capital.gr,27/03/2016
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Οι μετροπόντικες, τα γνωστά θηριώδη μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (IBM) επιστρέφουν τη Δευτέρα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας την επανεκκίνηση των βαρέων κατασκευαστικών εργασιών στο πολύπαθο έργο που φέτος συμπληρώνει τριακονταετή επέτειο...κατασκευής. Μετά τα καινούργια δεδομένα που δημιούργησε η συμφωνία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με το Δημόσιο, η αποπεράτωση τόσο της βασικής γραμμής του μετρό όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά θα πραγματοποιηθεί έως την άνοιξη του 2020.
Οι εργασίες θα επανεκκινήσουν από το όρυγμα στην Νέα Ελβετία και τη Δευτέρα, παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, του προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου και στελέχη της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda – με υπεργολάβο την Άκτωρ.
Ο Ηρακλής και ο Άκτωρ
Βέβαια, αυτό που ίσως, δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι οι δύο μετροπόντικες δεν ονομάζονται, πια, Γιωρίκας και Κωστίκας, αλλά Ηρακλής και Άκτωρ. Ο πρώτος θα πιάσει δουλειά τη Δευτέρα για να ακολουθήσει ο Άκτωρ, που κατά την μυθολογία, ήταν ο ιδρυτής της αρχαίας πόλης Υρμίνης και είχε αδελφό το βασιλιά Αυγεία.
Το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη από δύο μετροπόντικες διότι κατασκευάζεται με δύο χωριστές σήραγγες και όχι με μία κοινή και για τα δύο ρεύματα, όπως συνέβη στο μετρό της Αθήνας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό, σε ένα χρόνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού, δηλαδή τα κατασκευαστικά έργα στη βασική γραμμή μήκους 9,6 χλμ. από τη Νέα Εγνατία μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. "Σημάδι” της ολοκλήρωσης αυτού του είδους των εργασιών θα είναι η μείωση των εργοταξίων που έχουν στηθεί στα άλλοτε, πεζοδρόμια και αρτηρίες, της Θεσσαλονίκης.
Επίσης, για το πρόβλημα με τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου, που μπλοκάρει τις κατασκευαστικές εργασίες, βρέθηκε λύση βάσει της οποίας ο σταθμός θα κατασκευαστεί κάτω από τις αρχαιότητες.
Η πιο σημαντική καινοτομία του μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι η απουσία οδηγών.
Συνολικά, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, στις κατασκευαστικές εργασίες θα απασχοληθούν 1.000 άτομα. Πρόκειται για προσλήψεις ορισμένου χρόνου που θα πραγματοποιήσει η κατασκευαστική κοινοπραξία.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Την ίδια στιγμή, η επέκταση μήκους 4,78 χλμ, που περιλαμβάνει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη του 2018. Ωστόσο, η παράδοσή της θα γίνει μαζί με την κύρια γραμμή το 2020. Από τους πέντε υπό κατασκευή σταθμούς, η Αρετσού βρίσκεται στο αρχικό στάδιο, ενώ η Νέα Κρήνη είναι η πλέον προχωρημένη. Να σημειωθεί ότι στο έργο απασχολούνται 200 άτομα.
Σημεία... σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
1976 Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
1986 Ξεκίνησε η κατασκευή του έργου
1989 Οι εργασίες σταμάτησαν
1992 Οι εργασίες ξεκίνησαν εκ νέου
2003 (Σεπτέμβριος) αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο.
2004 (Ιούνιος) εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε κοινοπραξίες.
2006 (Απρίλιος) η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda υπέγραψε τη σύμβαση του έργου.
2006 (Ιούνιος) Ξεκίνησε η κατασκευή του μετρό που αποτελείται από 9,6 χλμ. γραμμής.
