taxalia.blogspot.com,29/04/2013
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το σωματείο εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του Σωματείου πριν το 2020, το ΜΕΤΡΟ δεν θα το δούμε.
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Θεσσαλονίκης τόνισε σχετικά πως ενώ η κοινοπραξία διαβεβαιώνει ότι λεφτά υπάρχουν, δυστυχώς αν υπάρχουν πραγματικά τα χρήματα, αυτό σημαίνει πως αυτοί που διαχειρίζονται τα πράγματα έχουν κάνει λάθη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολεί 2.000 εργαζόμενους αυτή τη στιγμή ναέχει σταματήσει εδώ και ενάμιση μήνα περίπου και να προβλέπεται άλλος ενάμισης μήνας περίπου μέχρι να ξεκινήσει και πάλι.
Ο Χάρης Κυπριανίδης, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, δήλωσε μάλιστα πως παρά τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν πως το Μετρό προχωράει, τα εργοτάξια είναι νεκρά! Με εξαίρεση το εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας το οποίο είναι το μόνο που δουλεύει με ικανοποιητικούς ρυθμούς, τα υπόλοιπα 16-17 (μαζί με τους επίσταθμους) εργοτάξια είτε υπολειτουργούν είτε δεν έχουν παραδοθεί καν.
"Αυτή τη στιγμή το έργο είναι στην εντατική, είναι σαν να αναπνέει με την βοήθεια μηχανήματος με τη λειτουργία μόνο ενός εργοταξίου κανείς δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει πως μέχρι το τέλος του 2016 όπως αναφέρουν οι ιθύνοντες θα λειτουργήσει το Μετρό" δήλωσε ο Χάρης Κυπριανίδης. Αισίως φτάνουμε στα μέσα του 2013 και αν από δω και πέρα όλα πάνε καλά δεν θα είναι και πάλι δυνατόν το έργο να παραδοθεί πριν το τέλος του 2019 σύμφωνα με τους γνώστες. Απαιτούνται εργασίες που δεν μπορούν να έχουν τελειώσει μέχρι το 2019.
"Υπάρχει διαφαινόμενη εμπλοκή του Άκτωρα στο έργο εξαγοράζοντας την ΑΕΓΕΚ με 1 ευρώ! Το 80% της εταιρίας. Τέτοιες συμφωνίες έχουν ξαναγίνει στο παρελθόν, με μία τέτοια συμφωνία εξαγοράστηκε και από την Ιόνιο, του κυρίου Μαρούλη. Είδαμε ότι τότε δεν απέδωσε, τι μπορεί να μας κάνει να ευελπιστούμε πως τώρα θα ευοδώσει. Έχουμε πολύ συγκρατημένη αισιοδοξία.
Υπάρχουν πολλά προβλήματα και ίσως παιχνίδια που εμποδίζουν την ολοκλήρωσή του" δήλωσε ο Χάρης Κυπριανίδης.
Για τον ΣΜΑ: Ποιο είναι το κόστος τελικά;
Μόνο απορίες μπορούμε να έχουμε για τις λύσεις που έχουν βρεθεί. Η απαλλοτρίωση έχει γίνει. Το ποσό έχει μπει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και περιλαμβάνει και την αποζημίωση προς τον Δήμο για την απομάκρυνση των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ που υπήρχε εκεί. Ωστόσο όπως δήλωσε ο Χάρης Κυπριανίδης, αυτό λόγω της οικονομικής κατάστασης του Δήμου, δεν μπορούσε να γίνει. Το εκτιμώμενο κόστος ήταν στα 200.000€. Από τον Οκτώβρη έψαχναν να βρουν λύση κι επειδή η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είναι ΔΕΚΟ έπρεπε να
προκηρύξει διαγωνισμό, κατά του Δήμου και σε μια μελλοντική αποζημίωση να παρακρατηθεί το ποσό. Απίθανη χαρακτήρισε την συμφωνία ο Χάρης Κυπριανίδης, και συμπλήρωσε: "για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπογραφεί μια προγραμματική σύμβαση, στην οποία όμως θα πρέπει να φαίνεται και κοστολόγιο. Ο κύριος Κουράκης τον Φεβρουάριο στο ΔΣ είπε πως το κόστος εκτοξεύτηκε στο 1.000.000€. Και χωρίς να είναι συγκεκριμένο, ανέφερε ο κύριος Κουράκης, γι' αυτό ζήτησαν από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κοστολόγιο για αυτές τις εργασίες ποτέ όμως δεν υπήρξε σαφής απάντηση. Τότε απαντήθηκε πως ο Δήμος δεν μπορεί να υπογράψει ένα χαρτί χωρίς να ξέρει πόσα θα πληρώσει. Δε βρισκόταν λύση σε ό,τι αφορά τον οργανισμό.
"Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ υποχρεώνει τώρα την κοινοπραξία να κάνει τις εργασίες, και αυτό που γεννά ερωτηματικά είναι πρώτον ότι αφού μπορούσε να το κάνει γιατί δεν το έκανε τόσο καιρό και επιπλέον ακόμα περισσότερα ερωτηματικά γεννά το γεγονός ότι κοστολογήθηκαν με μόλις 51.000€. Πώς τα 200.000€ έγιναν 1.000.000€ και ξαφνικά 50.000€; Επειδή θα το χρεωθεί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αυτό το ποσό. Όταν είναι να πληρώσει άλλος εκτοξεύουμε το ποσό στο 1.000.000€" δήλωσε με νόημα ο Χάρης Κυπριανίδης και συμπλήρωσε "όταν είναι να πληρώσει η ίδια έβγαλε ένα αναλυτικότατο κοστολόγιο, έχει αναρτηθεί και στο διαδίκτυο, 51.000€". Ενδεικτικά μάλιστα ανέφερε δύο παραδείγματα για να δείξει πως δεν πρόκειται να γίνουν οι εργασίες.
Α)Για ένα κυβικό χώμα που πρέπει να πάει να σκάψει στο Η/Μ του ΣΜΑ στην Ευκαρπία, η κοινοπραξία θα πληρωθεί 30 λεπτά του ευρώ. Που σημαίνει μόνο που θα αγγίξει το κλειδί του μηχανήματος ο εργαζόμενος, τα έχει ξοδέψει τα 30 λεπτά!
Β)Και για τη νέα ασφαλτόστρωση που θα γίνει από την άλλη πλευρά του ΣΜΑ θα πληρωθεί 631€. Μόνο το μηχάνημα για να πάει εκεί σύμφωνα με τον κύριο Κυπριανίδη, θέλει 2.500€.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα μπορούσε μέσω εισαγγελέα να πάρει το χώρο, αλλά αυτό θα προξενούσε πρόβλημα στην πόλη σε ό,τι αναφορά τα σκουπίδια. Θα μπορούσαν όμως να έχουν βρει μια λύση με το πραγματικό κοστολόγιο, που είναι 200.000€ και να έχει λυθεί το ζήτημα εδώ και δύο χρόνια.
Στη Νέα Ελβετία: ο Δήμος κωλυσιεργεί;
Προβλήματα όμως παραμένουν και εκεί αφού έχουν γίνει δύο μεγάλες συμφωνίες με τους κληρονόμους. Το εργοτάξιο έχει μέσα ρέμα που έχει μπαζωθεί από μηχανήματα και σκουπίδια. Πρέπει να φύγουν όλα τα παλιά οχήματα και τα σκουπίδια από μέσα ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες. Κι αυτά είναι ευθύνες του Δήμου, ο οποίος δεν έχει λεφτά και δεν μπορεί να το κάνει. Οπότε η κοινοπραξία πάλι με μία τυπική συμφωνία, θα πρέπει να τα κάνει, αλλά επειδή είναι ξένη ιδιοκτησία, χρειάζεται εντολή από το Δήμο που δεν έχει έρθει.
