαρούλη.
Βεβαίως, σύμφωνα με την κατασκευαστική, το Μετρό, είναι αυτό που έχει οδηγήσει στο αδιέξοδο την εταιρεία που μετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία, μαζί με τέσσερις ιταλικές τεχνικές.
Το ζήτημα είναι, ότι μετά και την παραχώρηση στις τράπεζες, δίκην ενεχύρου, το περασμένο φθινόπωρο, σχεδόν του συνόλου των μετοχών που είχε η οικογένεια Μαρούλη στην ΑΕΓΕΚ μέσω της Πρόμαχος, η Alpha είναι πλέον ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΑΕΓΕΚ με ποσοστό που πλησιάζει το 33%.
Όμως η μέτοχος Alpha, δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμη να χρηματοδοτεί μεγάλα έργα υποδομών, όταν μάλιστα αυτά έχουν αναληφθεί με μεγάλες εκπτώσεις και η ΑΕΓΕΚ για μήνες διεκδικεί από την Αττικό Μετρό ΑΕ πολλές δεκάδες εκατομμυρίων επειδή, όπως έχει επανειλημμένως ισχυριστεί , «μπαίνει μέσα», αφού για άλλο έργο υπέγραψε σύμβαση και άλλο έργο κατασκευάζει.
Άλλωστε οι τράπεζες, που έχουν τα δικά τους προβλήματα και βρίσκονται μπροστά στο διπλό στόχο, της ανακεφαλαιοποίησης από τη μια και της ενίσχυσης της θέσης τους μέσω εξαγορών- συγχωνεύσεων από την άλλη, δεν είναι διατεθειμένες θα βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη, ακόμη και αν πρόκειται να στηρίξουν κεφαλαιακά μία ...δικιά τους εταιρεία.
Η ΑΕΓΕΚ, με την ενεχυρίαση των μετοχών, κατόρθωσε και πήρε ομολογιακό δάνειο 25 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2012 και με αυτό, «σπρώχνει» το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι και σήμερα. Από την άλλη, η Αττικό Μετρό ΑΕ, που έχει την ευθύνη υλοποίησης της σύμβασης, όπως και το αρμόδιο υπουργείο, παρότι κατέβαλαν προσπάθειες να βρεθεί τρόπος να ικανοποιηθούν κάποια από τα «λογικά αιτήματα» του αναδόχου, δείχνουν επιφυλακτικότητα στο να παρέμβουν πιο αποφασιστικά, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που έχουν «στριμώξει στη γωνία» την ΑΕΓΕΚ και, ενόψει της πολύ πιθανής πώλησής της.
Σημειώνεται ότι στο 9μηνο του 2012, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, η μεγαλύτερη από τις θυγατρικές της εισηγμένης ΑΕΓΕΚ, παρουσίασε κύκλο εργασιών 67,7 εκατ. ευρώ, αλλά και ζημίες άνω των 15 εκατομμυρίων.
Όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, ο κ. Μαρούλης βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, γιατί επιδίωξή του είναι να κρατήσει τον έλεγχο της εταιρείας, αλλά οπωσδήποτε το θέμα δεν εξαντλείται εκεί, αφού μάλιστα δύο ισχυροί όμιλοι, του Άκτωρα και της ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, φέρονται να θέλουν να αγοράσουν.
Η ΑΕΓΕΚ, άλλωστε, έχει ένα χαρτοφυλάκιο έργων περίπου 600-650 εκατ. ευρώ, έχει εξοπλισμό, έχει συμμετοχές σε οδικά έργα και, μετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΤΕπ έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο κυβέρνηση και Αττικό Μετρό ΑΕ, θέλουν οπωσδήποτε να υλοποιηθεί, τώρα μάλιστα που απόκτησε προσωρινό ανάδοχο και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Το μέλλον της ΑΕΓΕΚ, για μία ακόμη φορά, θα κριθεί από τις βουλές των τραπεζών, που είχαν πρωτομπεί στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας το 2008. Το 2009 η οικογένεια Μαρούλη είχε τοποθετηθεί στην ΑΕΓΕΚ ως στρατηγικός επενδυτής. Μετά τέσσερα χρόνια βρίσκεται κοντά στην αποχώρηση, καθώς o όμιλος εγκλωβίστηκε στις συνθήκες οικονομικής κρίσης, έχοντας ασκήσει τακτική ανάληψης έργων με προσφορά μεγάλων εκπτώσεων ( Μετρό Θεσσαλονίκης, φράγματα, συμμετοχή στο Μαλιακός – Κλειδί, Άκτιο- Αμβρακία, τμήματα καθέτων της Εγνατίας Οδού).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.