2014 (1η Δεκεμβρίου). Ολοκληρώθηκε η οριακή προθεσμία του έργου (αρχική συμβατική προθεσμία συν το 1/3 αυτής). Ανεστάλησαν οι κατασκευαστικές εργασίες
2016 Ξεκινούν οι εργασίες.
dimitris.delevegos@capital.gr
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Οι μετροπόντικες, τα γνωστά θηριώδη μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (IBM) επιστρέφουν τη Δευτέρα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας την επανεκκίνηση των βαρέων κατασκευαστικών εργασιών στο πολύπαθο έργο που φέτος συμπληρώνει τριακονταετή επέτειο...κατασκευής. Μετά τα καινούργια δεδομένα που δημιούργησε η συμφωνία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με το Δημόσιο, η αποπεράτωση τόσο της βασικής γραμμής του μετρό όσο και της επέκτασης προς Καλαμαριά θα πραγματοποιηθεί έως την άνοιξη του 2020.
Οι εργασίες θα επανεκκινήσουν από το όρυγμα στην Νέα Ελβετία και τη Δευτέρα, παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, του προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου και στελέχη της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda – με υπεργολάβο την Άκτωρ.
Ο Ηρακλής και ο Άκτωρ
Βέβαια, αυτό που ίσως, δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι οι δύο μετροπόντικες δεν ονομάζονται, πια, Γιωρίκας και Κωστίκας, αλλά Ηρακλής και Άκτωρ. Ο πρώτος θα πιάσει δουλειά τη Δευτέρα για να ακολουθήσει ο Άκτωρ, που κατά την μυθολογία, ήταν ο ιδρυτής της αρχαίας πόλης Υρμίνης και είχε αδελφό το βασιλιά Αυγεία.
Το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη από δύο μετροπόντικες διότι κατασκευάζεται με δύο χωριστές σήραγγες και όχι με μία κοινή και για τα δύο ρεύματα, όπως συνέβη στο μετρό της Αθήνας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό, σε ένα χρόνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού, δηλαδή τα κατασκευαστικά έργα στη βασική γραμμή μήκους 9,6 χλμ. από τη Νέα Εγνατία μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. "Σημάδι” της ολοκλήρωσης αυτού του είδους των εργασιών θα είναι η μείωση των εργοταξίων που έχουν στηθεί στα άλλοτε, πεζοδρόμια και αρτηρίες, της Θεσσαλονίκης.
Επίσης, για το πρόβλημα με τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου, που μπλοκάρει τις κατασκευαστικές εργασίες, βρέθηκε λύση βάσει της οποίας ο σταθμός θα κατασκευαστεί κάτω από τις αρχαιότητες.
Η πιο σημαντική καινοτομία του μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι η απουσία οδηγών.
Συνολικά, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, στις κατασκευαστικές εργασίες θα απασχοληθούν 1.000 άτομα. Πρόκειται για προσλήψεις ορισμένου χρόνου που θα πραγματοποιήσει η κατασκευαστική κοινοπραξία.
Η επέκταση προς Καλαμαριά
Την ίδια στιγμή, η επέκταση μήκους 4,78 χλμ, που περιλαμβάνει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη του 2018. Ωστόσο, η παράδοσή της θα γίνει μαζί με την κύρια γραμμή το 2020. Από τους πέντε υπό κατασκευή σταθμούς, η Αρετσού βρίσκεται στο αρχικό στάδιο, ενώ η Νέα Κρήνη είναι η πλέον προχωρημένη. Να σημειωθεί ότι στο έργο απασχολούνται 200 άτομα.
Σημεία... σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
1976 Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
1986 Ξεκίνησε η κατασκευή του έργου
1989 Οι εργασίες σταμάτησαν
1992 Οι εργασίες ξεκίνησαν εκ νέου
2003 (Σεπτέμβριος) αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο.
2004 (Ιούνιος) εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε κοινοπραξίες.
2006 (Απρίλιος) η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda υπέγραψε τη σύμβαση του έργου.
2006 (Ιούνιος) Ξεκίνησε η κατασκευή του μετρό που αποτελείται από 9,6 χλμ. γραμμής.
2014 (1η Δεκεμβρίου). Ολοκληρώθηκε η οριακή προθεσμία του έργου (αρχική συμβατική προθεσμία συν το 1/3 αυτής). Ανεστάλησαν οι κατασκευαστικές εργασίες
2016 Ξεκινούν οι εργασίες.
dimitris.delevegos@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.