gothess.gr, 26/06/2014
Τι δήλωσε ο Περιφερειάρχης σε ραδιοφωνική εκπομπή
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας μιλώντας στον realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις προτεραιότητες που έχουν τεθεί από την περιφέρεια για την πόλη της Θεσσαλονίκης...
Ειδικά για το ζήτημα του Μετρό ο κ. Τζιτζικώστας είπε: «Ως περιφερειάρχης έχω ζητήσει επανειλημμένα από την κεντρική κυβέρνηση, στην οποία ανήκουν ως τομείς ευθύνης τα έργα και του Μετρό και του Θερμαϊκού γιατί δεν έχουμε εμείς την αρμοδιότητα, να μεταφερθούν όλες αυτές οι αρμοδιότητες στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να μπορέσει να τρέξουν πιο γρήγορα και να είναι πιο ποιοτικά».
Και πρόσθεσε: «Εχουμε αποδείξει ότι έως Περιφέρεια μπορούμε να εκτελέσουμε έργα σημαντικά. Σήμερα γίνονται 523 έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ, τα οποία επιβλέπει και τρέχει η Περιφέρεια, έργα σημαντικά για όλη τη Μακεδονία και εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι ο κόμβος της λαχαναγοράς. Το πρώτο έργο που θα εντάξουμε στο νέο ΕΣΠΑ που ξεκινά θα είναι η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηρόδρομο. Από κει και πέρα όμως το Μετρό έχει εγκαταλειφθεί τελείως. Εχω ζητήσει επανειλημμένως και μάλιστα προχθές, ζήτησα για άλλη μια φορά να μεταφερθεί η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, η διοίκηση του Μετρό Θεσσαλονίκης δηλαδή, στην Εγνατία οδό που είναι μία εταιρία που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, έχει το know-how, έχει τους ανθρώπους και μπορεί να τρέξει το έργο και πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά».
Ορφανός: Θα σταθώ ως Σαλονικιός για το μετρό
Μιλώντας στον realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γιώργος Ορφανός, αναφέρθηκε στα θέματα του μετρό της Θεσσαλονίκης, του Θερμαϊκού αλλά και της Θράκης.
«Το μετρό έχει καθυστερήσει, όλοι το ξέρουμε. Το ’12 έπρεπε να το έχουμε σε χρήση. Ξεπερνάμε τα εμπόδια, ένα - ένα. Η κυβέρνηση έκανε τις προσπάθειες. Υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια διαδικασία στο ΣτΕ που προήλθε από τον Δήμο και συγκεκριμένα για τον Σταθμό Βενιζέλου. Έχουν μεταφερθεί τα μηχανήματα και θα δουλέψουν όλο το υπόλοιπο κομμάτι, μέχρι να δούμε τι θα γίνει στον Σταθμό Βενιζέλου, εκεί είναι η Αρχαία Εγνατία οδός, έχει βρεθεί το αποτύπωμά της, εκπληκτικό και πρέπει να διασωθεί. Η τελική λύση είναι να διασωθούν και να υπάρχει ο σταθμός της Βενιζέλου, γιατί είναι στο κέντρο της εμπορικής Θεσσαλονίκης, άρα τον θεωρούν απαραίτητο», τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Ορφανό, «θα πρέπει να μεταφερθεί κέντρο δράσεως της “Αττικό Μετρό” στη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί να γίνει το έργο από μακριά. Όσο καλή διάθεση και να έχεις, αυτά που ο κ. Περιφερειάρχης είπε και συμφωνώ μαζί του τα έχω αποτυπώσει σε σειρά ερωτήσεων, παρεμβάσεων στη Βουλή». «Εκείνο που μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι τα χρήματα υπάρχουν, αυτό είναι δεδομένο», πρόσθεσε. «Είναι από τα κυρίαρχα θέματα τα οποία το υπουργείο θα τα πιέσει προς όλες τις κατευθύνσεις με όλες του τις δυνάμεις. Δεν θα σταθώ κυβερνητικά, θα σταθώ ως Σαλονικιός».
Στη συνέχεια, ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης τοποθετήθηκε για το θέμα της Θράκης λέγοντας: «Εγώ έχω ετοιμάσει έναν σχεδιασμό και σε αυτόν τον σχεδιασμό ένας πρωταγωνιστικός ρόλος είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Επειδή του δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς ακτοπλοϊκώς και προς την Τουρκία και προς τα νησιά, άρα μιλάμε για την εκβάθυνση του λιμανιού. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μας δώσει τεράστιες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου προς τη Μαύρη Θάλασσα, βόρεια». «Θα μπούμε», σημείωσε, «στη μάχη της ανάπτυξης της περιοχής ξεκινώντας από το λιμάνι. Θα δούμε όλες τις δράσεις που αφορούν την Ξάνθη και τη Ροδόπη, όπου τα προβλήματα είναι εντονότερα κυρίως βοηθώντας στις περιοχές να αποκτήσουν αυτά που τους λείπουν, από το πιο απλό που είναι το σχολείο προχωρώντας σε δράσεις αθλητισμού. Αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο ελέγχει περισσότερα από 300 επενδυτικά σχέδια. Θα εγκριθούν πάνω από 250. Ένα τεράστιο κομμάτι των επενδυτικών σχεδίων που αφορούν πρωτογενή τομέα, τουρισμό και κάποια είναι και ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, μεταποίηση, θα γίνει στη Θράκη».