Στη Βούλγαρη: το τέλμα
Όπως είχε ειπωθεί τέλη Σεπτεμβρίου, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα είχαν παραδοθεί όλα τα εργοτάξια, ωστόσο κάτι τέτοιο όπως είναι γνωστό, ακόμα δεν έχει συμβεί. Ταυτόχρονα αναμένεται αρχές Ιουνίου απόφαση από το Δικαστήριο σχετικά με το χώρο της Βούλγαρη και αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ίσως αποδοθεί ο χώρος. Η Βούλγαρη ενδιαφέρει πολύ κόσμο γιατί οι Μετροπόντικες είναι εδώ και 15 μήνες σταματημένοι στην Ανάληψη και χωρίς το εργοτάξιο της Βούλγαρη δεν μπορεί να ξεκινήσει το έργο. "Ακόμα και στο σενάριο που ακούγεται ότι θα βγουν οι Μετροπόντικες από την Ανάληψη, θα πάνε στη Νέα Ελβετία και θα σκάψουν ανάποδα, πρώτον δεν έχει εγκριθεί αυτή η μελέτη, οπότε δεν υφίσταται αυτή η επιλογή, παρά μόνο ως πιθανή διέξοδος, αλλά ακόμα κι αν πάει στη Νέα Ελβετία να σκάψει, δεν μπορεί γιατί δεν υπάρχει η Βούλγαρη" δήλωσε ο Χ. Κυπριανίδης και συμπλήρωσε "αν δεν έρθουν τα κουτιά δεν μπορεί να ξεκινήσει ο μετροπόντικας οπότε είναι εγκλωβισμένος και θα παραμείνει εγκλωβισμένος για ένα χρόνο ακόμα". Ο μόνος τρόπος να κλείσει η τρύπα στην Δελφών σύμφωνα με τον Χάρη Κυπριανίδη που απάντηση σε σχετική ερώτηση του Taxalia, είναι να βγουν οι μετροπόντικες και να μεταφερθούν στη Νέα Ελβετία (σε ακινησία), ωστόσο αυτό με τα παρόντα δεδομένα δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν έχει εγκριθεί κι αν δεν αλλάξει κάτι η Ανάληψη θα μείνει για άλλον ένα χρόνο όπως είναι!
Σχετικά με τα αρχαία
Ο Χάρης Κυπριανίδης δήλωσε πως ούτως η άλλως τα αρχαία πρέπει έστω προσωρινά να αποσπασθούν και ενώ οι μελέτες έχουν δοθεί στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την απόσπαση, ακόμα δεν έχουν ανοιχτεί.
Μάλιστα οι Σταθμοί της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου θα ολοκληρωθούν τελευταίοι, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αφού πριν το 2015 δεν θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές, που θα είναι το μεγαλύτερο αρχαιολογικό έργο στην πόλη.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το σωματείο εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του Σωματείου πριν το 2020, το ΜΕΤΡΟ δεν θα το δούμε.
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Θεσσαλονίκης τόνισε σχετικά πως ενώ η κοινοπραξία διαβεβαιώνει ότι λεφτά υπάρχουν, δυστυχώς αν υπάρχουν πραγματικά τα χρήματα, αυτό σημαίνει πως αυτοί που διαχειρίζονται τα πράγματα έχουν κάνει λάθη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, ένα έργο που θα έπρεπε να απασχολεί 2.000 εργαζόμενους αυτή τη στιγμή ναέχει σταματήσει εδώ και ενάμιση μήνα περίπου και να προβλέπεται άλλος ενάμισης μήνας περίπου μέχρι να ξεκινήσει και πάλι.
"Υπάρχει διαφαινόμενη εμπλοκή του Άκτωρα στο έργο εξαγοράζοντας την ΑΕΓΕΚ με 1 ευρώ! Το 80% της εταιρίας. Τέτοιες συμφωνίες έχουν ξαναγίνει στο παρελθόν, με μία τέτοια συμφωνία εξαγοράστηκε και από την Ιόνιο, του κυρίου Μαρούλη. Είδαμε ότι τότε δεν απέδωσε, τι μπορεί να μας κάνει να ευελπιστούμε πως τώρα θα ευοδώσει. Έχουμε πολύ συγκρατημένη αισιοδοξία.
Υπάρχουν πολλά προβλήματα και ίσως παιχνίδια που εμποδίζουν την ολοκλήρωσή του" δήλωσε ο Χάρης Κυπριανίδης.
