Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Συνέντευξη Στράτου Σιμόπουλου στην εφημερίδα "Δημοκρατία"

gothess.gr,22/10/2013

Συνέντευξη για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραχώρησε ο Γ.Γ. Δημοσίων έργων και ένας εκ των διεκδικητών της Δημαρχίας της Θεσσαλονίκης, Στράτος Σιμόπουλος, στην εφημερίδα "Δημοκρατία".


Εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ότι εν όψει δημοτικών εκλογών, το κυνήγι της ψήφου οδηγεί του υποψήφιους δημάρχους να χρησιμοποιούν σκληρή γλώσσα έναντι των αντιπάλων τους.

Η ουσία βέβαια για τους Θεσσαλονικείς είναι αυτό το περιβόητο "πιο σύγχρονο ΜΕΤΡΟ της Ευρώπης" (που όταν ολοκληρωθεί μάλλον δεν θα είναι και τόσο σύγχρονο...) κάποτε να τελειώσει αν και προς το παρόν μόνο αφορμή για διαξιφισμούς αποτελεί.

Η συνέντευξη.

1. Τις τελευταίες μέρες, ανακινήθηκε πάλι το θέμα των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι απόψεις σας;

Επειδή δεν συνηθίζω να αλλάζω απόψεις ανάλογα με το «πού φυσάει ο άνεμος», για το θέμα των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, επαναλαμβάνω τις από καιρό διατυπωμένες απόψεις μου:

- Η εκτίμηση της αξίας των ευρημάτων και ο τρόπος έκθεσής τους είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

- Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, εταιρία με αναγνωρισμένη τεχνογνωσία, μετά από αναλυτική μελέτη, έχει τεκμηριώσει πλήρως την άποψη, ότι χωρίς την απόσπαση των αρχαιοτήτων καθίσταται ανέφικτη η κατασκευή του σταθμού, ενώ οποιαδήποτε σκέψη για κατάργησή του είναι απαγορευτική, για λειτουργικούς και τεχνικούς λόγους.

- Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει καταθέσει πρόταση, ακολουθώντας τις μελέτες του ΤΕΕ και του Α.Π.Θ., με την οποία δίνεται η δυνατότητα επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό, σε ποσοστό έως και 80%, μετατρέποντάς τον ουσιαστικά σε Μουσείο.

- Ο Σταθμός Βενιζέλου βρίσκεται πλέον στην κρίσιμη διαδρομή του έργου και η καθυστέρηση των εργασιών εκεί, λόγω της προσφυγής του Δήμου στο Συμβούλιο Επικρατείας, επηρεάζει το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου.

2. Είστε ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών;
Σημειώνω ότι λύνουμε, ένα – ένα, τα πολλά προβλήματα που κληρονομήσαμε, και σήμερα το έργο εκτελείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς και απασχολεί περίπου 800 εργαζομένους.

Διαβεβαιώνω, ακόμη, τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ότι ξεπερνώντας τα προσκόμματα που βάζουν διάφοροι θεσμικοί παράγοντες, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο και αποτελεί το πιο σύγχρονο ΜΕΤΡΟ της Ευρώπης.

3. Ο κ. Μπουτάρης από το Βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου, ανέφερε ότι σας έχει γραμμένο. Τι απαντάτε;

Το θέμα δεν είναι ότι έχει εμένα «γραμμένο». Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι ότι με τις πράξεις του και τις παραλείψεις του, αποδεικνύει καθημερινά ότι έχει «γραμμένους» τους Θεσσαλονικείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.