Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπεγράφη η σύμβαση 25 εκατ. ευρώ για τα αρχαία

stokokkino.gr,17/02/2016

Κατερίνα Μπακιρτζή- Καθοριστικό βήμα για την επανέναρξη των εργασιών σε όλα τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης η υπογραφή της σύμβασης για τα αρχαιολογικά. Σε τροχιά επαναπροσλήψεων των εργαζομένων και επανέναρξης των εργασιών στο σύνολο των εργοταξίων της κεντρικής γραμμής.

Στην Θεσσαλονίκη βρίσκεται σήμερα ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για τις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του stokokkino.gr οι συναντήσεις γίνονται στα γραφεία της Αττικό Μετρό παρουσία του νέου προέδρου της Γ. Μυλόπουλου και του απερχόμενου προέδρου Χρ. Τσίτουρα ενώ θα έχει και συνάντηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Πρόκειται για ένα καθοριστικό βήμα τόσο για την πλήρη επανέναρξη των εργασιών σε όλο το φάσμα των εργοταξιακών χώρων όσο και την επαναπρόσληψη περισσότερων από 400 εργαζομένων. Ήδη έχει ανακοινωθεί πως τη 1η Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι εργασίες στους σταθμούς Παπάφη, Συντριβάνι, Αγίας Σοφίας και πλατεία Δημοκρατίας. Με την εκκίνηση όμως των επαναπροσλήψεων στο αρχαιολογικό τμήμα εκτιμάται πως θα μπορεί να μπει σε τροχιά εργασιών το σύνολο των εργοταξίων της κεντρικής γραμμής.

Όσοι γνωρίζουν καλά την υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και όσα συνέβησαν μεταξύ Αττικό Μετρό και κοινοπραξίας εκτιμούν πως η υπογραφή της σύμβασης δημιουργεί τη βεβαιότητα πως η Κοινοπραξία επιστρέφει στο έργο. Αποτελεί με αυτό τον τρόπο μία δεσμευτική πια κίνηση πως η κοινοπραξία προχωρά με βάση τη συμφωνία που έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο για την αποδοχή των αποτελεσμάτων των διαιτητικών δικαστηρίων.

Υπενθυμίζεται άλλωστε πως το Υπουργείο έχει θέσει ως προθεσμία τον Απρίλιο ώστε να επιλυθούν όσες διαφορές εκκρεμούν ακόμη ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου και να συμφωνηθούν όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση του έργου, μεταξύ των οποίων και το οριστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών για τη δεύτερη φάση και την τελική ολοκλήρωση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια του γεγονότος πως κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης δεν κατέστη δυνατό να υπάρξει συμφωνία σε ένα πόσο, σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν βγει, το νόμο και τη σύμβαση αλλά η συμφωνία Δημοσίου και κοινοπραξίας έγκειται στο να γίνουν αμοιβαία σεβαστές οι αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων που θα ολοκληρωθούν στο πρώτο τετράμηνο του 2016.

Μάλιστα πηγές του Υπουργείου εκτιμούν πως μόλις ολοκληρωθούν οι παραπάνω ενέργειες το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της εργολαβίας καθίσταται άνευ αντικειμένου και, κατά συνέπεια, θα ανακληθεί με την πάροδο της προθεσμίας αυτής.

Την ίδια ώρα οι εργασίες συνεχίζονται στα εργοτάξια προς τα ανατολικά και αναμένεται να συνεχιστούν με εντατικό ρυθμό μέχρι και την ολοκλήρωση της Α' Φάσης τον Μάρτιο 2017 που αφορά κυρίως έργα πολιτικού μηχανικού.

Η επίσημη ανακοίνωση


Την υπογραφή της σύμβασης ανακοίνωσε επίσημα και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Κόκκινου.

Σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως με την υπογραφή δίνεται "η δυνατότητα για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στα υπόλοιπα μέτωπα της βασικής γραμμής του έργου, καθώς έως σήμερα έχει ολοκληρωθεί ποσοστό της τάξεως 82%. Σταδιακά θα προσληφθούν και θα απασχοληθούν περισσότερα από 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων και αναμένεται να έρθουν στο φως και άλλες πτυχές από την ιστορία της Θεσσαλονίκης".

"Οι προαναφερόμενες ενέργειες αποδεικνύουν ότι έχει δοθεί οριστική λύση στα πολύπλοκα προβλήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης και πλέον έχει ανοίξει ο δρόμος για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση αυτού του μεγάλου έργου", προσθέτει.

Σχετικά με την παρούσα κατάσταση των εργασιών διευκρινίζει πως κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το Αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Μετρό, συναρμολογούνται στο σταθμό Νέα Ελβετία τα δυο μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) του έργου προκείμενου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χλμ. δυο δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ και ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με την μέθοδο ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το Αμαξοστάσιο με την Βασική Γραμμή του Μετρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.