newmoney.gr,13/04/2016
Της Μαριάννας Τζάννε
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την υπογραφή του χρυσού συμβολαίου των 18 εκ. ευρώ για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου στο μετρό Θεσσαλονίκης, με στόχο να έχει υπογραφεί η σύμβαση πριν τις αρχές του καλοκαιριού. Στον διαγωνισμό τον οποίο έχει καταγγείλει το σωματείο εργαζομένων ως σκανδαλώδη, καθώς προβλέπει την ενοικίαση 51 εξειδικευμένων επιστημόνων για τα επόμενα πέντε χρόνια με μηνιαίο προσυμβατικό κόστος 12.246 ευρώ για κάθε εργαζόμενο, έχουν περάσει στην επόμενη φάση τρία σχήματα, για τα οποία πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις διαγωνιζόμενοι είναι η Aecom Limited και δύο κοινοπραξίες που απαρτίζονται από τις Obermeyer –Ωμέγα ATE και Setec Tpi SA -Eurostudios –Θύμιος Παπαγιάννης – Tρίεδρος.
H ταχύτατα στην ολοκλήρωση των διαδικασιών, θα εξαρτηθεί από τις ενστάσεις των εταιρειών προκειμένου ο διαγωνισμός να περάσει στο τελευταίο στάδιο της αξιολόγησης που είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Αυτό σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Αττικό Μετρό αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι τρεις εταιρείες είναι πολύ κοντά στην τεχνική βαθμολογία, κάτι που σημαίνει ότι η οικονομική προσφορά θα κρίνει το νικητή.
Σήμερα, ρόλο τεχνικού συμβούλου στο μετρό Θεσσαλονίκης κατέχει η κοινοπραξία της Γαλλικής Systra με την ελληνική εταιρεία Σκάλος Μελέτες Έργων Πολιτικού Μηχανικού, η σύμβαση της οποίας παρατάθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο έως τις 2 Ιουνίου, λόγω αυξημένων αναγκών και με την επίκληση της επαναλειτουργίας του μετρό αλλά και των επεκτάσεων προς Καλαμαριά. Η τελευταία πάντως συμμετέχει στο διαγωνισμό μόνο κατά το ήμιση καθώς οι Γάλλοι δεν προσήλθαν στον νέο διαγωνισμό. Η εξήγηση που δίνουν στην Αττικό Μετρό είναι ότι αυτό το διάστημα εκτελούνται πολύ μεγάλα έργα μετρό σε όλο τον κόσμο και αυτό ενδεχομένως να περιορίζει το ενδιαφέρον για την «μικρή» σε μεγέθη ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Προέδρου της Αττικό Μετρό κ.Γιάννη Μυλόπουλου για την έγκριση του 4ου Συγκριτικού Πίνακα της σύμβασης, μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2016 από την κοινοπραξία Systra-Σκάλος είχαν εκτελεστεί εργασίες αξίας 12,4 εκ. ευρώ ποσοστό που ισοδυναμεί με το 94,28% της σύμβασης. Καθώς μάλιστα το έργο αυτό αποτελεί έργο γέφυρα από το Γ’ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ πλέον δεν μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους αφού το ΕΣΠΑ έληξε τέλος του 2015. Για αυτό και η δαπάνη θα καλυφθεί από εθνικούς πόρους.
Οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό της Αττικό Μετρό καλύπτονται διαχρονικά από μισθωμένα στελέχη, τα οποία πληρώνονται με τριπλάσιες και τετραπλάσιες αμοιβές από εκείνες που λαμβάνει το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας.
«Πολύπλοκα έργα, όπως το Μετρό, δεν μπορούν να εκτελεστούν με επιτυχία χωρίς την παρουσία τεχνικού συμβούλου, ακόμη και αν αυτό δεν το απαιτούν οι χρηματοδότες των έργων. Η Αττικό Μετρό έχει πρόσβαση σε κάθε εξειδικευμένη ειδικότητα Μηχανικού, άμεσα, όποτε την θελήσει και για όσο καιρό την χρειαστεί» αναφέρει ο κ. Κ. Νικητόπουλος επικεφαλής της Σκάλος μέλος της κοινοπραξίας που παρέχει σήμερα στην Αττικό Μετρό υπηρεσίες συμβούλου. Σημειώνει δε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Έρευνας και Ανάπτυξης- EBRD για το 2015 συμβασιοποίησε και χρηματοδότησε 166 συμβάσεις τεχνικών συμβούλων μόνο για την ΝΑ Ευρώπη. Υπολογίζεται ότι οι 225 μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων μηχανικών το 2015 είχαν κύκλο εργασιών 145 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την υπογραφή του χρυσού συμβολαίου των 18 εκ. ευρώ για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου στο μετρό Θεσσαλονίκης, με στόχο να έχει υπογραφεί η σύμβαση πριν τις αρχές του καλοκαιριού. Στον διαγωνισμό τον οποίο έχει καταγγείλει το σωματείο εργαζομένων ως σκανδαλώδη, καθώς προβλέπει την ενοικίαση 51 εξειδικευμένων επιστημόνων για τα επόμενα πέντε χρόνια με μηνιαίο προσυμβατικό κόστος 12.246 ευρώ για κάθε εργαζόμενο, έχουν περάσει στην επόμενη φάση τρία σχήματα, για τα οποία πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις διαγωνιζόμενοι είναι η Aecom Limited και δύο κοινοπραξίες που απαρτίζονται από τις Obermeyer –Ωμέγα ATE και Setec Tpi SA -Eurostudios –Θύμιος Παπαγιάννης – Tρίεδρος.
