Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Έπιασαν πάλι δουλειά οι μετροπόντικες στη Θεσσαλονίκη (φωτο)

pontos-news.gr,28/03/2016


Μετά από τέσσερα χρόνια απραξίας ξαναέπιασε δουλειά από σήμερα ο ένας από τους δύο μετροπόντικες στη Θεσσαλονίκη, γεννώντας εκ νέου την ελπίδα στους θεσσαλονικείς ότι η πόλη κάποτε θα αποκτήσει μετρό. Το κλειδί της «μίζας» του Άκτορα (πρώην Γιωρίκας) γύρισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος βρέθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας στο αμαξοστάσιο της Νέας Ελβετίας –όπου βρίσκονταν ακινητοποιημένοι οι δύο μετροπόντικες– για το σκοπό αυτόν, αλλά και για να επιθεωρήσει τις άλλες εργασίες.

Στο τέλος Απριλίου ή στις αρχές Μαΐου θα ξεκινήσει τις εκσκαφές και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο Ηρακλής (πρώην Κωστίκας). Θα κατευθυνθούν προς το σταθμό της Ανάληψης, το σημείο όπου πριν από τέσσερα χρόνια σταμάτησαν οι εκσκαφές.
Όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, οι δύο μετροπόντικες θα βρίσκονται στην Ανάληψη σε έναν χρόνο από σήμερα. Άλλωστε δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αφού οι προθεσμίες είναι πολύ πιεστικές –με βάση τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να συνεχιστεί η χρηματοδότηση και να ολοκληρωθεί το έργο–, και προβλέπουν την ολοκλήρωση των μηχανολογικών έργων σε έναν χρόνο από σήμερα.

Σε ό,τι αφορά τις εναπομείνασες αρχαιολογικές εργασίες, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι θα ξεκινήσουν τις επόμενες μέρες, με βάση και την πρόσφατη συμφωνία. Κατά τον υπουργό έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα αναφορικά με το σταθμό του μετρό στην οδό Βενιζέλου, όπου ήρθαν στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί χωρίς να αποκολληθούν τα ευρήματα, με αποτέλεσμα οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της πόλης να απολαμβάνουν ένα μουσείο στον συγκεκριμένο σταθμό του μετρό. Η λύση που επιλέχθηκε είναι σύμφωνη και με τα όσα προβλέπει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.


«Σήμερα είναι μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα, μια μέρα που σηματοδοτεί την αρχή του τέλους κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Η κύρια γραμμή θα κατασκευαστεί σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες επεκτάσεις προς την Καλαμαριά, τις δυτικές συνοικίες, αλλά και το αεροδρόμιο. Θα προκηρυχθούν όλα μαζί, ώστε να μην υπάρχουν αποσπασματικά έργα, αλλά ένα ενιαίο. Πλέον μπορούμε να στραφούμε στα υπόλοιπα έργα υποδομής της βόρειας Ελλάδας, όπως τη σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά και τους υπόλοιπους οδικούς άξονες», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Με βάση τον προγραμματισμό, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι απολύτως έτοιμο το 2020.

Κείμενο, φωτογραφίες: Ρωμανός Κοντογιαννίδης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.