Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παγωμένο χαρακτηρίζουν το έργο οι εργαζόμενοι

ypodomes.com,08/03/2014

“Το ΚΑΣ ενέκρινε τον σχεδιασμό των αρχαιολογικών υπηρεσιών, βάσει του οποίου, για να ολοκληρωθεί το ανασκαφικό έργο, απαιτούνται τρία χρόνια εργασιών, 42 εκατ. ευρώ και 630 εργαζόμενοι. Αν δηλαδή όλα πάνε καλά, οι ανασκαφές θα τελειώσουν το 2017 και στη συνέχεια πρέπει να περάσουν άλλα τρία χρόνια για τις τεχνικές εργασίες, τις δοκιμές και τη λειτουργία του μετρό. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι το έργο θα τελειώσει στις αρχές του 2017, δεν θα είναι έτοιμο ούτε το 2020 και εκτιμούμε ότι θα φθάσουμε μέχρι το 2023”, ανέφερε ο κ. Χάρης Κυπριανίδης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Ο κ. Κυπριανίδης περιέγραψε ότι η έκταση όπου θα γίνει ο σταθμός της Βούλγαρη δεν έχει ακόμη απαλλοτριωθεί, ενώ στη Νέα Ελβετία δεν έγινε πλήρης απαλλοτρίωση και απομένουν 300 τ.μ. Το υπόλοιπο εργοτάξιο πλημμύρισε με νερό από το ρέμα “Ντεπό” και παρά τα αιτήματα προς τον δήμο Θεσσαλονίκης δεν έγινε καμία παρέμβαση για την απομάκρυνση των υδάτων ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας αποκαλύφθηκαν αρχαιότητες και πρέπει να γίνει ανασκαφή σε έκταση 10 στρεμμάτων.

Οι εργασίες στο Παπάφειο και στο Σιντριβάνι σταμάτησαν εδώ και δύο μήνες διότι πρέπει να εγκριθούν πρόσθετες εργασίες. Ελάχιστα έργα γίνονται στους σταθμούς Ανάληψη και Πατρικίου. Οι μετροπόντικες παραμένουν καθηλωμένοι ενάμιση χρόνο στην Ανάληψη και γενικώς οι εργασίες δεν προχωρούν. “Αρχαιολογικές ανασκαφές δεν γίνονται πουθενά. Πρέπει να γίνουν στην Πυλαία, στο Σιντριβάνι, στη νότια πλευρά της Αγίας Σοφίας, στις εισόδους των σταθμών. Ωστόσο δεν προχωράει τίποτα. Παραδόθηκε το σκάμμα της Αγίας Σοφίας εδώ και ένα μήνα και δεν γίνονται προσλήψεις για να κάνουμε ανασκαφές”, ανέφερε ο κ. Κυπριανίδης.

“Αν ξεκινήσουν οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας θα απασχοληθούν 200 εργάτες και 20 αρχαιολόγοι. Υπάρχει υπόλοιπο 8,2 εκατ. ευρώ από προηγούμενες πιστώσεις, και αν αξιοποιηθεί θα μπορούν να απασχοληθούν κάποιοι για έξι επτά μήνες μέχρι να εγκριθούν τα νέα κονδύλια. Δεν γίνεται όμως τίποτε”, σύμφωνα με τον αρχαιολόγο Δημήτρη Παππά, αντιπρόεδρο του σωματείου. Ο κ. Παππάς υποστήριξε ότι “οι αρχαιότητες είναι το χαλί κάτω από το οποίο κρύβουν τις αδυναμίες του έργου. Τώρα χρησιμοποιούνται για προεκλογικές σκοπιμότητες. Εμείς θέλουμε να υλοποιήσουμε το έργο, να πάρουν άτομα και να μπούμε στα σκάμματα”. Αυτή τη στιγμή στο αρχαιολογικό τμήμα απασχολούνται 110 άτομα, εκ των οποίων μόνο εννέα εργάτες, που εκτελούν και χρέη φύλακα.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τόνισαν ότι πέρασε το εξάμηνο που έδωσε προθεσμία ο υπουργός Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδης για να εκτελεστούν συγκεκριμένες εργασίες χωρίς να γίνει τίποτε και ζήτησαν να αποδοθούν ευθύνες.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ

Εν τω μεταξύ, η Αττικό Μετρό ΑΕ διοργάνωσε εχθές ημερίδα με θέμα “Ανάπτυξη του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη”, προκειμένου να ενημερωθούν αναλυτικά οι δήμαρχοι και οι δημοτικοί σύμβουλοι της δυτικής Θεσσαλονίκης για την επέκταση του μετρό προς τη Σταυρούπολη. Κεντρικοί ομιλητές θα είναι ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας.

Υπενθυμίζεται ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ δημοσίευσε την προκήρυξη διαγωνισμού, ύψους 2,8 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), για τις γεωλογικές μελέτες των επεκτάσεων του μετρό προς Σταυρούπολη και Εύοσμο και του αμαξοστασίου της Πυλαίας.

Ο δήμαρχος Σταυρούπολης Διαμαντής Παπαδόπουλος χαρακτηρίζει την εκδήλωση ως ευκαιρία για συνεργασία με την Αττικό Μετρό ΑΕ και σε χθεσινή του δήλωση καταγγέλλει ότι “εδώ και τρία χρόνια ο δήμος Παύλου Μελά πιέζει την πολιτεία να δρομολογήσει την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες προκειμένου να εξυπηρετηθούν και να αναβαθμιστούν οι παραμελημένες συγκοινωνιακά περιοχές του δήμου μας.

Ωστόσο για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση από αδιαφορία ή ανικανότητα κωλυσιεργεί, καθυστερεί και αναβάλλει αποφάσεις για την αναβάθμιση και ανάπτυξη των δυτικών συνοικιών, όπως είναι η απόδοση των στρατοπέδων ‘Παύλου Μελά’ και ‘Καρατάσιου’ στην τοπική κοινωνία αλλά και η επέκταση του μετρό”. Ο ίδιος κατηγορεί τις προηγούμενες διοικήσεις του δήμου του ότι “έχασαν την ευκαιρία να επεκταθεί το μετρό πρώτα δυτικά και μετά ανατολικά” και υποστηρίζει ότι “πιέσαμε και καταφέραμε να ολοκληρωθούν οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες από τον σταθμό Δημοκρατίας μέχρι και την Ευκαρπία”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.