H ταχύτατα στην ολοκλήρωση των διαδικασιών, θα εξαρτηθεί από τις ενστάσεις των εταιρειών προκειμένου ο διαγωνισμός να περάσει στο τελευταίο στάδιο της αξιολόγησης που είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Αυτό σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Αττικό Μετρό αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι τρεις εταιρείες είναι πολύ κοντά στην τεχνική βαθμολογία, κάτι που σημαίνει ότι η οικονομική προσφορά θα κρίνει το νικητή.
Σήμερα, ρόλο τεχνικού συμβούλου στο μετρό Θεσσαλονίκης κατέχει η κοινοπραξία της Γαλλικής Systra με την ελληνική εταιρεία Σκάλος Μελέτες Έργων Πολιτικού Μηχανικού, η σύμβαση της οποίας παρατάθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο έως τις 2 Ιουνίου, λόγω αυξημένων αναγκών και με την επίκληση της επαναλειτουργίας του μετρό αλλά και των επεκτάσεων προς Καλαμαριά. Η τελευταία πάντως συμμετέχει στο διαγωνισμό μόνο κατά το ήμιση καθώς οι Γάλλοι δεν προσήλθαν στον νέο διαγωνισμό. Η εξήγηση που δίνουν στην Αττικό Μετρό είναι ότι αυτό το διάστημα εκτελούνται πολύ μεγάλα έργα μετρό σε όλο τον κόσμο και αυτό ενδεχομένως να περιορίζει το ενδιαφέρον για την «μικρή» σε μεγέθη ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Προέδρου της Αττικό Μετρό κ.Γιάννη Μυλόπουλου για την έγκριση του 4ου Συγκριτικού Πίνακα της σύμβασης, μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2016 από την κοινοπραξία Systra-Σκάλος είχαν εκτελεστεί εργασίες αξίας 12,4 εκ. ευρώ ποσοστό που ισοδυναμεί με το 94,28% της σύμβασης. Καθώς μάλιστα το έργο αυτό αποτελεί έργο γέφυρα από το Γ’ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ πλέον δεν μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους αφού το ΕΣΠΑ έληξε τέλος του 2015. Για αυτό και η δαπάνη θα καλυφθεί από εθνικούς πόρους.
Οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό της Αττικό Μετρό καλύπτονται διαχρονικά από μισθωμένα στελέχη, τα οποία πληρώνονται με τριπλάσιες και τετραπλάσιες αμοιβές από εκείνες που λαμβάνει το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας.
«Πολύπλοκα έργα, όπως το Μετρό, δεν μπορούν να εκτελεστούν με επιτυχία χωρίς την παρουσία τεχνικού συμβούλου, ακόμη και αν αυτό δεν το απαιτούν οι χρηματοδότες των έργων. Η Αττικό Μετρό έχει πρόσβαση σε κάθε εξειδικευμένη ειδικότητα Μηχανικού, άμεσα, όποτε την θελήσει και για όσο καιρό την χρειαστεί» αναφέρει ο κ. Κ. Νικητόπουλος επικεφαλής της Σκάλος μέλος της κοινοπραξίας που παρέχει σήμερα στην Αττικό Μετρό υπηρεσίες συμβούλου. Σημειώνει δε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Έρευνας και Ανάπτυξης- EBRD για το 2015 συμβασιοποίησε και χρηματοδότησε 166 συμβάσεις τεχνικών συμβούλων μόνο για την ΝΑ Ευρώπη. Υπολογίζεται ότι οι 225 μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων μηχανικών το 2015 είχαν κύκλο εργασιών 145 δισεκατομμύρια δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.