Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Κυβερνητική φιέστα: Το μετρό έφτασε στην Καλαμαριά!

alterthess.gr, 23/06/2014

Νέος κυκλος κυβερνητικών παραστάσεων σχετικά με το “ατελείωτο” έργο της κατασκευής του Μετρό ξεκινούν σήμερα από κοινού ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θ. Μπακογλίδης και ο γ.γ δημοσίων έργων Στρ. Σιμόπουλος... Ο πράσινος δήμαρχος με τον γαλάζιο υπουργό εγκαινίσαν σήμερα την έναρξη εργασιων της γραμμής του μετρο στην Καλαμαριά δηλαδή την επέκταση της βασικής γραμμής του μετρό προς τα ανατολικά, την στιγμή που οι εργασίες στην βασική γραμμή είναι εδώ και μήνες στάσιμες ή έχουν ξεκινήσει σε υποτονικούς ρυθμούς εξαιτίας κυβερνητικών χειρισμών, εκβιασμών της κοινοπραξίας για άυξηση του κόστους του έργου και ανικονότητας του υπουργείου δημοσίων έργων. Να υπενθυμίσουμε ότι προεκλογικά έγινε γνωστό ότι εξαιτίας του γεγονότος ότι τόσο καιρό οι εργασίες στα περισσότερα εργοτάξια παρέμεναν σκόπιμα στάσιμες λόγω της προσπάθειας της κοινοπραξίας για αύξηση του κόστους του έργου, αλλά και λόγω της μη πρόσληψης των απαραίτητων για τις εργασίες εργαζομένων η ολοκλήρωση του έργου μεταθέτονταν μετά το 2017... ακόμη και αν εγκρινόταν η χρηματοδότηση που προεξήγγειλε προεκλογικά το υπουργείο για το έργο . Μάλιστα από τότε προκαλούσαν εντυπώσεις σχετικά με τις υποσχέσεις του κ. Σιμόπουλου το Μετρό να είναι έτοιμο το 2016 αφού πολλοί διερωτούνταν αν πρόκειται για το μετρό θεσσαλονίκης ή κάποιο άλλο μετρό άλλης χώρας.

Συγκεκριμένα στην βασική γραμμή του μετρό οι εργασίες είναι υποτονικές με τους λιγοστούς εργαζόμενους να δουλεύουν εντατικότερα στα εργοτάξια προκειμένου να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στον σταθμό Ν. Ελβετίας. Προβλήματα έχουν προκύψει σε όλα τα εργοτάξια καθώς είτε δεν έχουν απαλλοτριωθεί οι απαιτούμενες εκτάσεις (Ν. Ελβετία) είτε δεν έχει βρεθεί λύση σχετικά με τις αρχαιότητες όπως στην Αγ. Σοφίας και στην Βενιζέλου. Η ύπαρξη των αρχαιοτήτων χρησιμοποιήθηκαν εξάλλου σε μεγάλο βαθμό το προηγούμενο διάστημα ως πρόσχημα για την καθυστέρηση του έργου μιας και οι αρχαιολόγοι και άλλοι επιστημονικοί φορίες είχαν προτείνει λύσεις για την διατήρηση τους στο φυσικό τους περιβάλλον σε συνδυασμό με την συνέχιση των εργασιών. Παρ`όλα αυτά η κοινοπραξία θέλοντας να εκβιάσει τη Αττικό Μετρό για επιπλέον χρηματοδότηση τοποθετούσε το ζήτημα των αρχαιοτήτων ως το βασικό κόλλημα για την στασιμότητα που παρουσίαζαν οι εργασίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ένα μήνα μετά τις εκλογές η κοινοπραξία φαίνεται να προχωρά σε τροποποίηση της μελέτης με στόχο την αύξηση του κόστους του έργου. Και αυτό γιατί αντί να προηγηθούν οι εργασίες θεμελίωσης του σταθμόυ της Βούλγαρης (διαφραγμάτωση) η κοινοπραξία βιάζεται να μεταφερθούν οι μετροπόντικες από την Ανάληψη, ακολουθεί δηλαδή την αντίστροφη διαδικασία από αυτήν που είθισται να ακολουθείται στην κατασκευήττου μετρό.

Να αναφέρουμε ακόμη ότι σε νέα φάση ταλαιπωρίας μπαίνουν οι μετακινούμενοι στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, καθώς κλείνει για δεύτερη φορά τμήμα της Δελφών, για να μεταφερθούν οι δύο μετροπόντικες, που παραμένουν κολλημένοι εδώ και δύο χρόνια στην Ανάληψη. Επί δύο χρόνια η Δελφών ήταν κλειστή λόγω εργασιών οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ με την πολιτεία να αδιαφορεί πλήρως για το μαράζωμα που υπέστησαν τα εμπορικά καταστήματα. Ο δρόμος άνοιξε για μερικούς μήνες και ξανακλείνει από σήμερα με αποτέλεσμα την ένταση των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Έτσι το άνοιγμα του σταθμού "Φλέμιγκ" από την Αττικό Μετρό στο κοινό “σε μία προσπάθεια της να φέρει τον κόσμο κοντά στο έργο” καθώς και τα εγκαίνια των εργασιών ανατολικά δεν είναι τίποτα παραπάνω για πολλούς από την έναρξη μιας νέας προκλογικής περιόδου .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.