Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Ξεμπλοκάρει η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης: Συμφωνία τραπεζών με ΑΕΓΕΚ - Άκτωρ

thestival.gr,23/04/2013

Με μια τριγωνική συναλλαγή μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών της ΑΕΓΕΚ, της ίδιας της εισηγμένης εταιρείας και της Ακτωρ ΑΤΕ...επιχειρείται να δοθεί οριστική λύση στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, η οποία έχει βαλτώσει λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, θυγατρική της ΑΕΓΕΚ.

Εδώ και αρκετό καιρό οι πιστώτριες τράπεζες Alpha και Πειραιώς λόγω των ανεξόφλητων χρεών της ΑΕΓΕΚ είχαν καταστεί βασικοί μέτοχοι της εταιρείας, αφού οι μετοχές είχαν ενεχυριαστεί. Στο πλαίσιο αυτό έψαχναν αγοραστή για την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, η οποία ηγείται της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Τα υπέρογκα δάνεια, όμως, της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική απέτρεψαν όλους τους μνηστήρες από τον κλάδο των κατασκευών ώστε να υποβάλουν πρόταση εξαγοράς.

Ετσι, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, προκειμένου να προχωρήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, επελέγη η παρακάτω λύση: η Ακτωρ ΑΤΕ, θυγατρική της Ελλάκτωρ, ανέλαβε να προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική για τα υπό εκτέλεση έργα της με σκοπό την έγκαιρη και απρόσκοπτη αποπεράτωσή τους.

Για τον σκοπό αυτόν υπεγράφη Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ της Ακτωρ ΑΤΕ και των Αlpha και Πειραιώς που περιλαμβάνει την απόκτηση από την Ακτωρ ΑΤΕ μετοχών οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 80% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, αφού πρώτα μετατραπούν σε προνομιούχες άνευ ψήφου μετοχές, καθώς επίσης και την απόκτηση από την Ακτωρ ΑΤΕ μετοχών που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 4,992% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης εταιρείας ΑΕΓΕΚ ΑΕ.

Ουσιαστικά δεν πρόκειται για εξαγορά, γι' αυτό και επελέγη η απόκτηση προνομιούχων άνευ ψήφου μετοχών, αφού η Ακτωρ δεν αναλαμβάνει δάνεια ούτε και τη διοίκηση της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής και βεβαίως καταβάλλει ένα συμβολικό τίμημα. Ούτε, επίσης, θα ενοποιεί τα μεγέθη της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής στον ισολογισμό της.

Η Ακτωρ έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, επένδυση ύψους 518 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.