voria.gr,23/1/2020
Δύο είναι οι προσφυγές στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας. Η μία εργαζομένων του ΟΑΣΘ και η άλλη της Κίνησης Πολιτών για τον σταθμό Βενιζέλου.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κληθεί να αποφασίσει, όπως όλα δείχνουν, σχετικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Τόσο των οδικών, όσο και του μετρό.
Προσφυγή στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν ήδη προαναγγείλει το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο αντιδρά στην περαιτέρω εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, αλλά και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς η οποία εναντιώνεται στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.
Την προσεχή Δευτέρα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) με τη συμμετοχή του ΟΑΣΘ, της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕΘ «στόχος της σύσκεψης είναι να συζητηθούν και να επιλυθούν τα θέματα και οι λεπτομέρειες της υλοποίησης της επερχόμενης συνεργασίας των παραπάνω φορέων ενόψει της έναρξης του έργου παροχής αστικής συγκοινωνίας του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. (μαζί με τα ΚΤΕΛ Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς) σε 25 νέες βασικές γραμμές της Θεσσαλονίκης».
«Η συμμετοχή σας στη σύσκεψη σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα προσφύγετε στο ΣτΕ για να ζητήσετε την ακύρωση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ;», ρωτήθηκε από τη Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης. Η απάντησή του ήταν κατηγορηματική: «Εμείς θα δηλώσουμε και σε αυτήν τη σύσκεψη ότι διαφωνούμε κατηγορηματικά με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και η απόφασή μας να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για να την ακυρώσουμε είναι οριστική και θα υλοποιηθεί».
Όπως εξήγησε ο κ. Τσερμενίδης, μετά την έγκριση του σχεδίου της σύμβασης από τον ΟΣΕΘ και την αποστολή του προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το Συνδικάτο συζήτησε με τους νομικούς συμβούλους του, τους καθηγητές του ΑΠΘ Γιάννη Κουκιάδη και Κώστα Χρυσόγονο και καθόρισαν τα επόμενα βήματά τους. Ήδη, έχουν στείλει εκ νέου στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη γνωμοδότηση των δύο καθηγητών βάσει της οποίας το Συνδικάτο θεωρεί ότι η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου είναι παράνομη «ώστε να γνωρίζει το Ελεγκτικό Συνέδριο τι ακριβώς συμβαίνει», όπως σημειώνει ο κ. Τσερμενίδης.
Η επόμενη κίνηση του Συνδικάτου θα γίνει όταν και εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως για να προχωρήσει η σύμβαση. «Στη συνέχεια θα εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών κατά της οποίας θα στραφούμε με αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, ταυτόχρονα και με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων», αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης.
Ο σταθμός Βενιζέλου
Την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη αναμένει και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς προκειμένου να προσφύγει κι αυτή στο ΣτΕ, ζητώντας την ακύρωσή της. Η οριστική απόφαση ελήφθη στην προ ημερών γενική συνέλευση της Κίνησης και σύμφωνα με τον πρόεδρό της Φωκίωνα Δεληγιάννη «μετά την απόφαση του ΚΑΣ δεν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης από τα ένδικα μέσα. Έτσι αποφασίστηκε να κατατεθεί αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, αλλά και αίτηση αναστολής, δηλαδή ασφαλιστικά μέτρα, ενώ θα ζητηθεί και έκδοση προσωρινής διαταγής, ώστε να μην ξεκινήσουν οι εργασίες απόσπασης».
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr η απόφαση της κ. Μενδώνη αναμένεται σε περίπου έναν μήνα, περί τα μέσα Φλεβάρη, καθώς ακόμη δεν έχει σταλεί στο υπουργείο καθαρογραμμένη η γνωμοδότηση του ΚΑΣ. Στη γνωμοδότηση και συνακόλουθα και στην υπουργική απόφαση θα περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αμέσως μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης ο ανάδοχος θα προχωρήσει σε διαγωνιστική διαδικασία με αντικείμενο την εκπόνηση μελέτης για την απόσπαση των αρχαιοτήτων. Στο μεταξύ, η Αττικό Μετρό, θέλοντας να κερδίσει χρόνο, σχεδιάζει το αμέσως προσεχές διάστημα να έρθει σε συνεννόηση με τον ανάδοχο, αλλά και με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης ώστε να συμφωνηθεί η μέθοδος απομάκρυνσης των υλικών κατάχωσης που έχουν τοποθετηθεί για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η διαδικασία αποκάλυψης των αρχαιοτήτων θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών, ώστε εν συνεχεία, να υλοποιηθεί το δεύτερο στάδιο, αυτό της προσωρινής απόσπασης των ευρημάτων.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κληθεί να αποφασίσει, όπως όλα δείχνουν, σχετικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Τόσο των οδικών, όσο και του μετρό.
