voria.gr,24/03/2016
Η επόμενη Δευτέρα είναι μια πολύ μεγάλη ημέρα για τη Θεσσαλονίκη. Ή μάλλον μπορεί μελλοντικά να καταγραφεί ως τέτοια. Η επανέναρξη των έργων του μετρό είναι κάτι σημαντικό με την προϋπόθεση ότι το έργο από εδώ και πέρα θα εξελιχθεί κανονικά. Θα ολοκληρωθεί και κάποτε θα τεθεί σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης. Για την διευκόλυνση της κοινωνικής ζωής, τη βελτίωση της λειτουργικότητας και την τόνωση της οικονομίας.
Ανεξάρτητα από τους προβληματισμούς που έχουν πολλοί στη Θεσσαλονίκη αν το μετρό ήταν η καταλληλότερη επιλογή με δεδομένη την πυκνότητα της δόμησης του κέντρου της πόλης και τους 23 αιώνες ιστορίας που κρύβει στα σπλάχνα του, εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα το έργο πρέπει να τελειώσει το συντομότερο δυνατό. Ήδη η πολύχρονη καθυστέρηση έχει στοιχίσει σε χρήμα, δάκρυα και αίμα. Το δάσος από λαμαρίνες που υπάρχει στον άξονα Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Δελφών, Μακεδονίας κ.λπ. πληγώνει την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Κι επειδή, πλέον, η ιστορία αυτή τραβάει πολλά χρόνια κοντεύουμε να ξεχάσουμε πως είναι η πόλη σε ορισμένα σημεία. Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Το πιο σημαντικό είναι οι δουλειές που χάθηκαν, οι επιχειρήσεις που καταστράφηκαν, τα λουκέτα που μπήκαν, οι αξίες που υποβαθμίστηκαν, οι γειτονιές που διαλύθηκαν. Όλες αυτές οι θυσίες δε γίνεται να πάνε χαμένες.
Το μετρό ανήκει στην κατηγορία των έργων που με τη λειτουργία τους αναβαθμίζουν την πόλη, της αλλάζουν κλάση. Όταν οι συρμοί θα ξεκινήσουν το αέναο πήγαινε – έλα τους η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη. Πιο λειτουργική, περισσότερο παραγωγική και εξαιρετικά ελκυστική. Η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και την κίνηση στην αγορά, ενώ στα σημεία που βρίσκονται οι σταθμοί –στο σύνολό τους πυκνοκατοικημένα- οι αξίες των ακινήτων θα αυξηθούν, όπως έχει συμβεί παντού στον κόσμο. Δικαιολογημένα, αφού οι μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις απαιτούν χρόνο και χρήμα, δύο στοιχεία που επηρεάζουν καθοριστικά την καθημερινότητα.
Το εμπόριο στο κέντρο θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος από τη λειτουργία του μετρό, αλλά με τις κατάλληλες κινήσεις και προβλέψεις θα ωφεληθούν σε διαφορετικό επίπεδο και περιοχές που βρίσκονται περιφερειακά, αρκεί να φτάσει το μετρό σε αυτές. Διότι όσο εύκολη είναι η υπόγεια πρόσβαση στο κέντρο, άλλο τόσο εύκολη είναι και η διαδρομή από το κέντρο. Έτσι, λοιπόν, μπορεί μοιραία το λιανεμπόριο της Θεσσαλονίκης να ανθεί στο λεγόμενο εμπορικό κέντρο, αλλά υπάρχουν άλλες δραστηριότητες –κυρίως οικιστικές, αθλητικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές-, που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιφέρεια της πόλης και να ενισχυθούν από την ευχερή πρόσβαση όσων ζουν στο πυκνοκατοικημένο κέντρο. Μια απόσταση που σήμερα κάποιος θα σκεφτεί να την κάνει λόγω χρόνου, κόστους και κούρασης –για παράδειγμα από την Αριστοτέλους προς την Καλαμαριά, προς τον Εύοσμο, προς την περιοχή του αεροδρομίου- θα είναι με το μετρό πανεύκολη.
Η ερχόμενη Δευτέρα μπορεί να εξελιχθεί σε Μεγάλη Δευτέρα –με την καλή έννοια- για τη Θεσσαλονίκη. Αρκεί το υπουργείο Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, που πλέον έχει ως επικεφαλής της έναν Θεσσαλονικιό, να έχουν βάλει τα πράγματα στη σωστή σειρά, ώστε να μην έχουμε και πάλι μετά από μερικούς μήνες «πάγωμα» της εικόνας. Ήδη η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του μετρό είναι με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα έξι χρόνια, ενώ με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις χρειάζονται άλλα τέσσερα – πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί το 2020 ή το 2021 η βασική του γραμμή. Το διάστημα είναι μεγάλο…
Η ερχόμενη Δευτέρα μπορεί να αποδειχθεί μια μεγάλη ημέρα για το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης και κατ' επέκταση για ολόκληρη την πόλη.
