rthess.gr,18/12/2014
Σαν βόμβα έχει σκάσει η αίτηση διάλυσης της σύμβασης που αποφάσισε να υποβάλλει η ανάδοχος κοινοπραξία για το Μετρό Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που σταθμοί της τελούν υπό κατάληψη από τους εργαζόμενους και το έργο πολύ εύστοχα θα μπορούσε να παρομοιαστεί με το γιοφύρι της Άρτας.
Η ανάδοχος κοινοπραξία,ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Ansaldobreda- Seli, του Έργου Μελέτη, Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, επέλεξε σήμερα, μετά την έκδοση σχετικής Απόφασης του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου για το θέμα της οριακής προθεσμίας του Έργου, να υποβάλλει Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης.
«Η Αττικό Μετρό μετά από έλεγχο της αίτησης, θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες με γνώμονα, όπως πάντα, τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος.»
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι την ίδια στιγμή, που «τινάζεται στο αέρα» το έργο ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στέλνει κοινό δελτίο τύπου με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα της συνεδρίασης του ΚΑΣ για τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφέρει ότι στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ομόφωνα η κοινής αποδοχής “μελέτη προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων” που αφορούσε «τον αρχιτεκτονικό επανασχεδιασμό του Σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (Μετρό Θεσσαλονίκης), στη βάση των λύσεων 4 και 6.»
Συνεχίζει ότι «Πρόκειται για εξέλιξη που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα να συνυπάρχουν αρχαιότητες και μετρό, και η οποία διασφαλίζει τον πολιτισμικό πλούτο της Θεσσαλονίκης και κατ? επέκταση το μέλλον της πόλης με τους καλύτερους δυνατούς όρους, δεδομένων των συνθηκών.»
Μάλιστα καταλήγει ότι στο εξής ανοίγει ο δρόμος «για την ανάδειξη των μοναδικών ευρημάτων στο σταυροδρόμι Εγνατίας και Βενιζέλου υπό την καθοδήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού στο πλαίσιο του ομώνυμου Σταθμού, αλλά ταυτόχρονα και για την ανάδειξη των επίγειων μνημείων της περιοχής και τη δημιουργία ενός πολιτιστικού περιπάτου που θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης τόσο για τους ίδιους τους κατοίκους της όσο και για τους επισκέπτες της.»
Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει ότι: «Η κοινής αποδοχής πρόταση που κατατέθηκε ενώπιον του ΚΑΣ προέκυψε μετά από συναίρεση των αρχικών λύσεων 4 (της μελετητικής ομάδας του ΑΠΘ Αλεξοπούλου-Παπακώστα) και 6 (της Αττικό Μετρό και του Υπουργείου Πολιτισμού). Η λύση αυτή διασφαλίζει αφενός τη λειτουργικότητα (υπόγεια διάβαση, διαμπερές πέρασμα των χρηστών του Σταθμού του Μετρό) και αφετέρου την ανάδειξη του ενιαίου αρχαιολογικού χώρου (οι ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτόπιας επίσκεψης αλλά και απρόσκοπτης θέα
Σαν βόμβα έχει σκάσει η αίτηση διάλυσης της σύμβασης που αποφάσισε να υποβάλλει η ανάδοχος κοινοπραξία για το Μετρό Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που σταθμοί της τελούν υπό κατάληψη από τους εργαζόμενους και το έργο πολύ εύστοχα θα μπορούσε να παρομοιαστεί με το γιοφύρι της Άρτας.
Η ανάδοχος κοινοπραξία,ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Ansaldobreda- Seli, του Έργου Μελέτη, Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, επέλεξε σήμερα, μετά την έκδοση σχετικής Απόφασης του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου για το θέμα της οριακής προθεσμίας του Έργου, να υποβάλλει Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης.
«Η Αττικό Μετρό μετά από έλεγχο της αίτησης, θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες με γνώμονα, όπως πάντα, τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος.»
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι την ίδια στιγμή, που «τινάζεται στο αέρα» το έργο ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στέλνει κοινό δελτίο τύπου με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα της συνεδρίασης του ΚΑΣ για τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφέρει ότι στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ομόφωνα η κοινής αποδοχής “μελέτη προστασίας και ανάδειξης των αρχαιοτήτων” που αφορούσε «τον αρχιτεκτονικό επανασχεδιασμό του Σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (Μετρό Θεσσαλονίκης), στη βάση των λύσεων 4 και 6.»
Συνεχίζει ότι «Πρόκειται για εξέλιξη που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα να συνυπάρχουν αρχαιότητες και μετρό, και η οποία διασφαλίζει τον πολιτισμικό πλούτο της Θεσσαλονίκης και κατ? επέκταση το μέλλον της πόλης με τους καλύτερους δυνατούς όρους, δεδομένων των συνθηκών.»
Μάλιστα καταλήγει ότι στο εξής ανοίγει ο δρόμος «για την ανάδειξη των μοναδικών ευρημάτων στο σταυροδρόμι Εγνατίας και Βενιζέλου υπό την καθοδήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού στο πλαίσιο του ομώνυμου Σταθμού, αλλά ταυτόχρονα και για την ανάδειξη των επίγειων μνημείων της περιοχής και τη δημιουργία ενός πολιτιστικού περιπάτου που θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης τόσο για τους ίδιους τους κατοίκους της όσο και για τους επισκέπτες της.»
Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει ότι: «Η κοινής αποδοχής πρόταση που κατατέθηκε ενώπιον του ΚΑΣ προέκυψε μετά από συναίρεση των αρχικών λύσεων 4 (της μελετητικής ομάδας του ΑΠΘ Αλεξοπούλου-Παπακώστα) και 6 (της Αττικό Μετρό και του Υπουργείου Πολιτισμού). Η λύση αυτή διασφαλίζει αφενός τη λειτουργικότητα (υπόγεια διάβαση, διαμπερές πέρασμα των χρηστών του Σταθμού του Μετρό) και αφετέρου την ανάδειξη του ενιαίου αρχαιολογικού χώρου (οι ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιτόπιας επίσκεψης αλλά και απρόσκοπτης θέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.