Τρίτη 14 Απριλίου 2009

"Βάζουν μπροστά" οι μπουλντόζες στα μεγάλα έργα

capital, 14/04/2009

Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Συναγερμός στις τάξεις των εγχώριων κατασκευαστών σε περίοδο εργοληπτικής «ανομβρίας» έχει σημάνει η πρόθεση του ΥΠΕΧΩΔΕ να επιταχυνθεί ο ρυθμός δημοπράτησης νέων έργων ανά την επικράτεια, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται το μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οδικοί άξονες κυρίως στη δυτική και νότιο Ελλάδα στο πλαίσιο δημιουργίας της Ιόνιας Οδού, έργα υποδομής στον ΟΣΕ ενώ ήδη έχουν ανακοινωθεί τα σχέδια για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αλλά και για έργα υποδομής στη Κρήτη (νέο αεροδρόμιο Καστελλίου).

Τον κύριο, ωστόσο, ρόλο στη νέα γενιά των έργων που προωθούνται καταλαμβάνουν οι επεκτάσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 3,8 δισ. ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, ήδη σχεδιάζεται η εξαγγελία των πρώτων επεκτάσεων του δικτύου προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη, ενώ παράλληλα εξετάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό.

Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η επέκταση προς Καλαμαριά να υλοποιηθεί ταυτόχρονα με την κατασκευή του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και να τεθεί σε λειτουργία σε μικρό χρονικό διάστημα μετά την έναρξη λειτουργίας του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου της πόλης. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ε.Ε.), σε πρώτη φάση θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και αναμένεται να είναι έτοιμο στο τέλος του 2012. Όσον αφορά τις προεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Καλαμαριά για την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά (έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση ύψους 400 εκατ.ευρώ) έχουν ενταχθεί στο Δ’ ΚΠΣ και ήδη έχουν δεσμευθεί τα αντίστοιχα κονδύλια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.