Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Αττικό Μετρό: δε φταίμε εμείς που καθυστερεί το μετρό της Θεσσαλονίκης

gmoulkas.wordpress.com,09/10/2013

Στις δυσκολίες που ανακύπτουν από τις αρχαιολογικές εργασίες και τις απαλλοτριώσεις, στην ολιγωρία άλλων φορέων και στις εγγενείς αδυναμίες του συστήματος δημοπράτησης αποδίδει η Αττικό Μετρό ΑΕ τις υπέρμετρες καθυστερήσεις, όσον αφορά στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Η διοίκηση της κρατικής εταιρίας, η οποία παραδέχεται ότι όντως παρατηρείται «συνεχής μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης του έργου», προασπίζεται την ευρεία τεχνογνωσία της, αλλά και τη διεθνή πείρα των στελεχών της, ενώ προτάσσει τη διαχειριστική επάρκειά της και την ολοκλήρωση πληθώρας έργων μετρό και τραμ που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας.

Η Εγνατία Οδός ΑΕ
Παράλληλα, αντικρούει ως αβασάνιστες τις αναφορές και τις προτάσεις να αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ την επίβλεψη και την ευθύνη των εργασιών για την αποπεράτωση του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οι σχετικές αναφορές έγιναν δια στόματος του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας,Απόστολου Τζιτζικώστα, σε ημερίδα που διοργάνωσε το απόγευμα της Δευτέρας η Εγνατία Οδός ΑΕ με τίτλο «Δημιουργούμε το αύριο».

Την πρόταση αυτή είχε προηγουμένως διατυπώσει ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, Τάσος Κονακλίδης, ενώ την ίδια άποψη υποστήριξε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.

Δυσαρέσκεια

Αυτές οι αναφορές προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια της Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία εξέδωσε εκτενή ανακοίνωση, για να αντικρούσει τις «αιχμές», όπως αναφέρει, να υπεραμυνθεί του έργου της και να εξηγήσει τους λόγους των συνεχών καθυστερήσεων, όσον αφορά στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρία αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

Η Αττικό Μετρό ΑΕ έχει υλοποιήσει και συνεχίζει να υλοποιεί με επιτυχία πληθώρα έργων μετρό και τραμ, τα οποία έχουν κερδίσει τη διεθνή αποδοχή με την ύψιστη ασφάλεια, την άρτια λειτουργικότητα και την αποδεδειγμένα άριστη ποιότητα και αισθητική τους.
Αυτό έχει καταστεί δυνατό μέσα από την ευρεία τεχνογνωσία της, η οποία αποκτήθηκε με μεγάλο κόπο και κόστος την τελευταία 20ετία, φέρνοντας την εταιρία σε ένα υψηλό τεχνικά επίπεδο, ώστε να ζητείται η βοήθειά της από άλλα έργα μετρό από εξωτερικό, πληθώρα δε στελεχών της συνδράμουν ουσιαστικά στην υλοποίηση έργων μετρό, αλλά και τραμ σε διεθνές επίπεδο (Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Λονδίνο, Καναδά, Αυστραλία κ.λπ.).

Τα έργα μετρό, παγκόσμια, δύνανται να κατασκευασθούν από λίγες και άκρως εξειδικευμένες εταιρίες που έχουν τη γνώση και την εμπειρία να συγκεράσουν τη λίαν απαιτητική κατασκευή σηράγγων, σταθμών και φρεάτων σε αστικό περιβάλλον με μηδενικές επιπτώσεις στα παρακείμενα κτίρια και υποδομές, με το συνδυασμό 45 περίπου ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, καθώς και με υπεραυτόματους συρμούς, που οδηγούνται από κεντρικούς υπολογιστές, μεταφέροντας με ασφάλεια, αξιοπιστία και ακρίβεια δεκάδες χιλιάδες επιβάτες την ώρα.

Οι χρηματοδότες έργων μετρό, ως είναι γνωστό, εμπιστεύονται μόνον αυτές τις λίγες εξειδικευμένες εταιρίες, οι οποίες έχουν επανειλημμένα αποδείξει την ικανότητα και τις δυνατότητές τους να ολοκληρώσουν αυτά τα δύσκολα έργα.

Η Αττικό Μετρό ΑΕ διαχειρίζεται το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης όπως όλα τα υπόλοιπα έργα που έχει υλοποιήσει ή υλοποιεί. Όμως, οι μεγάλες δυσκολίες που έχει το έργο, όσον αφορά την αρχαιολογία, τις απαλλοτριώσεις, την προβληματική οικονομική κατάσταση του κατασκευαστικού κλάδου, την ολιγωρία ορισμένων φορέων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, αλλά και τα εγγενή προβλήματα του τρόπου δημοπράτησης του έργου με το σύστημα της μελετοκατασκευής, έχουν οδηγήσει σε υπερβολικές καθυστερήσεις και σε συνεχή μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης του έργου.
Η Αττικό Μετρό ΑΕ θα συνεχίσει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την επίλυση των πολλαπλών προβλημάτων και τη συνέχιση του έργου, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να εξασφαλίσει την καλύτερη και ενωρίτερη ολοκλήρωσή του, παρά τις αντιξοότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.