Να λοιπόν που η φετινή χρονιά είναι ανάδοχος μεγάλων έργων καθώς έργα που υπήρξαν θέμα τα τελευταία χρόνια γίνονται πράξη επιτέλους. Σήμερα λοιπόν ανακοινώθηκε και επίσημα η έναρξη εντός 10ημέρου της πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλλονίκης προς την Καλαμαριά.
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκ ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι ήδη εξασφαλισμένη, καθώς το έργο έχει εξαρχής ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον (ΕΠΠΕΡΑΑ – κωδικός 2007GR-16 / 01.52.05.01) με ποσό 340 εκ.€, το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ (+20%) θα φτάσει τα 400 εκ ευρώ. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη και η έγκριση του δανείου με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το μήκος της επέκτασης είνα περίπου 5χλμ και θα ξεκινάει απο τον Σταθμό Πατρικίου. Οι Σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι:
1.ΝΟΜΑΡΧΙΑ
2.ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
3.ΑΡΕΤΣΟΥ
4.ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
5.ΜΙΚΡΑ.
Ο τελικός σταθμός της Μίκρας θα έχει σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκιγκ 1000 θέσεων ενώ με μια μελλοντική επέκταση το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να φτάσει στο Αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες, τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές, χάραξης γραμμής και χωροθέτησης των Σταθμών και υπολογίζεται ότι (αν δεν υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις και προσφυγές απο τις συμμετέχουσες εταιρείας) τον Ιούνιο του 2010 το έργο μπορεί να ξεκινήσει.
Ωστόσο είναι άγνωστο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου προκειμένου να γνωρίζουμε μετά απο πόσα χρόνια θα παραδοθεί προς χρήση στους Θεσσαλονικείς.
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκείνης προς την Σταυρούπολη με 5 σταθμούς και 5 χλμ μήκος που αναμένεται η δημοπράτηση του μετά το 2010.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται και η δεύτερη φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό), προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Ο πρώτος Μετροπόντικας, ο «Κωστίκας», ξεκίνησε στις αρχές του έτους το υπόγειο ταξίδι του και σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, του «Γιωρίκα», ο οποίος σήμερα ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Αθόρυβα και δίχως καμία όχληση στην λειτουργία της πόλης θα κατασκευάζονται κατά μέσο όρο καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
ΣΤΑΘΜΟΙ
16 Εργοτάξια είναι σε πλήρη αναπτυξη στο Μετρό Θεσσαλονίκης.Πρόσφατα μάλιστα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στον Σταθμό Δημοκρατίας, στον Σταθμό Συντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, καθώς και στη διακλάδωση της Γραμμής του Μετρό προς Σταυρούπολη, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (61%) και στο Σταθμό «Αγία Σοφία» (53%).
Εγω θα κάνω μια πρόταση η οποία θα είναι πολύ μα πολύ εκπαιδευτική για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Θα πρότεινα την διοργάνωση (σε έτοιμα τμήματα της σήραγγας και περιορισμενους χώρους σε εργοτάξια σταθμών) την ξενάγηση σχολείων, συλλόγων αλλά και απλών πολιτών που θα δουν το έργο που συντελείται στην πόλη απο πρώτο χέρι.
Απο την άλλη επιτέλους το Μετρό Θεσσαλονίκης αποκτά περισσότερο μέλλον με αυτή την επέκταση αλλά και δυναμική για την συνέχεια του στην πόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.