efsyn.gr, 19/05/2017
Αιφνίδια είναι σίγουρα η ένταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης -κορυφώθηκε χθες με την απεργία των συμβασιούχων αρχαιολόγων-, αλλά αδιευκρίνιστο παραμένει για την ώρα αν είναι και αναιτιολόγητη. Αδιαμφισβήτητο είναι ότι δύο εργαζόμενες αρχαιολόγοι απολύθηκαν και στο αιτιολογικό απόλυσης αναφέρεται μόνο το «άλλοι λόγοι»...
Παράλληλα αναδεικνύεται μια υπόγεια σύγκρουση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών από τη μία και του υπουργείου Πολιτισμού από την άλλη για τις καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στη δίνη του κυκλώνα, το αρχαιολογικό έργο που εκτελείται στα κεντρικά και επίμαχα σκάμματα του Μετρό (Σιντριβάνι, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου). Η χθεσινή κινητοποίηση στα εργοτάξια έχει συνέχεια σήμερα με στάση εργασίας, ενώ από Δευτέρα ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ) έχει προκηρύξει 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.
»Αλλά το να κάνει ο αρμόδιος διευθυντής μερικούς μήνες για να στείλει μια έκθεση στο ΚΑΣ ή να εγκριθεί από το ΚΑΣ ή να καθαρογραφεί η απόφαση, να πληρώνει ο ελληνικός λαός και να έχουμε αυτά τα σχολεία και όχι καινούργια, είναι στην κρίση του καθένα για το απαράδεκτο της κατάστασης».
Πώς φτάσαμε στις απολύσεις δύο αρχαιολόγων δεν έχει γίνει γνωστό, ενώ ήδη στη θέση τους έχουν προσληφθεί άλλα πρόσωπα. Η Ισμήνη Νίνου, μία από τις δύο απολυμένες, δήλωσε χθες (voria.gr) ότι ήταν παρούσα κατά την επίσκεψη του υπουργού και προτίθεται να ζητήσει εξηγήσεις για την απόλυσή της από την υπηρεσία και κάθε αρμόδιο.
Κατά τον κ. Κουφοβασίλη, «ο υπουργός (Σπίρτζης) είναι υπεύθυνος των πολιτικών που ακολουθούνται και έβγαλε βιαστικά συμπεράσματα. Τώρα ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλο για τις απολύσεις οι οποίες συνιστούν απλή μετάθεση ευθύνης για τις καθυστερήσεις».
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, που κλήθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις, αρκέστηκε να δηλώσει σιβυλλικά στην εφημερίδα μας ότι «η συνεργασία μας είναι δύσκολη. Καθένας μας (μηχανικοί-αρχαιολόγοι) έχει διαφορετική νοοτροπία. Αλλά η σύζευξη και των δύο θα έχει θετικό πρόσημο και αποτέλεσμα για τη Θεσσαλονίκη».
Αιφνίδια είναι σίγουρα η ένταση στο Μετρό Θεσσαλονίκης -κορυφώθηκε χθες με την απεργία των συμβασιούχων αρχαιολόγων-, αλλά αδιευκρίνιστο παραμένει για την ώρα αν είναι και αναιτιολόγητη. Αδιαμφισβήτητο είναι ότι δύο εργαζόμενες αρχαιολόγοι απολύθηκαν και στο αιτιολογικό απόλυσης αναφέρεται μόνο το «άλλοι λόγοι»...
Παράλληλα αναδεικνύεται μια υπόγεια σύγκρουση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών από τη μία και του υπουργείου Πολιτισμού από την άλλη για τις καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στη δίνη του κυκλώνα, το αρχαιολογικό έργο που εκτελείται στα κεντρικά και επίμαχα σκάμματα του Μετρό (Σιντριβάνι, Αγίας Σοφίας, Βενιζέλου). Η χθεσινή κινητοποίηση στα εργοτάξια έχει συνέχεια σήμερα με στάση εργασίας, ενώ από Δευτέρα ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ) έχει προκηρύξει 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Η «επίθεση» Σπίρτζη
Ολα ξεκίνησαν στις 11/5, όταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επισκέφθηκε απροειδοποίητα δύο σκάμματα στα εργοτάξια (Αγίας Σοφίας και Σιντριβάνι) και στη συνέχεια δήλωσε ότι «η αρχαιολογική υπηρεσία έχει τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν εκεί και για τα εκατομμύρια αποζημιώσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός και ο λαός της Θεσσαλονίκης, χωρίς να υποβιβάζουμε τη σημασία που πρέπει να δώσουμε στην πολιτιστική κληρονομιά και στα αρχαία μας.»Αλλά το να κάνει ο αρμόδιος διευθυντής μερικούς μήνες για να στείλει μια έκθεση στο ΚΑΣ ή να εγκριθεί από το ΚΑΣ ή να καθαρογραφεί η απόφαση, να πληρώνει ο ελληνικός λαός και να έχουμε αυτά τα σχολεία και όχι καινούργια, είναι στην κρίση του καθένα για το απαράδεκτο της κατάστασης».
Πώς φτάσαμε στις απολύσεις δύο αρχαιολόγων δεν έχει γίνει γνωστό, ενώ ήδη στη θέση τους έχουν προσληφθεί άλλα πρόσωπα. Η Ισμήνη Νίνου, μία από τις δύο απολυμένες, δήλωσε χθες (voria.gr) ότι ήταν παρούσα κατά την επίσκεψη του υπουργού και προτίθεται να ζητήσει εξηγήσεις για την απόλυσή της από την υπηρεσία και κάθε αρμόδιο.
«Είναι άδικο»
Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΣΕΚΑ Δημήτρης Κουφοβασίλης σημειώνει ότι «οι δύο συνάδελφοι κλήθηκαν παράτυπα, παράνομα και αναιτιολόγητα να υπογράψουν απολύσεις, οι οποίες επιδόθηκαν τελικά με δικαστικό επιμελητή την περασμένη Δευτέρα, κι αυτό έγινε παρότι η τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων λέει ότι είναι συνεπέστατες στη δουλειά τους. Για εμάς είναι κόκκινο πανί άλλο υπουργείο να κάνει απολύσεις στο δικό μας (το ΥΠΠΟ). Διεκδικούμε να επιστρέψουν στην εργασία τους όχι γιατί είναι μητέρες, αλλά γιατί αυτό είναι το δίκαιο».Κατά τον κ. Κουφοβασίλη, «ο υπουργός (Σπίρτζης) είναι υπεύθυνος των πολιτικών που ακολουθούνται και έβγαλε βιαστικά συμπεράσματα. Τώρα ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλο για τις απολύσεις οι οποίες συνιστούν απλή μετάθεση ευθύνης για τις καθυστερήσεις».
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, που κλήθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις, αρκέστηκε να δηλώσει σιβυλλικά στην εφημερίδα μας ότι «η συνεργασία μας είναι δύσκολη. Καθένας μας (μηχανικοί-αρχαιολόγοι) έχει διαφορετική νοοτροπία. Αλλά η σύζευξη και των δύο θα έχει θετικό πρόσημο και αποτέλεσμα για τη Θεσσαλονίκη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.