Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Βρέθηκε η "χρυσή τομή" για τα αρχαία του Μετρό Θεσσαλονίκης

capital.gr,29/08/2013

Λύση κοινής αποδοχής στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις Αρχαιότητες που ανακαλύφθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης προέκυψε από τη σύσκεψη που έγινε στην πόλη με πρωτοβουλία του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου και μετά από συστηματική συνεργασία με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη και τον πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» κ. Χρήστο Τσίτουρα.




Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός από τον υπουργό Πολιτισμού και το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μακεδονίας–Θράκης κ. Θεόδωρος Καράογλου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, η Γ.Γ. Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη, ο πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο ειδικός σύμβουλος του ΥΠΠΟΑ κ. Χρήστος Βλασσόπουλος, οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης κ. Κώστας Ζέρβας και κ. Ανδρέας Κουράκης καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού.

Η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:

1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.

Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ».

4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης, θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος ευχαρίστησε όλους όσους εργάστηκαν για να ανοίξει ο δρόμος για την εξεύρεση λύσης και υπογράμμισε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά για όλα τα θέματα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, υπενθυμίζοντας τους στενούς προσωπικούς και οικογενειακούς δεσμούς που συνδέουν τον Πρωθυπουργό με την πόλη αλλά και με ολόκληρη τη Μακεδονία.

M. Χρυσοχοϊδης: Αποφασισμένος να "ξεμπλοκάρει" το έργο

Αποφασισμένος να "ξεμπλοκάρει" το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε αυτό να είναι παραδοτέο βάσει του επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος, ήτοι - εκτός απροόπτου - στο τέλος του 2016 ή τις αρχές του 2017, εμφανίστηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανακοίνωσε, επίσης, ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και γνωστοποίησε ότι "σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία".

Εξερχόμενος από σύσκεψη - στη Θεσσαλονίκη - με αντικείμενο την πορεία του έργου του μετρό και την κατάρτιση χρονοδιαγράμματος δράσεων για το επόμενο εξάμηνο, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ακόμη ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια. Ωστόσο, δεν επεκτάθηκε σε περαιτέρω λεπτομέρειες, σε σχέση με το πότε και το πώς θα προχωρήσει η όλη διαδικασία, ούτε σχετικά με το αν θα υπάρχει πλαφόν στο ύψος των δαπανών που θα καλύπτονται.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.

Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77%των σηράγγων. "Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα" είπε, ενώ προχώρησε και σε ανακοινώσεις για η σύνδεση της έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ, αλλά και για το έργο της ανακατασκευής και επέκτασης του υφιστάμενου διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.