enet.gr,26/03/2014
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΣΚΑΦΩΝ
Αν υπάρξει εγκατάλειψη του έργου, η κοινοπραξία θα κηρυχτεί έκπτωτη και θα πρέπει να γίνει επαναδημοπράτηση του έργου
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» πρόκειται να ανακοινώσει, αλλά και να διαβεβαιώσει το δήμαρχο Θεσσαλονίκης ότι θα εφαρμοστεί πλήρως η απόφαση του ΚΑΣ για τα αρχαία της Βενιζέλου και ότι μέσα στην εβδομάδα ο υπουργός Πολιτισμού, Πάνος Παναγιωτόπουλος, θα υπογράψει την απόφαση για τα 42 εκατ. ευρώ για συνέχιση των ανασκαφικών έργων.
Στη σημερινή συνάντηση θα δοθεί η διαβεβαίωση ότι τα αιτήματα του Γ. Μπουτάρη όσον αφορά τις βυζαντινές αρχαιότητες της Βενιζέλου θα ικανοποιηθούν πλήρως. Από κει και πέρα, λένε στην «Αττικό Μετρό», τελειώνουν τα ψέματα και κάθε καθυστέρηση στο θέμα των αρχαίων της Βενιζέλου θα έχει ονοματεπώνυμο.
Την περασμένη Δευτέρα η «Αττικό Μετρό» απάντησε με επιστολή της σε ένα προς ένα στα σημεία της επιστολής διακοπής εργασιών που έστειλε πριν από περίπου 10 μέρες η κοινοπραξία. Η επιστολή στάλθηκε με δικαστικό επιμελητή και, σύμφωνα με πληροφορίες, η «Αττικό Μετρό» κάνει γνωστό ότι δεν δέχεται τις αιτιάσεις της κοινοπραξίας, τις οποίες χαρακτηρίζει αβάσιμες και μη νόμιμες.
«Να συνεχίσετε»
Και εγκαλεί την κοινοπραξία να συνεχίσει άμεσα τις εργασίες, σε όλα τα εργοτάξια που είναι ανοιχτά. Δηλαδή, στο 95% των εργοταξίων, πλην αυτά της Βενιζέλου, της Βούλγαρη και 190 μέτρων από τα 1.000 μέτρα του εργοταξίου στη Νέα Ελβετία. Κύρια αιτία των καθυστερήσεων, τονίζουν στην «Αττικό Μετρό», είναι οι αρχαιολογικές ανασκαφές, που μέχρι τώρα κόστισαν 8 χρόνια στο χρονοδιάγραμμα.
Αλλά, επισημαίνουν, τις αρχαιολογικές ανασκαφές τις επιβάλλει το Σύνταγμα και η «Αττικό Μετρό» είναι υποχρεωμένη να τηρήσει το νόμο. Και επισημαίνουν ότι πρέπει να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν οι ανασκαφές στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, γιατί χωρίς αυτούς τους σταθμούς δεν μπορεί να υπάρξει Μετρό. Δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Στη δε Βούλγαρη, τονίζει η «Αττικό Μετρό», η κοινοπραξία είναι αυτή που ζήτησε την αλλαγή του σταθμού και υπήρξαν 3 αναβολές της υπόθεσης στα δικαστήρια μέχρι να βγει απόφαση.
Στην «Αττικό Μετρό» χαρακτηρίζουν «προφάσεις εν αμαρτίαις» τις αιτιάσεις της κοινοπραξίας και δηλώνουν ότι η σύμβαση πρέπει να προχωρήσει ως έχει και όπως ορίζει ο νόμος. Χαρακτηρίζουν «εκ του περισσού» τις απειλές της κοινοπραξίας για εγκατάλειψη του έργου και τονίζουν ότι το 80% του έργου είναι βαγόνια, ράγες και ηλεκτρολογικά συστήματα που κατασκευάζονται ήδη στην Ιταλία. Αν υπάρξει εγκατάλειψη του έργου, επισημαίνουν, η κοινοπραξία θα κηρυχτεί έκπτωτη και θα πρέπει να γίνει επαναδημοπράτηση του έργου.
Κάτι που, όπως αφήνουν να εννοηθεί στην «Αττικό Μετρό», δεν συμφέρει καθόλου τις εταιρείες που συναποτελούν τη κοινοπραξία γιατί αφ' ενός δεν μπορούν να ξαναπάρουν μέρος στην επαναδημοπράτηση, αφ' ετέρου, αν εγκαταλείψουν το έργο, θα χάσουν πολλά εκατομμύρια. Επίσης, αυτό θα αποτελέσει στίγμα στο ενεργητικό τους, το οποίο θα εμφανίζεται κάθε φορά που θα προσπαθήσουν να πάρουν οποιοδήποτε άλλο έργο διεθνώς. Αλλά, τονίζουν, υπάρχουν μέτωπα για να συνεχιστούν οι εργασίες και υποστηρίζουν ότι, αν ήθελε η κοινοπραξία, θα μπορούσε να παίρνει 7 με 10 εκατ. ευρώ το μήνα από εκτελούμενες εργασίες.
