kathimerini.gr,29/03/2016
Μετά τέσσερα χρόνια απραξίας, ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης τέθηκε και πάλι σε λειτουργία. Σε ένα μήνα εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει και ο δεύτερος, προκειμένου να διανοιχθούν τα τελευταία 1.890 μέτρα της βασικής γραμμής έως το τέλος του έτους. Τα εργοτάξια έχουν ξαναζωντανέψει στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, ωστόσο οι ρυθμοί είναι ακόμα αργοί, σε αναμονή των αποφάσεων διαιτησίας που θα κρίνουν το ύψος της αποζημίωσης της κοινοπραξίας από το Δημόσιο.
Το υπουργείο Υποδομών επιχείρησε χθες να δώσει πανηγυρικό χαρακτήρα στην επαναλειτουργία του μετροπόντικα, με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη να δηλώνει ότι «είναι ημέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη» και να εξαγγέλλει... κοσμογονία νέων έργων. «Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Β. Ελλάδα, τις επεκτάσεις του μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία Οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια», ανέφερε. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, υποστήριξε ότι οι μετροπόντικες θα ολοκληρώσουν το έργο τους μέχρι το τέλος του χρόνου. «Στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης έως την άνοιξη του 2020. Το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος».
Οι μετροπόντικες ξεκίνησαν το 2009 και είχαν σταματήσει τον Απρίλιο του 2012 στον σταθμό «Ανάληψη», έχοντας διανοίξει το 73% της διαδρομής, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις των σταθμών στο υπόλοιπο. Μετά δύο χρόνια αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στον τερματικό σταθμό της βασικής γραμμής (Νέα Ελβετία) με επιπλέον κόστος (ο ανάδοχος διεκδικεί 16 εκατ. ευρώ, θα κριθεί από διαιτησία) για να σκάψουν με αντίστροφη φορά το υπόλοιπο της διαδρομής.
Παράταση έως το 2020
Εν τω μεταξύ, ο ΑΚΤΩΡ αγόρασε τους δύο μετροπόντικες από τις τράπεζες οι οποίες είχαν αναλάβει τον έλεγχο της ουσιαστικά χρεοκοπημένης ΑΕΓΕΚ, ώστε να τους χρησιμοποιήσει για τη διάνοιξη της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά. Μετά την ανάληψη, από την ΑΚΤΩΡ, ρόλου υπεργολάβου στη βασική γραμμή και τις τελευταίες εξελίξεις, η επέκταση προς Καλαμαριά θα λάβει παράταση έως το 2020.
Το υπουργείο Υποδομών επιχείρησε χθες να δώσει πανηγυρικό χαρακτήρα στην επαναλειτουργία του μετροπόντικα, με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη να δηλώνει ότι «είναι ημέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη» και να εξαγγέλλει... κοσμογονία νέων έργων. «Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Β. Ελλάδα, τις επεκτάσεις του μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία Οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια», ανέφερε. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, υποστήριξε ότι οι μετροπόντικες θα ολοκληρώσουν το έργο τους μέχρι το τέλος του χρόνου. «Στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης έως την άνοιξη του 2020. Το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος».
Οι μετροπόντικες ξεκίνησαν το 2009 και είχαν σταματήσει τον Απρίλιο του 2012 στον σταθμό «Ανάληψη», έχοντας διανοίξει το 73% της διαδρομής, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις των σταθμών στο υπόλοιπο. Μετά δύο χρόνια αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στον τερματικό σταθμό της βασικής γραμμής (Νέα Ελβετία) με επιπλέον κόστος (ο ανάδοχος διεκδικεί 16 εκατ. ευρώ, θα κριθεί από διαιτησία) για να σκάψουν με αντίστροφη φορά το υπόλοιπο της διαδρομής.
Παράταση έως το 2020
Εν τω μεταξύ, ο ΑΚΤΩΡ αγόρασε τους δύο μετροπόντικες από τις τράπεζες οι οποίες είχαν αναλάβει τον έλεγχο της ουσιαστικά χρεοκοπημένης ΑΕΓΕΚ, ώστε να τους χρησιμοποιήσει για τη διάνοιξη της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά. Μετά την ανάληψη, από την ΑΚΤΩΡ, ρόλου υπεργολάβου στη βασική γραμμή και τις τελευταίες εξελίξεις, η επέκταση προς Καλαμαριά θα λάβει παράταση έως το 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.