Τι δήλωσε ο Περιφερειάρχης σε ραδιοφωνική εκπομπή
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας μιλώντας στον realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις προτεραιότητες που έχουν τεθεί από την περιφέρεια για την πόλη της Θεσσαλονίκης...
Ειδικά για το ζήτημα του Μετρό ο κ. Τζιτζικώστας είπε: «Ως περιφερειάρχης έχω ζητήσει επανειλημμένα από την κεντρική κυβέρνηση, στην οποία ανήκουν ως τομείς ευθύνης τα έργα και του Μετρό και του Θερμαϊκού γιατί δεν έχουμε εμείς την αρμοδιότητα, να μεταφερθούν όλες αυτές οι αρμοδιότητες στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να μπορέσει να τρέξουν πιο γρήγορα και να είναι πιο ποιοτικά».
Και πρόσθεσε: «Εχουμε αποδείξει ότι έως Περιφέρεια μπορούμε να εκτελέσουμε έργα σημαντικά. Σήμερα γίνονται 523 έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ, τα οποία επιβλέπει και τρέχει η Περιφέρεια, έργα σημαντικά για όλη τη Μακεδονία και εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι ο κόμβος της λαχαναγοράς. Το πρώτο έργο που θα εντάξουμε στο νέο ΕΣΠΑ που ξεκινά θα είναι η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηρόδρομο. Από κει και πέρα όμως το Μετρό έχει εγκαταλειφθεί τελείως. Εχω ζητήσει επανειλημμένως και μάλιστα προχθές, ζήτησα για άλλη μια φορά να μεταφερθεί η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, η διοίκηση του Μετρό Θεσσαλονίκης δηλαδή, στην Εγνατία οδό που είναι μία εταιρία που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, έχει το know-how, έχει τους ανθρώπους και μπορεί να τρέξει το έργο και πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά».
Ορφανός: Θα σταθώ ως Σαλονικιός για το μετρό
Μιλώντας στον realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γιώργος Ορφανός, αναφέρθηκε στα θέματα του μετρό της Θεσσαλονίκης, του Θερμαϊκού αλλά και της Θράκης.
«Το μετρό έχει καθυστερήσει, όλοι το ξέρουμε. Το ’12 έπρεπε να το έχουμε σε χρήση. Ξεπερνάμε τα εμπόδια, ένα - ένα. Η κυβέρνηση έκανε τις προσπάθειες. Υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια διαδικασία στο ΣτΕ που προήλθε από τον Δήμο και συγκεκριμένα για τον Σταθμό Βενιζέλου. Έχουν μεταφερθεί τα μηχανήματα και θα δουλέψουν όλο το υπόλοιπο κομμάτι, μέχρι να δούμε τι θα γίνει στον Σταθμό Βενιζέλου, εκεί είναι η Αρχαία Εγνατία οδός, έχει βρεθεί το αποτύπωμά της, εκπληκτικό και πρέπει να διασωθεί. Η τελική λύση είναι να διασωθούν και να υπάρχει ο σταθμός της Βενιζέλου, γιατί είναι στο κέντρο της εμπορικής Θεσσαλονίκης, άρα τον θεωρούν απαραίτητο», τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Ορφανό, «θα πρέπει να μεταφερθεί κέντρο δράσεως της “Αττικό Μετρό” στη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί να γίνει το έργο από μακριά. Όσο καλή διάθεση και να έχεις, αυτά που ο κ. Περιφερειάρχης είπε και συμφωνώ μαζί του τα έχω αποτυπώσει σε σειρά ερωτήσεων, παρεμβάσεων στη Βουλή». «Εκείνο που μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι τα χρήματα υπάρχουν, αυτό είναι δεδομένο», πρόσθεσε. «Είναι από τα κυρίαρχα θέματα τα οποία το υπουργείο θα τα πιέσει προς όλες τις κατευθύνσεις με όλες του τις δυνάμεις. Δεν θα σταθώ κυβερνητικά, θα σταθώ ως Σαλονικιός».
Στη συνέχεια, ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης τοποθετήθηκε για το θέμα της Θράκης λέγοντας: «Εγώ έχω ετοιμάσει έναν σχεδιασμό και σε αυτόν τον σχεδιασμό ένας πρωταγωνιστικός ρόλος είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Επειδή του δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς ακτοπλοϊκώς και προς την Τουρκία και προς τα νησιά, άρα μιλάμε για την εκβάθυνση του λιμανιού. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μας δώσει τεράστιες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου προς τη Μαύρη Θάλασσα, βόρεια». «Θα μπούμε», σημείωσε, «στη μάχη της ανάπτυξης της περιοχής ξεκινώντας από το λιμάνι. Θα δούμε όλες τις δράσεις που αφορούν την Ξάνθη και τη Ροδόπη, όπου τα προβλήματα είναι εντονότερα κυρίως βοηθώντας στις περιοχές να αποκτήσουν αυτά που τους λείπουν, από το πιο απλό που είναι το σχολείο προχωρώντας σε δράσεις αθλητισμού. Αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο ελέγχει περισσότερα από 300 επενδυτικά σχέδια. Θα εγκριθούν πάνω από 250. Ένα τεράστιο κομμάτι των επενδυτικών σχεδίων που αφορούν πρωτογενή τομέα, τουρισμό και κάποια είναι και ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, μεταποίηση, θα γίνει στη Θράκη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.