Στην «Αττικό Μετρό» επισημαίνουν ότι η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να υπηρετεί τα συμφέροντα του Δημοσίου και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να δώσει ούτε 500 εκατ. ούτε ακόμη 1 εκατ. ευρώ χωρίς να υπάρχει δικαστική απόφαση. «Αν δικαιούται κάτι η κοινοπραξία, μπορεί να το διεκδικήσει στη Διαιτησία και στη Δικαιοσύνη», επισημαίνουν. Τονίζουν επίσης ότι και στην κατασκευή του Μετρό της Αθήνας υπήρξαν δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις διεκδίκησης χρημάτων, και οι υποθέσεις κατέληξαν στα δικαστήρια, όπου απαιτήθηκαν μέχρι και 10 χρόνια για την έκδοση απόφασης.
Αλλά σε καμία περίπτωση δεν διακόπηκαν οι εργασίες κατασκευής του Μετρό. Μάλιστα, τονίζουν, για το σταθμό της Αγίας Παρασκευής, τον οποίο κατασκεύασε η ΑΕΓΕΚ, η ίδια εταιρεία είχε καταθέσει 34 προσφυγές κατά της «Αττικό Μετρό». Αλλά ουδέποτε διακόπηκαν οι εργασίες. Ο σταθμός ολοκληρώθηκε και λειτουργεί, και η εκδίκαση των προσφυγών συνεχίζεται, χωρίς να προκαλείται κανένα πρόβλημα ούτε στο Μετρό ούτε στους πολίτες, επισημαίνεται από πλευράς «Αττικό Μετρό».
Ενα «ατού» που έχει η «Αττικό Μετρό» στα χέρια της για να καταπολεμήσει τις καθυστερήσεις και την υπέρβαση του κατασκευαστικού κόστους, είναι ο σταθμός της Βούλγαρη. Ο συγκεκριμένος σταθμός θεωρείται πλέον δευτερεύων, από τη στιγμή που γίνεται η διακλάδωση του Μετρό προς την Καλαμαριά και αποτελεί ασφαλιστική δικλίδα. Αρκετά κοντά, στα 400 μ., βρίσκεται ο σταθμός της Νομαρχίας. Στην εταιρεία υπάρχει η σκέψη ότι αν βρεθεί σε δύσκολη θέση, η κατάργηση του σταθμού Βούλγαρη αποτελεί εύκολη υπόθεση για να μην καθυστερήσουν κι άλλο οι εργασίες.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΣΚΑΦΩΝ
sakisapostolakis0@gmail.com
Οριστική λύση για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου αναμένεται να υπάρξει σήμερα σε συνάντηση του προέδρου της «Αττικό Μετρό», Χρήστου Τσίτουρα, με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.
Οριστική λύση για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου αναμένεται να υπάρξει σήμερα σε συνάντηση του προέδρου της «Αττικό Μετρό», Χρήστου Τσίτουρα, με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.
Στη σημερινή συνάντηση θα δοθεί η διαβεβαίωση ότι τα αιτήματα του Γ. Μπουτάρη όσον αφορά τις βυζαντινές αρχαιότητες της Βενιζέλου θα ικανοποιηθούν πλήρως. Από κει και πέρα, λένε στην «Αττικό Μετρό», τελειώνουν τα ψέματα και κάθε καθυστέρηση στο θέμα των αρχαίων της Βενιζέλου θα έχει ονοματεπώνυμο.
Την περασμένη Δευτέρα η «Αττικό Μετρό» απάντησε με επιστολή της σε ένα προς ένα στα σημεία της επιστολής διακοπής εργασιών που έστειλε πριν από περίπου 10 μέρες η κοινοπραξία. Η επιστολή στάλθηκε με δικαστικό επιμελητή και, σύμφωνα με πληροφορίες, η «Αττικό Μετρό» κάνει γνωστό ότι δεν δέχεται τις αιτιάσεις της κοινοπραξίας, τις οποίες χαρακτηρίζει αβάσιμες και μη νόμιμες.
«Να συνεχίσετε»
Και εγκαλεί την κοινοπραξία να συνεχίσει άμεσα τις εργασίες, σε όλα τα εργοτάξια που είναι ανοιχτά. Δηλαδή, στο 95% των εργοταξίων, πλην αυτά της Βενιζέλου, της Βούλγαρη και 190 μέτρων από τα 1.000 μέτρα του εργοταξίου στη Νέα Ελβετία. Κύρια αιτία των καθυστερήσεων, τονίζουν στην «Αττικό Μετρό», είναι οι αρχαιολογικές ανασκαφές, που μέχρι τώρα κόστισαν 8 χρόνια στο χρονοδιάγραμμα.
