rthess.gr, 20/11/2014
Απειλεί με αποχώρηση η ανάδοχος κοινοπραξία, το 2018 μπορεί να λειτουργεί το Μετρό υποστηρίζει από τη μεριά της η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.Για το ζήτημα του Μετρό συνεδρίασε η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας...
Απειλεί με αποχώρηση η ανάδοχος κοινοπραξία, το 2018 μπορεί να λειτουργεί το Μετρό υποστηρίζει από τη μεριά της η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.Για το ζήτημα του Μετρό συνεδρίασε η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας...
Για τα κύρια προβλήματα του έργου μίλησε στην τοποθέτηση του ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης. Υποστήριξε ότι αυτά είναι ζητήματα σύμβασης (μελετοκατασκευή), κτήσης των γηπέδων (απαλλοτριώσεις - αρχαιολογικά) και η ρευστότητα του αναδόχου.
Μίλησε για υπευθυνότητα και προσπάθεια των στελεχών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να κρατήσουν το έργο ζωντανό.
Εκτίμησε ότι το Μετρό μπορεί να λειτουργεί στα μέσα του 2018 αν ο ανάδοχος λειτουργεί το έργο απρόσκοπτα από τούδε και στο εξής.
Νέες απειλές για διακοπή του έργου και ουσιαστικά αποχώρηση από το Μετρό Θεσσαλονίκης από τον εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας Θεόδωρο Μεγγούλη.
Αποκρούωντας τις κατηγορίες για ευθύνες της κοινοπραξίας τόνισε πως ακόμα και σήμερα, δυο χρόνια μετά την πρώτη συμβατική περάτωση του έργου, υπάρχουν αναπαλλοτροίωτοι σταθμοί και αρχαιολογικές εργασίες.
Τόνισε ότι αυτές οι καθυστερήσεις εκτός από επιπτώσεις στην πόλη έχουν επιπτώσεις και στον ανάδοχο.
Ζήτησε να κάτσουν όλοι στο ίδιο τραπέζι και να βρουν μια κοινή τεχνοοικονομική λύση αλλιώς "είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν εκτελεστεί η σύμβαση, θα διακοπεί το έργο και την λύση θα δώσουν τα ευρωπαϊκά δικαστήρια".
"Χρόνος δεν υπάρχει. Το έργο βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης και δεν είναι σχήμα λόγου" τόνισε καταλήγοντας πως αν δεν λυθούν τα ζητήματα "είναι αναπόφευκτη η διακοπή του έργου και μάλιστα πολύ σύντομα".
" Ο ανάδοχος δεν είναι διατεθειμένος να υφίσταται συνέπειες που δεν του ανήκουν " κατέληξε.
Οι τοποθετήσεις των φορέων
Στην συζήτηση τον λόγο πήραν και οι εργαζόμενοι τονίζοντας πως αντί για έργο ανάπτυξης, αυτό έχει βαλτώσει. "Το κράτος θα πληρώσει πολλά λεφτά για να καταφέρει να αποπληρώσει τα λάθη αυτής της σύμβασης" τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης.
Λύσεις για το από εδώ και πέρα πρότεινε ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης Γ. Ορφανός.
Ζήτησε να υπάρχει μια διευθύνουσα αρχή στην Θεσσαλονίκη που θα λύνει τα προβλήματα, να ολοκληρωθούν άμεσα τα ζητήματα της διαιτησίας αναφέροντας ότι γνωρίζει ότι οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας φτάνουν τα 560 εκ ευρώ. "Διέβλεψα ότι η εταιρία είναι έτοιμη να φύγει" σχολίασε.
Για τις αρχαιότητες στην Βενιζέλου πρότεινε να προχωρήσει το έργο χωρίς σταθμό στο σημείο και εκεί να γίνει ένα υπόγειο μουσείο πολιτισμού που θα αναδείξει και τα αρχαία.
Για τις απαλλοτριώσεις ζήτησε να εξεταστεί αν χρειαστεί να υπάρξουν διατάξεις όπως αυτές των Ολυμπιακών Αγώνων.
Κριτική στην απουσία του δήμου Θεσσαλονίκης έκανε ο Στ. Καλαφάτης. Έκανε λόγο για εκκωφαντική απουσία και για φυγή του Γ. Μπουτάρη.
"Το Μετρό δεν τελειώνει αν δουλεύουν 5 μέρες την εβδομάδα και 8 ώρες την ημέρα" σχολίασε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου.
" Η Θεσσαλονίκη έχει αγανακτήσει. Είναι απαραίτητο να προχωρήσει το έργο " σημείωσε ο βουλευτής της ΝΔ και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Ιωαννίδης.
Για υπερβολικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρίας που έχουν μπλοκάρει το έργο μίλησε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Δ. Χαραλαμπίδου. Έκανε καταγγελίες και για διαπλοκή αναρωτώμενη "το υπουργείο τι κάνει;".
