makthes.gr,28/02/2013
Ο δήμος Θεσσαλονίκης ευθύνεται για την καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών στο εργοτάξιο της Πυλαίας, υποστηρίζει η Αττικό Μετρό ΑΕ...Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η αναθέτουσα εταιρεία του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης απάντησε χθες στις καταγγελίες που ακούστηκαν στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, την περασμένη Δευτέρα, σύμφωνα με τις οποίες η Αττικό Μετρό καθυστερεί το έργο. Ειδικότερα, για το αμαξοστάσιο του μετρό περιγράφει ότι «έχει χωροθετηθεί στα όρια της Πυλαίας, σε γειτνίαση με τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) του δήμου Θεσσαλονίκης, από τον οποίο έχει απαλλοτριωθεί έκταση 47 στρεμμάτων. Στο απαλλοτριωμένο τμήμα περιλαμβάνονται η είσοδος των οχημάτων του δήμου, η γεφυροπλάστιγγα με τον απαιτούμενο οικίσκο και ο υποσταθμός ΔΕΗ. Η αρχική απαλλοτρίωση συντελέστηκε τον Ιανουάριο του 2010, με την παρακατάθεση του προσδιορισθέντος τιμήματος για την αξία της γης και των επικειμένων».
Η Αττικό Μετρό υπογραμμίζει ότι μετά την παρακατάθεση της προσδιορισθείσας προσωρινής τιμής μονάδος, «ο δήμος Θεσσαλονίκης ήταν υποχρεωμένος να μας παραδώσει τον χώρο μεταφέροντας με δαπάνες του όλες τις αναγκαίες για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεις σε άλλο χώρο. Ο δήμος Θεσσαλονίκης, όμως, αδυνατούσε να παραδώσει τον χώρο, επικαλούμενος οικονομική αδυναμία εκτέλεσης των αναγκαίων για τη μεταφορά εργασιών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του έργου στη συγκεκριμένη θέση». Η εταιρεία υποστηρίζει ότι για να προωθηθεί το έργο αποφάσισε να διευκολύνει τον δήμο εκτελώντας τις απαιτούμενες εργασίες, και μάλιστα απέστειλε στον δήμο στις 9 Ιανουαρίου σχέδιο προγραμματικής σύμβασης, τεχνικών προδιαγραφών και προϋπολογισμού, για να έχει τη σύμφωνη γνώμη της διοίκησης.
Απεργία εργαζομένων
Εν τω μεταξύ, σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν από σήμερα οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην πρόθεση της αναδόχου κοινοπραξίας να απολύσει 450 εργαζόμενους. Αιτία των απολύσεων, σύμφωνα με την κοινοπραξία, είναι η απουσία αντικειμένου, λόγω της ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών ανασκαφών. Οι εργαζόμενοι θα ξαναπροσληφθούν με τη διάνοιξη νέων εργοταξίων. Οι εργαζόμενοι, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος του σωματείου τους Δημήτρης Παππάς σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ζητά να τεθούν σε διαθεσιμότητα μέχρι την έναρξη των εργασιών στα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας και του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, εξέλιξη την οποία υπολογίζουν σε τρεις μήνες, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα χάσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα. Στην άρνηση της κοινοπραξίας απέναντι σε μια τέτοια συμφωνία, ζητούν τόσο από την Αττικό Μετρό όσο και από την ανάδοχο κοινοπραξία έγγραφη διαβεβαίωση για την επαναπρόσληψη του προσωπικού και την εφαρμογή ενός πλαισίου συμφωνίας σχετικά με τους όρους εργασίας.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης ευθύνεται για την καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών στο εργοτάξιο της Πυλαίας, υποστηρίζει η Αττικό Μετρό ΑΕ...Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η αναθέτουσα εταιρεία του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης απάντησε χθες στις καταγγελίες που ακούστηκαν στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, την περασμένη Δευτέρα, σύμφωνα με τις οποίες η Αττικό Μετρό καθυστερεί το έργο. Ειδικότερα, για το αμαξοστάσιο του μετρό περιγράφει ότι «έχει χωροθετηθεί στα όρια της Πυλαίας, σε γειτνίαση με τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) του δήμου Θεσσαλονίκης, από τον οποίο έχει απαλλοτριωθεί έκταση 47 στρεμμάτων. Στο απαλλοτριωμένο τμήμα περιλαμβάνονται η είσοδος των οχημάτων του δήμου, η γεφυροπλάστιγγα με τον απαιτούμενο οικίσκο και ο υποσταθμός ΔΕΗ. Η αρχική απαλλοτρίωση συντελέστηκε τον Ιανουάριο του 2010, με την παρακατάθεση του προσδιορισθέντος τιμήματος για την αξία της γης και των επικειμένων».
Η Αττικό Μετρό υπογραμμίζει ότι μετά την παρακατάθεση της προσδιορισθείσας προσωρινής τιμής μονάδος, «ο δήμος Θεσσαλονίκης ήταν υποχρεωμένος να μας παραδώσει τον χώρο μεταφέροντας με δαπάνες του όλες τις αναγκαίες για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεις σε άλλο χώρο. Ο δήμος Θεσσαλονίκης, όμως, αδυνατούσε να παραδώσει τον χώρο, επικαλούμενος οικονομική αδυναμία εκτέλεσης των αναγκαίων για τη μεταφορά εργασιών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του έργου στη συγκεκριμένη θέση». Η εταιρεία υποστηρίζει ότι για να προωθηθεί το έργο αποφάσισε να διευκολύνει τον δήμο εκτελώντας τις απαιτούμενες εργασίες, και μάλιστα απέστειλε στον δήμο στις 9 Ιανουαρίου σχέδιο προγραμματικής σύμβασης, τεχνικών προδιαγραφών και προϋπολογισμού, για να έχει τη σύμφωνη γνώμη της διοίκησης.
Απεργία εργαζομένων
Εν τω μεταξύ, σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν από σήμερα οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην πρόθεση της αναδόχου κοινοπραξίας να απολύσει 450 εργαζόμενους. Αιτία των απολύσεων, σύμφωνα με την κοινοπραξία, είναι η απουσία αντικειμένου, λόγω της ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών ανασκαφών. Οι εργαζόμενοι θα ξαναπροσληφθούν με τη διάνοιξη νέων εργοταξίων. Οι εργαζόμενοι, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος του σωματείου τους Δημήτρης Παππάς σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ζητά να τεθούν σε διαθεσιμότητα μέχρι την έναρξη των εργασιών στα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας και του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, εξέλιξη την οποία υπολογίζουν σε τρεις μήνες, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα χάσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα. Στην άρνηση της κοινοπραξίας απέναντι σε μια τέτοια συμφωνία, ζητούν τόσο από την Αττικό Μετρό όσο και από την ανάδοχο κοινοπραξία έγγραφη διαβεβαίωση για την επαναπρόσληψη του προσωπικού και την εφαρμογή ενός πλαισίου συμφωνίας σχετικά με τους όρους εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.