Αλλά, επισημαίνουν, τις αρχαιολογικές ανασκαφές τις επιβάλλει το Σύνταγμα και η «Αττικό Μετρό» είναι υποχρεωμένη να τηρήσει το νόμο. Και επισημαίνουν ότι πρέπει να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν οι ανασκαφές στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, γιατί χωρίς αυτούς τους σταθμούς δεν μπορεί να υπάρξει Μετρό. Δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Στη δε Βούλγαρη, τονίζει η «Αττικό Μετρό», η κοινοπραξία είναι αυτή που ζήτησε την αλλαγή του σταθμού και υπήρξαν 3 αναβολές της υπόθεσης στα δικαστήρια μέχρι να βγει απόφαση.
Στην «Αττικό Μετρό» χαρακτηρίζουν «προφάσεις εν αμαρτίαις» τις αιτιάσεις της κοινοπραξίας και δηλώνουν ότι η σύμβαση πρέπει να προχωρήσει ως έχει και όπως ορίζει ο νόμος. Χαρακτηρίζουν «εκ του περισσού» τις απειλές της κοινοπραξίας για εγκατάλειψη του έργου και τονίζουν ότι το 80% του έργου είναι βαγόνια, ράγες και ηλεκτρολογικά συστήματα που κατασκευάζονται ήδη στην Ιταλία. Αν υπάρξει εγκατάλειψη του έργου, επισημαίνουν, η κοινοπραξία θα κηρυχτεί έκπτωτη και θα πρέπει να γίνει επαναδημοπράτηση του έργου.
Κάτι που, όπως αφήνουν να εννοηθεί στην «Αττικό Μετρό», δεν συμφέρει καθόλου τις εταιρείες που συναποτελούν τη κοινοπραξία γιατί αφ' ενός δεν μπορούν να ξαναπάρουν μέρος στην επαναδημοπράτηση, αφ' ετέρου, αν εγκαταλείψουν το έργο, θα χάσουν πολλά εκατομμύρια. Επίσης, αυτό θα αποτελέσει στίγμα στο ενεργητικό τους, το οποίο θα εμφανίζεται κάθε φορά που θα προσπαθήσουν να πάρουν οποιοδήποτε άλλο έργο διεθνώς. Αλλά, τονίζουν, υπάρχουν μέτωπα για να συνεχιστούν οι εργασίες και υποστηρίζουν ότι, αν ήθελε η κοινοπραξία, θα μπορούσε να παίρνει 7 με 10 εκατ. ευρώ το μήνα από εκτελούμενες εργασίες.
Στην «Αττικό Μετρό» επισημαίνουν ότι η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να υπηρετεί τα συμφέροντα του Δημοσίου και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να δώσει ούτε 500 εκατ. ούτε ακόμη 1 εκατ. ευρώ χωρίς να υπάρχει δικαστική απόφαση. «Αν δικαιούται κάτι η κοινοπραξία, μπορεί να το διεκδικήσει στη Διαιτησία και στη Δικαιοσύνη», επισημαίνουν. Τονίζουν επίσης ότι και στην κατασκευή του Μετρό της Αθήνας υπήρξαν δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις διεκδίκησης χρημάτων, και οι υποθέσεις κατέληξαν στα δικαστήρια, όπου απαιτήθηκαν μέχρι και 10 χρόνια για την έκδοση απόφασης.
Αλλά σε καμία περίπτωση δεν διακόπηκαν οι εργασίες κατασκευής του Μετρό. Μάλιστα, τονίζουν, για το σταθμό της Αγίας Παρασκευής, τον οποίο κατασκεύασε η ΑΕΓΕΚ, η ίδια εταιρεία είχε καταθέσει 34 προσφυγές κατά της «Αττικό Μετρό». Αλλά ουδέποτε διακόπηκαν οι εργασίες. Ο σταθμός ολοκληρώθηκε και λειτουργεί, και η εκδίκαση των προσφυγών συνεχίζεται, χωρίς να προκαλείται κανένα πρόβλημα ούτε στο Μετρό ούτε στους πολίτες, επισημαίνεται από πλευράς «Αττικό Μετρό».
Ενα «ατού» που έχει η «Αττικό Μετρό» στα χέρια της για να καταπολεμήσει τις καθυστερήσεις και την υπέρβαση του κατασκευαστικού κόστους, είναι ο σταθμός της Βούλγαρη. Ο συγκεκριμένος σταθμός θεωρείται πλέον δευτερεύων, από τη στιγμή που γίνεται η διακλάδωση του Μετρό προς την Καλαμαριά και αποτελεί ασφαλιστική δικλίδα. Αρκετά κοντά, στα 400 μ., βρίσκεται ο σταθμός της Νομαρχίας. Στην εταιρεία υπάρχει η σκέψη ότι αν βρεθεί σε δύσκολη θέση, η κατάργηση του σταθμού Βούλγαρη αποτελεί εύκολη υπόθεση για να μην καθυστερήσουν κι άλλο οι εργασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.