" Κινδυνεύει το έργο να γίνει ανέκδοτο " είπε από τη μεριά του ο ανεξάρτητος βουλευτής και επικεφαλής της παράταξης "Συμμετέχω" Μάρκος Μπόλαρης, πολιτικές ευθύνες βλέπει ο βουλευτής του ΚΚΕ Θ. Κωνσταντινίδης.
Μίλησε για υπευθυνότητα και προσπάθεια των στελεχών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να κρατήσουν το έργο ζωντανό.
Εκτίμησε ότι το Μετρό μπορεί να λειτουργεί στα μέσα του 2018 αν ο ανάδοχος λειτουργεί το έργο απρόσκοπτα από τούδε και στο εξής.
Νέες απειλές για διακοπή του έργου και ουσιαστικά αποχώρηση από το Μετρό Θεσσαλονίκης από τον εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας Θεόδωρο Μεγγούλη.
Αποκρούωντας τις κατηγορίες για ευθύνες της κοινοπραξίας τόνισε πως ακόμα και σήμερα, δυο χρόνια μετά την πρώτη συμβατική περάτωση του έργου, υπάρχουν αναπαλλοτροίωτοι σταθμοί και αρχαιολογικές εργασίες.
Τόνισε ότι αυτές οι καθυστερήσεις εκτός από επιπτώσεις στην πόλη έχουν επιπτώσεις και στον ανάδοχο.
Ζήτησε να κάτσουν όλοι στο ίδιο τραπέζι και να βρουν μια κοινή τεχνοοικονομική λύση αλλιώς "είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν εκτελεστεί η σύμβαση, θα διακοπεί το έργο και την λύση θα δώσουν τα ευρωπαϊκά δικαστήρια".
"Χρόνος δεν υπάρχει. Το έργο βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης και δεν είναι σχήμα λόγου" τόνισε καταλήγοντας πως αν δεν λυθούν τα ζητήματα "είναι αναπόφευκτη η διακοπή του έργου και μάλιστα πολύ σύντομα".
" Ο ανάδοχος δεν είναι διατεθειμένος να υφίσταται συνέπειες που δεν του ανήκουν " κατέληξε.
Οι τοποθετήσεις των φορέων
Στην συζήτηση τον λόγο πήραν και οι εργαζόμενοι τονίζοντας πως αντί για έργο ανάπτυξης, αυτό έχει βαλτώσει. "Το κράτος θα πληρώσει πολλά λεφτά για να καταφέρει να αποπληρώσει τα λάθη αυτής της σύμβασης" τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Χάρης Κυπριανίδης.
Λύσεις για το από εδώ και πέρα πρότεινε ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης Γ. Ορφανός.
Ζήτησε να υπάρχει μια διευθύνουσα αρχή στην Θεσσαλονίκη που θα λύνει τα προβλήματα, να ολοκληρωθούν άμεσα τα ζητήματα της διαιτησίας αναφέροντας ότι γνωρίζει ότι οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας φτάνουν τα 560 εκ ευρώ. "Διέβλεψα ότι η εταιρία είναι έτοιμη να φύγει" σχολίασε.
Για τις αρχαιότητες στην Βενιζέλου πρότεινε να προχωρήσει το έργο χωρίς σταθμό στο σημείο και εκεί να γίνει ένα υπόγειο μουσείο πολιτισμού που θα αναδείξει και τα αρχαία.
Για τις απαλλοτριώσεις ζήτησε να εξεταστεί αν χρειαστεί να υπάρξουν διατάξεις όπως αυτές των Ολυμπιακών Αγώνων.
Κριτική στην απουσία του δήμου Θεσσαλονίκης έκανε ο Στ. Καλαφάτης. Έκανε λόγο για εκκωφαντική απουσία και για φυγή του Γ. Μπουτάρη.
"Το Μετρό δεν τελειώνει αν δουλεύουν 5 μέρες την εβδομάδα και 8 ώρες την ημέρα" σχολίασε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου.
" Η Θεσσαλονίκη έχει αγανακτήσει. Είναι απαραίτητο να προχωρήσει το έργο " σημείωσε ο βουλευτής της ΝΔ και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Ιωαννίδης.
Για υπερβολικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρίας που έχουν μπλοκάρει το έργο μίλησε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Δ. Χαραλαμπίδου. Έκανε καταγγελίες και για διαπλοκή αναρωτώμενη "το υπουργείο τι κάνει;".
" Κινδυνεύει το έργο να γίνει ανέκδοτο " είπε από τη μεριά του ο ανεξάρτητος βουλευτής και επικεφαλής της παράταξης "Συμμετέχω" Μάρκος Μπόλαρης, πολιτικές ευθύνες βλέπει ο βουλευτής του ΚΚΕ Θ. Κωνσταντινίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.