typosthes.gr,15/03/2013
Του ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ...Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Αριστοτέλους πραγματοποίησαν χθες το πρωί στις 11:00, οι έκτακτοι αρχαιολόγοι, στο μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι στο πλαίσιο της κινητοποίησής τους εκτός από πανό, στα οποία εξέφραζαν την αντίθεσή τους στη μεταφορά των αρχαίων από το σταθμό Βενιζέλου, έφτιαξαν και ένα ομοίωμα του συρμού - από το υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο συρμός όπως υποστηρίζουν, με τους ρυθμούς που προχωράει κατασκευαστικά, δεν θα τελειώσει ποτέ.
Παράλληλα ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων ζήτησε για μία ακόμα φορά την ανάκληση των 370 μαζικών απολύσεων στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, την έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, την απόσυρση του προσχεδίου του νέου οργανογράμματος του πρώην ΥΠΠΟ, την επίλυση του ζητήματος των προσλήψεων που έχουν πραγματοποιηθεί μετά το Μάρτιο του 2012 και την αναθεώρηση της υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις νέες προσλήψεις προσωπικού σε έργα ΕΣΠΑ.
Την ίδια στιγμή και στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ) με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «η Αττικό Μετρό μετά από μεθοδεύσεις μηνών που συνάντησαν τη μαζική αντίσταση των εργαζομένων και ως απώτερο στόχο είχαν την αλλαγή των συμβάσεων και τη μείωση των μισθών, βρήκε τη λύση διαμορφώνοντας έλλειψη αντικειμένου στα σκάμματα και παγώνοντας το έργο. Στην πραγματικότητα το έργο βρίσκεται στη μέση, με αρκετά ανασκαφικά μέτωπα προς αρχαιολογική διερεύνηση, όπως το Νότιο Τμήμα και οι είσοδοι του σταθμού ‘Αγία Σοφία’, το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, οι είσοδοι του σταθμού ‘Σιντριβάνι’, ενδεχομένως και άλλοι σταθμοί (‘Παπάφη’, ‘Νέα Ελβετία’ κλπ.). Η ανασκαφή του σταθμού ‘Δημοκρατίας’ ολοκληρώθηκε αλλά εκκρεμεί η ανασκαφική έρευνα στις δύο εισόδους του, ενώ η ανασκαφή του σταθμού ‘Βενιζέλου’ και φυσικά των εισόδων του δεν έχει ολοκληρωθεί».
Ο ΣΕΚΑ σημειώνει επίσης πως «όταν πάλι σε μικρό χρονικό διάστημα με την ολοκλήρωση των μπλοκαρισμένων τώρα τεχνικών έργων επαναπροκύψουν, ως δια μαγείας, νέα μέτωπα αρχαιολογικών ανασκαφών, πάλι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι αρχαιολόγοι θα ευθύνονται για τις όποιες καθυστερήσεις, όπως έχουν κατηγορηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν; Η παύση στο τμήμα των ανασκαφών δε θα πάει πίσω συνολικά την κατασκευή του έργου; Οι εργαζόμενοι φταίνε για τη μη έγκαιρη παράδοση των σταθμών; Οι εργαζόμενοι φταίνε για τα λάθη στις μελέτες κατασκευής που έχουν καθυστερήσει τα έργα επιπλέον 6 χρόνια; Σε ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολούνται 3.000 εργαζόμενοι, τι νόημα έχουν οι απολύσεις του προσωπικού χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες;».
Του ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ...Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Αριστοτέλους πραγματοποίησαν χθες το πρωί στις 11:00, οι έκτακτοι αρχαιολόγοι, στο μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι στο πλαίσιο της κινητοποίησής τους εκτός από πανό, στα οποία εξέφραζαν την αντίθεσή τους στη μεταφορά των αρχαίων από το σταθμό Βενιζέλου, έφτιαξαν και ένα ομοίωμα του συρμού - από το υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο συρμός όπως υποστηρίζουν, με τους ρυθμούς που προχωράει κατασκευαστικά, δεν θα τελειώσει ποτέ.
Παράλληλα ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων ζήτησε για μία ακόμα φορά την ανάκληση των 370 μαζικών απολύσεων στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, την έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, την απόσυρση του προσχεδίου του νέου οργανογράμματος του πρώην ΥΠΠΟ, την επίλυση του ζητήματος των προσλήψεων που έχουν πραγματοποιηθεί μετά το Μάρτιο του 2012 και την αναθεώρηση της υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις νέες προσλήψεις προσωπικού σε έργα ΕΣΠΑ.
Την ίδια στιγμή και στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ) με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «η Αττικό Μετρό μετά από μεθοδεύσεις μηνών που συνάντησαν τη μαζική αντίσταση των εργαζομένων και ως απώτερο στόχο είχαν την αλλαγή των συμβάσεων και τη μείωση των μισθών, βρήκε τη λύση διαμορφώνοντας έλλειψη αντικειμένου στα σκάμματα και παγώνοντας το έργο. Στην πραγματικότητα το έργο βρίσκεται στη μέση, με αρκετά ανασκαφικά μέτωπα προς αρχαιολογική διερεύνηση, όπως το Νότιο Τμήμα και οι είσοδοι του σταθμού ‘Αγία Σοφία’, το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, οι είσοδοι του σταθμού ‘Σιντριβάνι’, ενδεχομένως και άλλοι σταθμοί (‘Παπάφη’, ‘Νέα Ελβετία’ κλπ.). Η ανασκαφή του σταθμού ‘Δημοκρατίας’ ολοκληρώθηκε αλλά εκκρεμεί η ανασκαφική έρευνα στις δύο εισόδους του, ενώ η ανασκαφή του σταθμού ‘Βενιζέλου’ και φυσικά των εισόδων του δεν έχει ολοκληρωθεί».
Ο ΣΕΚΑ σημειώνει επίσης πως «όταν πάλι σε μικρό χρονικό διάστημα με την ολοκλήρωση των μπλοκαρισμένων τώρα τεχνικών έργων επαναπροκύψουν, ως δια μαγείας, νέα μέτωπα αρχαιολογικών ανασκαφών, πάλι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι αρχαιολόγοι θα ευθύνονται για τις όποιες καθυστερήσεις, όπως έχουν κατηγορηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν; Η παύση στο τμήμα των ανασκαφών δε θα πάει πίσω συνολικά την κατασκευή του έργου; Οι εργαζόμενοι φταίνε για τη μη έγκαιρη παράδοση των σταθμών; Οι εργαζόμενοι φταίνε για τα λάθη στις μελέτες κατασκευής που έχουν καθυστερήσει τα έργα επιπλέον 6 χρόνια; Σε ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολούνται 3.000 εργαζόμενοι, τι νόημα έχουν οι απολύσεις του προσωπικού χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.