Μόνο απορίες μπορούμε να έχουμε για τις λύσεις που έχουν βρεθεί. Η απαλλοτρίωση έχει γίνει. Το ποσό έχει μπει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και περιλαμβάνει και την αποζημίωση προς τον Δήμο για την απομάκρυνση των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ που υπήρχε εκεί. Ωστόσο όπως δήλωσε ο Χάρης Κυπριανίδης, αυτό λόγω της οικονομικής κατάστασης του Δήμου, δεν μπορούσε να γίνει. Το εκτιμώμενο κόστος ήταν στα 200.000€. Από τον Οκτώβρη έψαχναν να βρουν λύση κι επειδή η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είναι ΔΕΚΟ έπρεπε να
προκηρύξει διαγωνισμό, κατά του Δήμου και σε μια μελλοντική αποζημίωση να παρακρατηθεί το ποσό. Απίθανη χαρακτήρισε την συμφωνία ο Χάρης Κυπριανίδης, και συμπλήρωσε: "για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπογραφεί μια προγραμματική σύμβαση, στην οποία όμως θα πρέπει να φαίνεται και κοστολόγιο. Ο κύριος Κουράκης τον Φεβρουάριο στο ΔΣ είπε πως το κόστος εκτοξεύτηκε στο 1.000.000€. Και χωρίς να είναι συγκεκριμένο, ανέφερε ο κύριος Κουράκης, γι' αυτό ζήτησαν από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κοστολόγιο για αυτές τις εργασίες ποτέ όμως δεν υπήρξε σαφής απάντηση. Τότε απαντήθηκε πως ο Δήμος δεν μπορεί να υπογράψει ένα χαρτί χωρίς να ξέρει πόσα θα πληρώσει. Δε βρισκόταν λύση σε ό,τι αφορά τον οργανισμό.
Α)Για ένα κυβικό χώμα που πρέπει να πάει να σκάψει στο Η/Μ του ΣΜΑ στην Ευκαρπία, η κοινοπραξία θα πληρωθεί 30 λεπτά του ευρώ. Που σημαίνει μόνο που θα αγγίξει το κλειδί του μηχανήματος ο εργαζόμενος, τα έχει ξοδέψει τα 30 λεπτά!
Β)Και για τη νέα ασφαλτόστρωση που θα γίνει από την άλλη πλευρά του ΣΜΑ θα πληρωθεί 631€. Μόνο το μηχάνημα για να πάει εκεί σύμφωνα με τον κύριο Κυπριανίδη, θέλει 2.500€.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα μπορούσε μέσω εισαγγελέα να πάρει το χώρο, αλλά αυτό θα προξενούσε πρόβλημα στην πόλη σε ό,τι αναφορά τα σκουπίδια. Θα μπορούσαν όμως να έχουν βρει μια λύση με το πραγματικό κοστολόγιο, που είναι 200.000€ και να έχει λυθεί το ζήτημα εδώ και δύο χρόνια.
Προβλήματα όμως παραμένουν και εκεί αφού έχουν γίνει δύο μεγάλες συμφωνίες με τους κληρονόμους. Το εργοτάξιο έχει μέσα ρέμα που έχει μπαζωθεί από μηχανήματα και σκουπίδια. Πρέπει να φύγουν όλα τα παλιά οχήματα και τα σκουπίδια από μέσα ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες. Κι αυτά είναι ευθύνες του Δήμου, ο οποίος δεν έχει λεφτά και δεν μπορεί να το κάνει. Οπότε η κοινοπραξία πάλι με μία τυπική συμφωνία, θα πρέπει να τα κάνει, αλλά επειδή είναι ξένη ιδιοκτησία, χρειάζεται εντολή από το Δήμο που δεν έχει έρθει.
