Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

Με μαύρες σημαίες στη ΔΕΘ

Αγγελιοφόρος, 18/07/2008

Oύτε οι εκπτώσεις δε βοήθησαν να πάρουν «ανάσα» οι καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται γύρω από τα εργοτάξια του μετρό στην οδό Εγνατία, οι οποίοι εξακολουθούν να... φυτοζωούν και να βλέπουν τους πελάτες με τα... κιάλια.

«Η κατάσταση είναι δραματική και το πρόβλημα πολύ μεγάλο. Πρόβλημα το οποίο δεν αντιμετωπίζουν μόνο τα καταστήματα που κρύβονται από τις λαμαρίνες του μετρό, αλλά όλα τα μαγαζιά που βρίσκονται στον άξονα της οδού Εγνατία, αλλά και της Ερμού. Oι δρόμοι αυτοί, που κάποτε ήταν οι πιο εμπορικοί, κατάντησαν να είναι οι χειρότεροι της Θεσσαλονίκης από πλευράς αγοραστικής κίνησης», σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Νικολόπουλος.

Το πρόβλημα, εξάλλου, περιέγραψε προχτές στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο δημοτικός σύμβουλος Λευτέρης Παραδόπουλος, λέγοντας ότι η Εγνατία έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, με ψηλές λαμαρίνες οι οποίες «πνίγουν» τα καταστήματα. «Μόνον έξι καταστήματα έκλεισαν τον τελευταίο καιρό, από το ύψος της Βενιζέλου μέχρι την οδό Αγίας Σοφίας. Επιπλέον, αυξήθηκαν τα κρούσματα διαρρήξεων στα καταστήματα και τα σπίτια της περιοχής. O λόγος είναι ότι οι ψηλές λαμαρίνες των εργοταξίων του μετρό αποδείχθηκαν η καλύτερη κάλυψη για τους διαρρήκτες», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

Μαύρες σημαίες

«Την περίοδο της Εκθεσης προσανατολιζόμαστε να υψώσουμε μαύρες σημαίες στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και στα καταστήματα που πλήττονται από το μετρό, αλλά και από την αδιαφορία των πολιτικών. Πρόκειται βέβαια για πρόταση, καθώς δεν έχει ληφθεί ακόμα η σχετική απόφαση», υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος.

O ίδιος, εξάλλου, καταγγέλλει την αδιαφορία της Πολιτείας και των τοπικών αρχόντων για τα προβλήματα των καταστηματαρχών, λέγοντας ότι το μετρό είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα των προβλημάτων τους. «Το μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με την πρόσβαση στο κέντρο της πόλης. Επρεπε να υπήρχαν τρόποι για να φτάσουν οι πολίτες στο κέντρο. Η δρομολόγηση δωρεάν δημοτικής συγκοινωνίας παραμένει σχέδιο επί χάρτου, με τον ένα διαγωνισμό μετά τον άλλο να κηρύσσεται άγονος. Γιατί; Ας βελτιωθούν οι όροι. Oμως τελικά αυτό είναι το πρόβλημα. Oτι κανείς, ούτε οι πολιτικοί ούτε η νομαρχία ούτε ο δήμος, δεν ενδιαφέρεται για μας. Το μετρό το θέλουμε και θα μας ωφελήσει όλους. Μέχρι, όμως, να κατασκευαστεί, πρέπει να ληφθούν μέτρα. Υπάρχουν λύσεις. Μπορεί, για παράδειγμα, να γίνει λεωφορειολωρίδα στην Ερμού. Oμως, μόνον η Τσιμισκή κινείται. Στην Εγνατία έκλεισαν επτά - οκτώ επιχειρήσεις και πολύ φοβάμαι ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. Oσες επιχειρήσεις δεν κλείνουν, βουλιάζουν στους δανεισμούς, χρωστάνε σε τράπεζες, χρωστάνε σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, χρωστάνε παντού, ελπίζοντας ότι, όταν τελειώσουν τα έργα, θα μπορέσουν να κερδίσουν το χαμένο χρόνο και να καλύψουν τα χρέη τους. Θα τα καταφέρουν άραγε;», διερωτάται ο κ. Νικολόπουλος.

Σύνταξη

Για τεράστιο πρόβλημα κάνει λόγο και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωστής Χαντζαρίδης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι τα καταστήματα που έβαλαν «λουκέτο» θα ήταν πολύ περισσότερα, αν δεν υπήρχε μια μερίδα καταστηματαρχών οι οποίοι κρατιούνται με νύχια και με δόντια μέχρι να πάρουν σύνταξη. «Υπάρχουν καταστηματάρχες που θέλουν ένα, δύο ή τρία χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβιώσουν. Κρατούν τα μαγαζιά τους ακόμα και με παθητικό, ελπίζοντας ότι θα αντέξουν μέχρι να συμπληρώσουν τα ένσημά τους», επισημαίνει ο κ. Χαντζαρίδης.

«Η επιβάρυνση του κυκλοφοριακού και η δυσκολία πρόσβασης των καταναλωτών στα καταστήματα δημιουργούν ανυπέρβλητα προβλήματα σε αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες. Τους τελευταίους μήνες είδαμε επιχειρήσεις να πραγματοποιούν ακόμη και μηδενικές ημερήσιες εισπράξεις. Εδώ και δύο χρόνια έχουμε επισημάνει προς κάθε κατεύθυνση ότι η οργάνωση της πόλης κατά τη διάρκεια κατασκευής των μεγάλων έργων είναι ζωτικής σημασίας. Δυστυχώς, πέρα από εξαγγελίες δεν έχουμε δει τίποτα να γίνεται στην πράξη», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης.

Στο μεταξύ, πέρα από το ότι οι λαμαρίνες των εργοταξίων του μετρό αποκόπτουν τα καταστήματα από το δρόμο, δημιουργούνται και άλλα προβλήματα. Σύμφωνα με τον Στέλιο Σαββίδη, ιδιοκτήτη εστιατορίου στην πλατεία Δημοκρατίας, προκαλούν απίστευτο θόρυβο, ενώ και η σκόνη είναι τεράστια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.