Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Γιατί εξοργίσθηκε το Σωματείο Εργαζομένων στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ;

makpress.blogspot.com,11/12/2014

Την ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζει νέες αιματηρές περικοπές για τους εργαζομένους, η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προχωρά στην προκλητική ....

για τη σημερινή εποχή προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου με συνολικό κόστος 18.000.000 ευρώ συν ΦΠΑ για τα έργα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Το μέγεθος της προκηρυσσόμενης σύμβασης υπερβαίνει κατά πολύ σε κόστος και πλήθος εργαζομένων οποιασδήποτε αντίστοιχη σύμβαση στο παρελθόν και το ετήσιο κόστος της ξεπερνά το 1/3 του συνολικού ετήσιου κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας στην οποία εργάζονται σήμερα 400 άνθρωποι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η ανησυχία είναι έκδηλη στο προσωπικό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καθώς με τη διαδικασία αυτή στελεχώνεται εν κρυπτώ μια δεύτερη εταιρεία μέσα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και επί της ουσίας παραχωρείται ένα μεγάλο μέρος της επίβλεψης των έργων σε ιδιώτες και μάλιστα με το προκλητικό κόστος των 12.250 ευρώ το μήνα ανά εργαζόμενο. Την ίδια στιγμή έμπειροι μηχανικοί της Α.Μ. στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αμείβονται με 1.000 ευρώ το μήνα και αναζητούν το επαγγελματικό τους μέλλον στο μετρό του Ντουμπάι, του Κατάρ κ.λπ., με πολλαπλάσιο μισθό.

Η επιλογή αυτής της μεθόδου στελέχωσης οδηγεί καταφανώς τους εργαζόμενους της Αττικό Μετρό σε έντονο προβληματισμό και αμφισβήτηση για την αναγκαιότητα πρόσληψης τεχνικού συμβούλου, ο ρόλος του οποίου θα ξεπεράσει τον συμβουλευτικό χαρακτήρα και θα έχει άμεση εμπλοκή και ενεργό συμμετοχή στα καθημερινά ζητήματα επίβλεψης του έργου. Η επικουρικά συμβουλευτική παρουσία σε εξειδικευμένα τεχνικά θέματα μετατρέπεται σε de facto υποκατάσταση και ίσως τελικά σε αντικατάσταση του ρόλου των εργαζομένων της Εταιρείας.

Η επίβλεψη έργων χρειάζεται μηχανικούς και όχι επιχειρηματίες. Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών για την αποστελέχωσή της, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ διαθέτει ακόμα και σήμερα τα πιο εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς σε έργα ΜΕΤΡΟ. Στελέχη της εταιρείας έχουν «κλαπεί» το τελευταίο διάστημα σε μεγάλα έργα στο εξωτερικό.

Καλούμε την εταιρεία να βρει άλλους πιο ορθολογικούς τρόπους για τη στελέχωσή της ώστε οι κατά καιρούς σύμβουλοι να επιτελούν πραγματικά τον συμβουλευτικό τους ρόλο. Να δώσει κίνητρα στους εργαζομένους για τη μετάβασή τους από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης να προβεί σε μετατάξεις και αποσπάσεις έμπειρων εργαζομένων από άλλους φορείς που ούτως ή άλλως επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως έγινε στο παρελθόν ή ακόμα και σε νέες προσλήψεις ώστε να μεταφερθεί η αδιαμφισβήτητη Τεχνογνωσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και σε νέους εργαζομένους της.


Πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα, ευθύνη και ευσυνειδησία την κάλυψη των αναγκών του έργου και να διασφαλίσουμε – στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία- ότι η εν λόγω σύμβαση θα αποτελεί προστιθέμενη αξία για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και σε καμία περίπτωση υποκατάσταση ενός προβλήματος με ένα άλλο. Η λογική της μη συστηματικής αντιμετώπισης των προβλημάτων δεν αποτελεί λογική.

Τώρα που τα έργα αυξάνονται (Γραμμή 4, επέκταση Καλαμαριάς κ.λπ.) και οι συγκυρίες δύσκολες, η Α.Μ. πρέπει να στοχεύει μακριά και με όραμα για τα έργα της και όχι να κλείνει τρύπες με χρυσαφένια μπαλώματα. Ζητούμε αξιοπρεπή εργασία και δίκαιους μισθούς για όλους μας. Λέμε όχι στην ισοπέδωση των εργαζομένων στην Α.Μ. Λέμε όχι στην εκπαίδευση των «χρυσών παιδιών» του μέλλοντός μας εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.


    Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γεν. Γραμματέας
Γιώργος Κανάρης                                             Γιάννης Κωστοβασίλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.