newmoney.gr,28/02/2013
Πίστωση χρόνου από το δημόσιο για το Άκτιο-Αμβρακία με νέο δάνειο...Της Μαριάννας Τζάννε
Πίστωση χρόνου παίρνει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ στις εργολαβίες του Άκτιου-Αμβρακία συνολικού ύψους 300 εκ. ευρώ, προσκομίζοντας στην κυβέρνηση εγγυήσεις που διασφαλίζουν -προς ώρας τουλάχιστον- την πορεία των έργων.
Για τα τρία από τα τέσσερα συνολικά έργα, η ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία, Ιόνιος, βρίσκονταν σε διαδικασία έκπτωσης, μετά από τις δραματικές καθυστερήσεις που σημειώνονται στις εργολαβίες και τις συνεχείς παρατάσεις που έδινε το δημόσιο στην εξεύρεση λύσης. Την δρομολογημένη έκπτωση από το έργο απέφυγε η εταιρεία την τελευταία στιγμή, προσκομίζοντας, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, αντίγραφα νέου δανείου ύψους 10 εκ. ευρώ από την Alpha Bank που καθίσταται εκ των κυρίων μετόχων της.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γιάννης Μαρούλης βρισκόταν το τελευταίο διάστημα σε ασφυκτικό κλοιό, πασχίζοντας να διασώσει πάση θυσία τα τρία έργα που βρίσκονταν υπό κατάρρευση.
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερο δημόσια έργα, μήκους 48,5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Τις εργολαβίες είχε κερδίσει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ το 2010 με πολύ μεγάλες εκπτώσεις που άγγιζαν το 50%.
Τα προβλήματα όμως δεν έχουν τέλος. Φωτιές ανάβει τις τελευταίες μέρες στα σωματεία εργαζομένων του μετρό της Θεσσαλονίκης η απόφαση της ΑΕΓΕΚ για ομαδικές απολύσεις 400 ατόμων. Την ώρα που η κατασκευή του μετρό βρίσκεται σε σημείο καμπής, εξαιτίας των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ανάδοχος κοινοπραξία, οι εργαζόμενοι ανακοινώνουν κυλιόμενες απεργίες ως την ερχόμενη Παρασκευή αντιδρώντας στο σχέδιο ξυλώματος δεκάδων απασχολούμενων αρχαιολόγων, τοπογράφων και εργατών.
Το «κούρεμα» προβλέπει ότι από τους περίπου 500 εργαζόμενους θα μείνουν 110, απόφαση που σύμφωνα με την εταιρεία θεωρείται επιβεβλημένη από την στιγμή που έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στους σταθμούς «Δημοκρατίας» και «Βενιζέλου», όπου δούλευαν δύο βάρδιες.
«Απολύονται από το δημόσιο και βρίσκουν παράθυρο για να παραμείνουν μέσω του μετρό» καταγγέλλει η εταιρεία, η οποία υποστηρίζει ότι έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους εργαζόμενους και όλες οι τυπικές διαδικασίες για την απόλυση του προσωπικού.
Η ΑΕΓΕΚ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσβάσταχτα οικονομικά προβλήματα, τα οποία έχουν προκαλέσει υστέρηση στην πρόοδο των εργασιών. Προς το παρόν οι συζητήσεις με τον Άκτωρα για ενδεχόμενη μετοχική σύμπραξη δεν έχουν καταλήξει αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι προχωρούν.
Πίστωση χρόνου από το δημόσιο για το Άκτιο-Αμβρακία με νέο δάνειο...Της Μαριάννας Τζάννε
Πίστωση χρόνου παίρνει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ στις εργολαβίες του Άκτιου-Αμβρακία συνολικού ύψους 300 εκ. ευρώ, προσκομίζοντας στην κυβέρνηση εγγυήσεις που διασφαλίζουν -προς ώρας τουλάχιστον- την πορεία των έργων.
Για τα τρία από τα τέσσερα συνολικά έργα, η ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία, Ιόνιος, βρίσκονταν σε διαδικασία έκπτωσης, μετά από τις δραματικές καθυστερήσεις που σημειώνονται στις εργολαβίες και τις συνεχείς παρατάσεις που έδινε το δημόσιο στην εξεύρεση λύσης. Την δρομολογημένη έκπτωση από το έργο απέφυγε η εταιρεία την τελευταία στιγμή, προσκομίζοντας, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, αντίγραφα νέου δανείου ύψους 10 εκ. ευρώ από την Alpha Bank που καθίσταται εκ των κυρίων μετόχων της.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γιάννης Μαρούλης βρισκόταν το τελευταίο διάστημα σε ασφυκτικό κλοιό, πασχίζοντας να διασώσει πάση θυσία τα τρία έργα που βρίσκονταν υπό κατάρρευση.
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερο δημόσια έργα, μήκους 48,5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Τις εργολαβίες είχε κερδίσει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ το 2010 με πολύ μεγάλες εκπτώσεις που άγγιζαν το 50%.
Τα προβλήματα όμως δεν έχουν τέλος. Φωτιές ανάβει τις τελευταίες μέρες στα σωματεία εργαζομένων του μετρό της Θεσσαλονίκης η απόφαση της ΑΕΓΕΚ για ομαδικές απολύσεις 400 ατόμων. Την ώρα που η κατασκευή του μετρό βρίσκεται σε σημείο καμπής, εξαιτίας των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ανάδοχος κοινοπραξία, οι εργαζόμενοι ανακοινώνουν κυλιόμενες απεργίες ως την ερχόμενη Παρασκευή αντιδρώντας στο σχέδιο ξυλώματος δεκάδων απασχολούμενων αρχαιολόγων, τοπογράφων και εργατών.
Το «κούρεμα» προβλέπει ότι από τους περίπου 500 εργαζόμενους θα μείνουν 110, απόφαση που σύμφωνα με την εταιρεία θεωρείται επιβεβλημένη από την στιγμή που έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στους σταθμούς «Δημοκρατίας» και «Βενιζέλου», όπου δούλευαν δύο βάρδιες.
«Απολύονται από το δημόσιο και βρίσκουν παράθυρο για να παραμείνουν μέσω του μετρό» καταγγέλλει η εταιρεία, η οποία υποστηρίζει ότι έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους εργαζόμενους και όλες οι τυπικές διαδικασίες για την απόλυση του προσωπικού.
Η ΑΕΓΕΚ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσβάσταχτα οικονομικά προβλήματα, τα οποία έχουν προκαλέσει υστέρηση στην πρόοδο των εργασιών. Προς το παρόν οι συζητήσεις με τον Άκτωρα για ενδεχόμενη μετοχική σύμπραξη δεν έχουν καταλήξει αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι προχωρούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.