express.gr,26/03/2013
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ απομένουν για την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της ΑΕΓΕΚ από τον όμιλο Ελλάκτωρ, με στόχο να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη βασική εργολαβία για το μετρό Θεσσαλονίκης πριν υπογραφεί η συμφωνία για την επέκταση του δικτύου προς την Καλαμαριά. Οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες το deal θα κλείσει εντός των προσεχών ημερών, στηρίζονται στην ανεπίσημη ενημέρωση των εργαζομένων της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Κατά τις ίδιες πηγές, στελέχη του ομίλου Ελλάκτωρ τις τελευταίες ημέρες βρέθηκαν στη συμπρωτεύουσα και επισκέφτηκαν τα εργοτάξια του μετρό. Η διοίκηση του ομίλου διαπραγματεύεται τις τελευταίες εβδομάδες με τις δύο πιστώτριες τράπεζες της ΑΕΓΕΚ, την Alpha Bank και την Τράπεζα Πειραιώς. Μηχανικοί που ασχολούνται με την υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνουν πως χωρίς να εξασφαλιστεί η υλοποίηση του βασικού δικτύου δεν μπορεί η Ελλάκτωρ να υπογράψει τη σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ύψους περί τα 315 εκατ. ευρώ. Το βασικό δίκτυο (9,6 χιλιόμετρα με 13 σταθμούς) έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του έτους, αλλά βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, με τους μετροπόντικες ακινητοποιημένους και άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης. Στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχαν ανακοινώσει πως θα υπογράψουν τη σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά εντός του Απριλίου.
Στελέχη της ΑΕΓΕΚ και των τραπεζών υποστήριζαν προ εβδομάδων πως «ο πραγματικός δανεισμός της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική είναι περί τα 60 εκατ. ευρώ, καθώς ο υπόλοιπος συνδέεται με απαιτήσεις της τεχνικής εταιρίας από το Δημόσιο». Στο εννεάμηνο, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική παρουσίασε κύκλο εργασιών 67,7 εκατ. ευρώ, αλλά και ζημίες άνω των 15 εκατομμυρίων. Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - ANSALDO TSF - SELI - ANSALDOBREDA έχει εγείρει σημαντικές απαιτήσεις από το Δημόσιο για το μετρό Θεσσαλονίκης και αναζητείται φόρμουλα ικανοποίησής τους μέσω διαιτησίας ή φιλικού διακανονισμού. Τα δύο έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό δίκτυο και η σχεδιαζόμενη επέκταση προς την Καλαμαριά) περιλαμβάνονται στα πέντε μεγαλύτερα έργα του ΕΣΠΑ και η χώρα κινδυνεύει με απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Με τις δύο συμβάσεις (η μία δεν έχει υπογραφεί όπως προαναφέρθηκε) να αγγίζουν το 1,3 δισ., οι δαπάνες μόλις που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ απομένουν για την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της ΑΕΓΕΚ από τον όμιλο Ελλάκτωρ, με στόχο να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη βασική εργολαβία για το μετρό Θεσσαλονίκης πριν υπογραφεί η συμφωνία για την επέκταση του δικτύου προς την Καλαμαριά. Οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες το deal θα κλείσει εντός των προσεχών ημερών, στηρίζονται στην ανεπίσημη ενημέρωση των εργαζομένων της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Κατά τις ίδιες πηγές, στελέχη του ομίλου Ελλάκτωρ τις τελευταίες ημέρες βρέθηκαν στη συμπρωτεύουσα και επισκέφτηκαν τα εργοτάξια του μετρό. Η διοίκηση του ομίλου διαπραγματεύεται τις τελευταίες εβδομάδες με τις δύο πιστώτριες τράπεζες της ΑΕΓΕΚ, την Alpha Bank και την Τράπεζα Πειραιώς. Μηχανικοί που ασχολούνται με την υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνουν πως χωρίς να εξασφαλιστεί η υλοποίηση του βασικού δικτύου δεν μπορεί η Ελλάκτωρ να υπογράψει τη σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ύψους περί τα 315 εκατ. ευρώ. Το βασικό δίκτυο (9,6 χιλιόμετρα με 13 σταθμούς) έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του έτους, αλλά βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, με τους μετροπόντικες ακινητοποιημένους και άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης. Στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχαν ανακοινώσει πως θα υπογράψουν τη σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά εντός του Απριλίου.
Στελέχη της ΑΕΓΕΚ και των τραπεζών υποστήριζαν προ εβδομάδων πως «ο πραγματικός δανεισμός της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική είναι περί τα 60 εκατ. ευρώ, καθώς ο υπόλοιπος συνδέεται με απαιτήσεις της τεχνικής εταιρίας από το Δημόσιο». Στο εννεάμηνο, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική παρουσίασε κύκλο εργασιών 67,7 εκατ. ευρώ, αλλά και ζημίες άνω των 15 εκατομμυρίων. Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - ANSALDO TSF - SELI - ANSALDOBREDA έχει εγείρει σημαντικές απαιτήσεις από το Δημόσιο για το μετρό Θεσσαλονίκης και αναζητείται φόρμουλα ικανοποίησής τους μέσω διαιτησίας ή φιλικού διακανονισμού. Τα δύο έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό δίκτυο και η σχεδιαζόμενη επέκταση προς την Καλαμαριά) περιλαμβάνονται στα πέντε μεγαλύτερα έργα του ΕΣΠΑ και η χώρα κινδυνεύει με απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Με τις δύο συμβάσεις (η μία δεν έχει υπογραφεί όπως προαναφέρθηκε) να αγγίζουν το 1,3 δισ., οι δαπάνες μόλις που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.