Σε περίπου ένα χρόνο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και για τον κλάδο που θα καταλήγει στη Σταυρούπολη
Του Λεωνίδα Λιάμη
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο πρόκειται να «βγει στον αέρα» ο διεθνής διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ενώ σε περίπου ένα χρόνο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και για τον κλάδο που θα καταλήγει στη Σταυρούπολη. Η κύρια γραμμή του έργου, πάντως, προχωρά με γοργούς ρυθμούς κι ο στόχος που έχει τεθεί προβλέπει παράδοσή της προς χρήση σε περίπου τρία χρόνια. «Πρόκειται για το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, προσθέτοντας πως το συνολικό κόστος του Μετρό, με την επέκταση προς την Καλαμαριά, θα ανέλθει στο ποσό του 1,5 δισ. ευρώ.
Ειδικά για τον κλάδο προς την Καλαμαριά ο Γιώργος Σουφλιάς ανέφερε πως το μήκος του θα είναι 5 χλμ. και θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς από το ύψος της νομαρχίας, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και στη Μίκρα, στην οποία θα υπάρχει επίσης σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκινγκ 1.000 θέσεων.
«Το κόστος επέκτασης στην Καλαμαριά θα διαμορφωθεί σε περίπου 465 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι εξασφαλισμένη από πόρους του ΕΣΠΑ», είπε ο υπουργός και εκτίμησε ότι «αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή καθυστερήσεις, Ιούνιο του 2010 θα αρχίσει η κατασκευή».
Επέκταση
Οσον αφορά την επέκταση προς τη Σταυρούπολη οι απαραίτητες μελέτες είναι σε εξέλιξη και προβλέπεται να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2010, ενώ αμέσως μετά θα ξεκινήσει «σαφάρι» ανεύρεσης των απαραίτητων πόρων, ύψους περίπου 450-500 εκατ. ευρώ, καθώς και αυτό το έργο έχει μήκος 5 χλμ. και προβλέπει ισάριθμες στάσεις.
Αφορμή για την παρουσία του κ. Σουφλιά στη Θεσσαλονίκη αποτέλεσε η έναρξη λειτουργίας και του «Γιωρίκα», του 2ου μετροπόντικα, ο οποίος θα σκάβει την παράλληλη σήραγγα με αυτή που ξεκίνησε ο «Κωστίκας» και η οποία έχει προχωρήσει σε μήκος 550 μ. και βρίσκεται κάτω από την πλατεία Βαρδαρίου. Καθημερινώς οι μετροπόντικες θα διανοίγουν σήραγγα περίπου 10 μ. «Σε πλήρη ανάπτυξη, σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι από τα πλέον σύγχρονα μετρό της Ευρώπης», είπε ο υπουργός. Μετά το πέρας ευρείας σύσκεψης ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι θα συσταθεί την ερχόμενη εβδομάδα επιτροπή που θα μελετήσει έως το καλοκαίρι το θέμα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ.
«Αναγκαία η υποθαλάσσια αρτηρία»
Την πλήρη υποστήριξή του στην κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης επαναβεβαίωσε ο Γ. Σουφλιάς, τονίζοντας ότι πρόκειται για αναγκαίο συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά έργο, διότι θα διευκολύνει το κυκλοφοριακό, ενώ θα μειώσει έως 30%-35% τις εκπομπές ρύπων... «Πιστεύω στο έργο και πιστεύω ότι πρέπει να γίνει. Δεν αλλάζω την άποψή μου», δήλωσε κι εξήγησε ότι εκτός της προσφυγής που υποβλήθηκε και εκκρεμεί, αλλά και της αλλαγής των όρων κατασκευής από το υπουργείο Πολιτισμού (σ.σ. η κατασκευή πρέπει να γίνει σε βάθος κάτω από 16 μέτρα) που προϋποθέτουν χρήση μετροπόντικα, το υπουργείο έχει διατυπώσει ερώτημα στην Κομισιόν για το εάν θα διατηρήσει τον υπάρχοντα διαγωνισμό ή θα πρέπει να προκηρύξει νέο. «Αναμένουμε όλες αυτές τις αποφάσεις, αλλά η θέση του υπουργείου και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ είναι ότι ναι πρέπει να γίνει το έργο και είναι αναγκαίο» είπε ο κ. Σουφλιάς και υπογράμμισε πως αν δεν υπήρχαν οι καθυστερήσεις και οι ενστάσεις σήμερα θα ήταν σε πλήρη εξέλιξη το έργο και σε δύο χρόνια θα είχε ετοιμαστεί και παραδοθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.