plus.google.com,20/11/2014
Δήλωση Μάρκου Μπόλαρη μετά από την συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης με θέμα ημερήσιας διάταξης "Μετρό Θεσσαλονίκης: Η πορεία του έργου και τα προβλήματα που έχουν προκύψει".
Μέσα στην κρίση, κι ενώ πρωταρχικό αίτημα στην αγορά είναι η ανάπτυξη κι η ρευστότητα, ενώ καθοριστικό κοινωνικό αίτημα είναι το χτύπημα της ανεργίας, η υπόθεση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης αποδεικνύει την κυβερνητική αποτυχία.
Σ' ένα μεγάλο έργο , με σχεδόν εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του, έργου που το έχει μεγάλη ανάγκη η Θεσσαλονίκη, για να λειτουργεί ως σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, μια σειρά από σοβαρά λάθη σε κυβερνητικό επίπεδο, σε διοικητικές επιλογές, σε παραλείψεις κατασκευαστικές έχουν οδηγήσει σε βάλτωμα το έργο όπως και τις προσδοκίες των πολιτών, των επιχειρήσεων, των εργαζομένων. Κινδυνεύει να γίνει λαϊκή ρήση αντίστοιχη με το Γεφύρι της Άρτας.
Σε μια διαδικασία πίεσης, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αποτυπώθηκε με ενάργεια το πρόβλημα :
1) η απουσία πολιτικής βούλησης,
2) η έλλειψη στιβαρού κυβερνητικού σχεδιασμού για διαχείριση ενός μεγάλου έργου που βρίσκεται σε αδιέξοδο,
3) η παντελής απουσία ιεράρχησης των κρίσιμων πρωτοβουλιών δράσης για την επανεκκίνηση και αποπεράτωση του έργου,
4) η απίστευτη ανεπάρκεια για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων μέχρι και σήμερα.
5) η εμπλοκή με τις οικονομικές αξιώσεις της αναδόχου στη διαιτησία.
Είναι ολοφάνερο ότι η έλλειψη σοβαρής θεσμικής λειτουργίας σε κυβερνητικό επίπεδο αναδεικνύουν το έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης σε παράδειγμα παράλυσης της κυβερνητικής λειτουργίας κι αναποτελεσματικότητας της κρατικής μηχανής.
Όλα αυτά για ένα έργο που έπρεπε και μπορεί να είναι καύχημα.
Δήλωση Μάρκου Μπόλαρη μετά από την συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης με θέμα ημερήσιας διάταξης "Μετρό Θεσσαλονίκης: Η πορεία του έργου και τα προβλήματα που έχουν προκύψει".
Μέσα στην κρίση, κι ενώ πρωταρχικό αίτημα στην αγορά είναι η ανάπτυξη κι η ρευστότητα, ενώ καθοριστικό κοινωνικό αίτημα είναι το χτύπημα της ανεργίας, η υπόθεση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης αποδεικνύει την κυβερνητική αποτυχία.
Σ' ένα μεγάλο έργο , με σχεδόν εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του, έργου που το έχει μεγάλη ανάγκη η Θεσσαλονίκη, για να λειτουργεί ως σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, μια σειρά από σοβαρά λάθη σε κυβερνητικό επίπεδο, σε διοικητικές επιλογές, σε παραλείψεις κατασκευαστικές έχουν οδηγήσει σε βάλτωμα το έργο όπως και τις προσδοκίες των πολιτών, των επιχειρήσεων, των εργαζομένων. Κινδυνεύει να γίνει λαϊκή ρήση αντίστοιχη με το Γεφύρι της Άρτας.
Σε μια διαδικασία πίεσης, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αποτυπώθηκε με ενάργεια το πρόβλημα :
1) η απουσία πολιτικής βούλησης,
2) η έλλειψη στιβαρού κυβερνητικού σχεδιασμού για διαχείριση ενός μεγάλου έργου που βρίσκεται σε αδιέξοδο,
3) η παντελής απουσία ιεράρχησης των κρίσιμων πρωτοβουλιών δράσης για την επανεκκίνηση και αποπεράτωση του έργου,
4) η απίστευτη ανεπάρκεια για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων μέχρι και σήμερα.
5) η εμπλοκή με τις οικονομικές αξιώσεις της αναδόχου στη διαιτησία.
Είναι ολοφάνερο ότι η έλλειψη σοβαρής θεσμικής λειτουργίας σε κυβερνητικό επίπεδο αναδεικνύουν το έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης σε παράδειγμα παράλυσης της κυβερνητικής λειτουργίας κι αναποτελεσματικότητας της κρατικής μηχανής.
Όλα αυτά για ένα έργο που έπρεπε και μπορεί να είναι καύχημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.