Η επόμενη Δευτέρα είναι μια πολύ μεγάλη ημέρα για τη Θεσσαλονίκη. Ή μάλλον μπορεί μελλοντικά να καταγραφεί ως τέτοια. Η επανέναρξη των έργων του μετρό είναι κάτι σημαντικό με την προϋπόθεση ότι το έργο από εδώ και πέρα θα εξελιχθεί κανονικά. Θα ολοκληρωθεί και κάποτε θα τεθεί σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης. Για την διευκόλυνση της κοινωνικής ζωής, τη βελτίωση της λειτουργικότητας και την τόνωση της οικονομίας.
Ανεξάρτητα από τους προβληματισμούς που έχουν πολλοί στη Θεσσαλονίκη αν το μετρό ήταν η καταλληλότερη επιλογή με δεδομένη την πυκνότητα της δόμησης του κέντρου της πόλης και τους 23 αιώνες ιστορίας που κρύβει στα σπλάχνα του, εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα το έργο πρέπει να τελειώσει το συντομότερο δυνατό. Ήδη η πολύχρονη καθυστέρηση έχει στοιχίσει σε χρήμα, δάκρυα και αίμα. Το δάσος από λαμαρίνες που υπάρχει στον άξονα Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Δελφών, Μακεδονίας κ.λπ. πληγώνει την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Κι επειδή, πλέον, η ιστορία αυτή τραβάει πολλά χρόνια κοντεύουμε να ξεχάσουμε πως είναι η πόλη σε ορισμένα σημεία. Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Το πιο σημαντικό είναι οι δουλειές που χάθηκαν, οι επιχειρήσεις που καταστράφηκαν, τα λουκέτα που μπήκαν, οι αξίες που υποβαθμίστηκαν, οι γειτονιές που διαλύθηκαν. Όλες αυτές οι θυσίες δε γίνεται να πάνε χαμένες.
Το μετρό ανήκει στην κατηγορία των έργων που με τη λειτουργία τους αναβαθμίζουν την πόλη, της αλλάζουν κλάση. Όταν οι συρμοί θα ξεκινήσουν το αέναο πήγαινε – έλα τους η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη. Πιο λειτουργική, περισσότερο παραγωγική και εξαιρετικά ελκυστική. Η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και την κίνηση στην αγορά, ενώ στα σημεία που βρίσκονται οι σταθμοί –στο σύνολό τους πυκνοκατοικημένα- οι αξίες των ακινήτων θα αυξηθούν, όπως έχει συμβεί παντού στον κόσμο. Δικαιολογημένα, αφού οι μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις απαιτούν χρόνο και χρήμα, δύο στοιχεία που επηρεάζουν καθοριστικά την καθημερινότητα.
Το εμπόριο στο κέντρο θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος από τη λειτουργία του μετρό, αλλά με τις κατάλληλες κινήσεις και προβλέψεις θα ωφεληθούν σε διαφορετικό επίπεδο και περιοχές που βρίσκονται περιφερειακά, αρκεί να φτάσει το μετρό σε αυτές. Διότι όσο εύκολη είναι η υπόγεια πρόσβαση στο κέντρο, άλλο τόσο εύκολη είναι και η διαδρομή από το κέντρο. Έτσι, λοιπόν, μπορεί μοιραία το λιανεμπόριο της Θεσσαλονίκης να ανθεί στο λεγόμενο εμπορικό κέντρο, αλλά υπάρχουν άλλες δραστηριότητες –κυρίως οικιστικές, αθλητικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές-, που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιφέρεια της πόλης και να ενισχυθούν από την ευχερή πρόσβαση όσων ζουν στο πυκνοκατοικημένο κέντρο. Μια απόσταση που σήμερα κάποιος θα σκεφτεί να την κάνει λόγω χρόνου, κόστους και κούρασης –για παράδειγμα από την Αριστοτέλους προς την Καλαμαριά, προς τον Εύοσμο, προς την περιοχή του αεροδρομίου- θα είναι με το μετρό πανεύκολη.
Η ερχόμενη Δευτέρα μπορεί να εξελιχθεί σε Μεγάλη Δευτέρα –με την καλή έννοια- για τη Θεσσαλονίκη. Αρκεί το υπουργείο Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, που πλέον έχει ως επικεφαλής της έναν Θεσσαλονικιό, να έχουν βάλει τα πράγματα στη σωστή σειρά, ώστε να μην έχουμε και πάλι μετά από μερικούς μήνες «πάγωμα» της εικόνας. Ήδη η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του μετρό είναι με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα έξι χρόνια, ενώ με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις χρειάζονται άλλα τέσσερα – πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί το 2020 ή το 2021 η βασική του γραμμή. Το διάστημα είναι μεγάλο…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.