Με πέντε ακόμη σταθμούς
Όπως είπε, μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες θα αρχίσει ο διαγωνισμός για την επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2010. Θα έχει μήκος 5 χλμ και πέντε σύγχρονους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Ο σταθμός της Μίκρας θα έχει σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκιγκ 1.000 θέσεων.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι το κόστος, αν προστεθεί και η επέκταση προς την Καλαμαριά, φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ.
Η εξέλιξη των εργασιών
Ο πρώτος Μετροπόντικας, ο «Κωστίκας», ξεκίνησε στις αρχές του έτους και σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη, έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό.
Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, του «Γιωρίκα», ο οποίος την Πέμπτη ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Θα κατασκευάζονται, κατά μέσο όρο, καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
Σε περίπου τρία χρόνια προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί και η κατασκευή των σηράγγων, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, που θα αποτελέσουν το βασικό κορμό του μετρό από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, είπε ο κ. Σουφλιάς.
Παράλληλα προχωρούν οι μελέτες για την επέκταση προς Σταυρούπολη, στο δυτικό τμήμα της πόλης.
Παράλληλα με την κατασκευή του μετρό, τόνισε ο Γ.Σουφλιάς, εξελίσσεται και η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή στη Θεσσαλονίκη -τα ευρήματα θα αναδειχθούν στους σταθμούς του μετρό και στο υπό ανάπλαση Χαμζά Μέη Τζαμί (πρώην Αλκαζάρ).
Τον υπουργό υποδέχθηκαν στο εργοτάξιο του μετρό ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, παρουσία του υπουργού Σταύρου Καλαφάτη.
ΔΕΘ, υποθαλάσσια, Θερμαϊκός
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα συγκροτηθεί επιτροπή που θα αναλάβει τη μεταφορά της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο χώρο όπου βρίσκονται σήμερα οι εγκαταστάσεις της.
Η επιτροπή θα εξετάσει τις μελέτες που έχουν κατατεθεί για τη μετεγκατάσταση -η οποία αποτελεί δέσμευση του Κώστα Καραμανλή- και έπειτα από διαβούλευση με τα κόμματα και τους φορείς θα καταθέσει τις προτάσεις για τη χωροθέτηση.
Ο κ. Σουφλιάς χαρακτήρισε την υποθαλάσσια οδική αρτηρία αναγκαίο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη και μεταξύ άλλων είπε ότι στη σύσκεψη εξετάστηκαν τα έργα της εξωτερικής περιφερειακής οδού, της εξυγίανσης του χώρου των βυρσοδεψείων, του καθαρισμού του Θερμαϊκού κόλπου και της κατασκευής πάρκινγκ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.