Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προς αποχώρηση ο ανάδοχος –Οι λύσεις που εξετάζονται

fmvoice.gr,02/12/2014

Με ψήφους 2 - 1 το διαιτητικό δικαστήριο δικαίωσε χτες της ανάδοχο κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς έκρινε ότι η Αττικό Μετρό κακώς επέκτεινε μονομερώς το χρονοδιάγραμμα παραμονής του εργολάβου (ΑΕΓΕΚ- Impregilo - Ansaldo - Seli – Ansaldobreda) μέχρι τον Νοέμβριο του 2016.

Αυτό σημαίνει ότι το δικαστήριο δίνει το δικαίωμα στην κοινοπραξία να εγκαταλείψει το έργο. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς μετά και την απόφαση του διαιτησίας δύο είναι τα ενδεχόμενα:

Πρώτον, η κοινοπραξία να κάνει πράξη την απειλή της, να ζητήσει διάλυση της σύμβασης και αφού κλείσει, όπως έχει υποχρέωση, τα ανοικτά τεχνικά μέτωπα, να αποχωρήσει από το έργο και να συνεχίσει τον δικαστικό αγώνα διεκδικώντας την ικανοποίηση των οικονομικών απαιτήσεών της. Σε αυτήν την περίπτωση, η Αττικό Μετρό είναι αναγκασμένη να δημοπρατήσει το υπόλοιπο του έργου.

Το δεύτερο και το πιο πιθανό ενδεχόμενο είναι η κοινοπραξία να μη ζητήσει λύση της σύμβασης αλλά να παραμείνει στο έργο και με το «ισχυρό» χαρτί της θετικής απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου να ζητήσει μια συνολική διαπραγμάτευση για τη σωτηρία του έργου.

Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν πώς το σύνολο των εξωσυμβατικών υποχρεώσεων που απαιτεί η κοινοπραξία από το δημόσιο ξεπερνάει τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ζητά επιπλέον σχεδόν 60% από την αρχική χρηματοδότηση.

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό αναγνωρίζει ότι κάποιες εξωσυμβατικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας είναι λογικές και αιτιολογημένες, διαφωνεί όμως ότι αυτές ανέρχονται σε 550 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί πάντως ότι ακόμη και στο ενδεχόμενο της επαναδημοπράτησης, το έργο εγκυμονεί κινδύνους όσον αφορά τη συνέχιση της χρηματοδότησής του από κοινοτικούς πόρους. Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή χρηματοδοτείται κατά περίπου 70% από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με ενέχυρο μάλιστα το μετρό της Αθήνας, και κατά 30% από το ΕΣΠΑ.

Ηδη οι αρμόδιες κοινοτικές αρχές έχουν στείλει δύο επιστολές προς την Αττικό Μετρό, μία την άνοιξη του 2013 και μία στα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Σε αυτές ζητά διευκρινίσεις σχετικά με την πορεία του έργου, αλλά και για όσα ακούγονται αναφορικά με τις αστοχίες στις μελέτες, το αδιέξοδο στον σταθμό Βενιζέλου κ.λπ.

Ε.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.