Στη Βούλγαρη: το τέλμα
Όπως είχε ειπωθεί τέλη Σεπτεμβρίου, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα είχαν παραδοθεί όλα τα εργοτάξια, ωστόσο κάτι τέτοιο όπως είναι γνωστό, ακόμα δεν έχει συμβεί. Ταυτόχρονα αναμένεται αρχές Ιουνίου απόφαση από το Δικαστήριο σχετικά με το χώρο της Βούλγαρη και αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ίσως αποδοθεί ο χώρος. Η Βούλγαρη ενδιαφέρει πολύ κόσμο γιατί οι Μετροπόντικες είναι εδώ και 15 μήνες σταματημένοι στην Ανάληψη και χωρίς το εργοτάξιο της Βούλγαρη δεν μπορεί να ξεκινήσει το έργο. "Ακόμα και στο σενάριο που ακούγεται ότι θα βγουν οι Μετροπόντικες από την Ανάληψη, θα πάνε στη Νέα Ελβετία και θα σκάψουν ανάποδα, πρώτον δεν έχει εγκριθεί αυτή η μελέτη, οπότε δεν υφίσταται αυτή η επιλογή, παρά μόνο ως πιθανή διέξοδος, αλλά ακόμα κι αν πάει στη Νέα Ελβετία να σκάψει, δεν μπορεί γιατί δεν υπάρχει η Βούλγαρη" δήλωσε ο Χ. Κυπριανίδης και συμπλήρωσε "αν δεν έρθουν τα κουτιά δεν μπορεί να ξεκινήσει ο μετροπόντικας οπότε είναι εγκλωβισμένος και θα παραμείνει εγκλωβισμένος για ένα χρόνο ακόμα". Ο μόνος τρόπος να κλείσει η τρύπα στην Δελφών σύμφωνα με τον Χάρη Κυπριανίδη που απάντηση σε σχετική ερώτηση του Taxalia, είναι να βγουν οι μετροπόντικες και να μεταφερθούν στη Νέα Ελβετία (σε ακινησία), ωστόσο αυτό με τα παρόντα δεδομένα δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν έχει εγκριθεί κι αν δεν αλλάξει κάτι η Ανάληψη θα μείνει για άλλον ένα χρόνο όπως είναι!
Σχετικά με τα αρχαία
Ο Χάρης Κυπριανίδης δήλωσε πως ούτως η άλλως τα αρχαία πρέπει έστω προσωρινά να αποσπασθούν και ενώ οι μελέτες έχουν δοθεί στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την απόσπαση, ακόμα δεν έχουν ανοιχτεί.
Μάλιστα οι Σταθμοί της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου θα ολοκληρωθούν τελευταίοι, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αφού πριν το 2015 δεν θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές, που θα είναι το μεγαλύτερο αρχαιολογικό έργο στην πόλη.
Και οι εργαζόμενοι; Τι ρόλο παίζει η νομική υπηρεσία της Αττικό Μετρό;
Μένεα όμως πνέουν οι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και κατά της νομικής υπηρεσίας της εταιρίας αφού όπως καταγγέλλουν το έργο αντί να διοικείται από μηχανικούς διοικείται από τη νομική υπηρεσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και συγκεκριμένα τον Σπύρο Γιαννούζη. Το περίεργο μάλιστα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους είναι πως ο Σπύρος Γιαννούζης μέχρι πριν δύο χρόνια ήταν δικαστικός αντίπαλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, εκπροσωπώντας μάλιστα όλους όσους κινούνταν νομικά εναντίον της. Μάλιστα όπως διατείνεται το σωματείο σύμφωνα με τη νομική υπηρεσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το εργοτάξιο του μετρό στο Ντεπό δεν χρειάζεται μηχανικό!
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα για τους εργαζομένους είναι πως από ό,τι φαίνεται η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επιθυμεί να διώξει τους υπάρχοντες εργαζόμενους προκειμένου να προσλάβει άλλους με τις νέες διατάξεις για χαμηλότερους μισθούς, τη στιγμή όμως που το έργο έχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση και οι νέοι εργαζόμενοι θα προκαλέσουν νέα καθυστέρηση αφού δεν θα είναι εκπαιδευμένοι.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα για τους εργαζομένους είναι πως από ό,τι φαίνεται η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επιθυμεί να διώξει τους υπάρχοντες εργαζόμενους προκειμένου να προσλάβει άλλους με τις νέες διατάξεις για χαμηλότερους μισθούς, τη στιγμή όμως που το έργο έχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση και οι νέοι εργαζόμενοι θα προκαλέσουν νέα καθυστέρηση αφού δεν θα είναι εκπαιδευμένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.