Προσφυγή στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν ήδη προαναγγείλει το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο αντιδρά στην περαιτέρω εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, αλλά και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς η οποία εναντιώνεται στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.
Την προσεχή Δευτέρα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) με τη συμμετοχή του ΟΑΣΘ, της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕΘ «στόχος της σύσκεψης είναι να συζητηθούν και να επιλυθούν τα θέματα και οι λεπτομέρειες της υλοποίησης της επερχόμενης συνεργασίας των παραπάνω φορέων ενόψει της έναρξης του έργου παροχής αστικής συγκοινωνίας του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. (μαζί με τα ΚΤΕΛ Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς) σε 25 νέες βασικές γραμμές της Θεσσαλονίκης».
«Η συμμετοχή σας στη σύσκεψη σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα προσφύγετε στο ΣτΕ για να ζητήσετε την ακύρωση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ;», ρωτήθηκε από τη Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης. Η απάντησή του ήταν κατηγορηματική: «Εμείς θα δηλώσουμε και σε αυτήν τη σύσκεψη ότι διαφωνούμε κατηγορηματικά με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και η απόφασή μας να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για να την ακυρώσουμε είναι οριστική και θα υλοποιηθεί».
Όπως εξήγησε ο κ. Τσερμενίδης, μετά την έγκριση του σχεδίου της σύμβασης από τον ΟΣΕΘ και την αποστολή του προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το Συνδικάτο συζήτησε με τους νομικούς συμβούλους του, τους καθηγητές του ΑΠΘ Γιάννη Κουκιάδη και Κώστα Χρυσόγονο και καθόρισαν τα επόμενα βήματά τους. Ήδη, έχουν στείλει εκ νέου στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη γνωμοδότηση των δύο καθηγητών βάσει της οποίας το Συνδικάτο θεωρεί ότι η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου είναι παράνομη «ώστε να γνωρίζει το Ελεγκτικό Συνέδριο τι ακριβώς συμβαίνει», όπως σημειώνει ο κ. Τσερμενίδης.
Η επόμενη κίνηση του Συνδικάτου θα γίνει όταν και εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως για να προχωρήσει η σύμβαση. «Στη συνέχεια θα εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών κατά της οποίας θα στραφούμε με αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, ταυτόχρονα και με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων», αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης.
Ο σταθμός Βενιζέλου
Την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη αναμένει και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς προκειμένου να προσφύγει κι αυτή στο ΣτΕ, ζητώντας την ακύρωσή της. Η οριστική απόφαση ελήφθη στην προ ημερών γενική συνέλευση της Κίνησης και σύμφωνα με τον πρόεδρό της Φωκίωνα Δεληγιάννη «μετά την απόφαση του ΚΑΣ δεν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης από τα ένδικα μέσα. Έτσι αποφασίστηκε να κατατεθεί αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, αλλά και αίτηση αναστολής, δηλαδή ασφαλιστικά μέτρα, ενώ θα ζητηθεί και έκδοση προσωρινής διαταγής, ώστε να μην ξεκινήσουν οι εργασίες απόσπασης».
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr η απόφαση της κ. Μενδώνη αναμένεται σε περίπου έναν μήνα, περί τα μέσα Φλεβάρη, καθώς ακόμη δεν έχει σταλεί στο υπουργείο καθαρογραμμένη η γνωμοδότηση του ΚΑΣ. Στη γνωμοδότηση και συνακόλουθα και στην υπουργική απόφαση θα περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αμέσως μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης ο ανάδοχος θα προχωρήσει σε διαγωνιστική διαδικασία με αντικείμενο την εκπόνηση μελέτης για την απόσπαση των αρχαιοτήτων. Στο μεταξύ, η Αττικό Μετρό, θέλοντας να κερδίσει χρόνο, σχεδιάζει το αμέσως προσεχές διάστημα να έρθει σε συνεννόηση με τον ανάδοχο, αλλά και με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης ώστε να συμφωνηθεί η μέθοδος απομάκρυνσης των υλικών κατάχωσης που έχουν τοποθετηθεί για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η διαδικασία αποκάλυψης των αρχαιοτήτων θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών, ώστε εν συνεχεία, να υλοποιηθεί το δεύτερο στάδιο, αυτό της προσωρινής απόσπασης των ευρημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.