Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 27/08/2009
Σε ανακοινώσεις Τύπου ενόψει Δ.Ε.Θ., προέβησαν Νομάρχης και Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος συγκαλεί σύσκεψη όλων των παραγωγικών φορέων της πόλης (επιμελητήρια, εμπορικοί σύλλογοι και ομοσπονδίες, σύνδεσμοι βιομηχανιών και εξαγωγέων, τουριστικοί πράκτορες, εκπαιδευτικά ιδρύματα, Εργατικό Κέντρο, κ.ά.) σήμερα (Πέμπτη ) 27 Αυγούστου, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς.
Η σύσκεψη θα επαναληφθεί αύριο (Παρασκευή) 28 Αυγούστου, στον ίδιο χώρο, στις 13.00 με την συμμετοχή των υπόλοιπων φορέων της πόλης, όπως κοινωνικοί φορείς, σωματεία, πολιτιστικοί σύλλογοι, κ.α.
Ύστερα από σχετική εισήγηση του κ. Παπαγεωργόπουλου και διεξοδική συζήτηση των εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης θα εγκριθεί ψήφισμα που θα επιδώσει ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης στον Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή.
Στην εισήγηση του ο Δήμαρχος, τονίζει:
"Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να περιμένει.
Έχουμε μπροστά μας τον στόχο του 2012, της επετείου των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και η Κυβέρνηση θα πρέπει να στηρίξει την επίτευξη του στόχου αυτού, που έχει κυριολεκτικά εθνική διάσταση.
Θα πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να αποτραβήξει η Πολιτεία την προσοχή της από το Λεκανοπέδιο της Αττικής – που έχει μεταβληθεί σε σύγχρονο πίθο των Δαναΐδων - και να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, η οποία όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο θα αποτελέσει ως σύγχρονο αστικό κέντρο την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η Θεσσαλονίκη αναπτυσσόμενη θα συμπαρασύρει σε ανάπτυξη όλη την Βόρειο Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη τώρα μάλιστα που έχουμε ολοκληρωμένη την Εγνατία Οδό, ένα έργο που όλους τους βορειοελλαδίτες μας έχει φέρει πολύ κοντά.
Φέτος λοιπόν στις θέσεις μας, υπάρχει επικεφαλίδα, υπάρχει χρονικό ορόσημο, υπάρχει στρατηγικός στόχος, υπάρχει ένα όραμα που λέγεται: Θεσσαλονίκη 2012!
Μια επέτειος που μπορεί και θέλουμε, πέρα από τον εορτασμό, πέρα από τις μεγάλες και διεθνούς εμβέλειας εκδηλώσεις, να αποτελέσει την αφορμή για να φτιάξουμε μια άλλη πόλη.
Ο στόχος αυτός είναι απολύτως εφικτός καθώς έχουνε ήδη δρομολογηθεί στην Θεσσαλονίκη μεγάλα έργα που αλλάζουν την εικόνα και την ίδια την φυσιογνωμία της πόλης , τόσο από την πλευρά της κεντρικής εξουσίας, όσο και από τον Δ.Θ. , αλλά το κυριότερο γιατί ως πόλη και ως Φορείς έχουμε ολοκληρωμένο ΣΧΕΔΙΟ, έχουμε ολοκληρωμένη ΠΡΟΤΑΣΗ.
Ποια λοιπόν πρέπει να είναι η Θεσσαλονίκη του 2012;
Ποιος είναι ο σχεδιασμός μας;
Ποια είναι τα αιτήματά μας προς την κεντρική εξουσία, όσον αφορά βασικές υποδομές της πόλης μας, υποδομές απαραίτητες για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας;
Ποια έργα υποδομής θα πρέπει να έχουν τελειώσει το 2012, ή να βρίσκονται στην τελική φάση ολοκλήρωσής τους;
Τα έργα αυτά θα πρέπει να είναι:
1. ΜΕΤΡΟ: Ολοκλήρωση βασικού δικτύου, έναρξη επέκτασης προς Καλαμαριά, δημοπράτηση επέκτασης προς Σταυρούπολη, ανάθεση μελέτης για ολοκλήρωση του έργου σταθερής τροχιάς από το αεροδρόμιο έως την Σίνδο και μελλοντική επέκταση του Μετρό προς την Τούμπα.
2. ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
3. ΛΙΜΑΝΙ
4. ΕΓΝΑΤΙΑ
5. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΥΡΩΠΗ
6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ
7. ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
8. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
9. ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ
10. ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΛΕΩΦ. ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΩΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΑΞΟΝΩΝ
11. ΥΠΟΓΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
12. ΔΕΘ
13. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
14. ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
15. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΩΝ-ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΌΛΗΣ
16. ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΗΣ
17. ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ-ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ ΑΛΛΑΤΙΝΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ
18. ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΕΔΡΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ (κάτω από τον περιφερειακό) ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ
19. ΕΦΑΡΜΟΓΗ (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
20. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
21. ΑΝΩ ΠΟΛΗ
22. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ
23. ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ
24. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ
25. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ
26. ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
27. ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΟΥ Π.Σ.Θ.
28. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
29. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (ΔΗΜΗΤΡΙΑ- ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ κ.λ.π.)
30. ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
31. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ"
Π. ΨΩΜΙΑΔΗΣ: «Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΑΝΑΠΝΟΕΣ»
«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τεχνητές αναπνοές. Είναι ντροπή για μια πόλη που έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, να καταντά απαθής παρατηρητής των εξελίξεων. Δεν είναι δυνατό να εξαρτάται από την Αθήνα ό,τι η Θεσσαλονίκη δικαιούται», τόνισε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, μιλώντας στην καθιερωμένη σύνοδο της Ολομέλειας των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις 13.30 το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, εν όψει της 74ης ΔΕΘ.
«Κάθε χρόνο ετοιμάζουμε υπομνήματα με τα προβλήματα που μας απασχολούν εδώ στη Θεσσαλονίκη. Είμαι βέβαιος ότι όλοι πλέον τα γνωρίζουν, όπως γνωρίζουν άριστα και το τι πρέπει να γίνει για την οριστική επίλυσή τους.
Δυστυχώς μένουμε στα λόγια, κυρίες και κύριοι. Ούτε σφυγμούς ανεβάσαμε ούτε ξεπεράσαμε προβλήματα, που όπως σωστά είχε επισημάνει και ο Δήμαρχος πέρσι, στην Αθήνα φαίνεται ότι ξεπερνιούνται πολύ πιο γρήγορα. Εάν δεν υπάρξει πολιτική βούληση, ό,τι υπόμνημα και να ετοιμάσουμε θα παραμείνει απλή έκθεση ιδεών.
Ας δούμε λοιπόν τι έγινε το χρόνο που μας πέρασε, με δυο λόγια.
· Μετρό Θεσσαλονίκης: Κινούμαστε με ρυθμούς χελώνας. Εύχομαι να μην επιβεβαιωθούν οι Κασσάνδρες που κάνουν λόγο για λειτουργία το 2016.
· Υποθαλάσσια Αρτηρία: Βούλιαξε! Δυστυχώς οι προβλέψεις μου δικαιώθηκαν. Είμαι ο μόνος πολιτικός που είπα δημόσια ότι δεν έχει μέλλον αυτός ο σχεδιασμός.
· Εξωτερική Περιφερειακή Οδός: Πολύ σημαντικό έργο -όταν και αν αρχίσει, αλλά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι αγωνίες των πολιτών.
· Επέκταση Αεροδιαδρόμου: Αν και προβλέπεται άμεσα να ολοκληρωθεί η επέκταση του Αεροδρομίου, θα πρέπει να άρουμε καταρχήν τον αεροπορικό αποκλεισμό της πόλης μας, ιδιαίτερα όσον αφορά τους διεθνείς προορισμούς. Είναι ντροπή ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας να πηγαίνει στις Βρυξέλλες μέσω Αθηνών.
· Λιμάνι: Η απαξίωσή του συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το Λιμάνι, που έπρεπε να αποτελεί την κυριότερη πύλη εισόδου εμπορευμάτων για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δυστυχώς υπολειτουργεί.
· Ζώνη Καινοτομίας: Πού είναι; Τι συμβαίνει εκεί; Πώς προσελκύει ξένους επενδυτές στη Βόρεια Ελλάδα; Πώς λειτουργεί ως πόλος ανάπτυξης, ιδιαίτερα τώρα, που έχουμε ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;
Θα μπορούσα να μιλήσω και για δεκάδες άλλα μεγάλα έργα, που επί δεκαετίες χρονίζουν και ταλαιπωρούν τους πολίτες του νομού μας. Μένω όμως εδώ. Και ρωτώ, τι γίνεται και με τα τόσα άλλα μικρά, αλλά πολύ σημαντικά έργα για τις τοπικές κοινωνίες του νομού; Βρισκόμαστε σε οριακό σημείο».
Ολο λόγια είναι. Κάθε φορά πρίν την έκθεση αρχίζειι η γκρίνια για τα μάτια του κόσμου και μόλις έρθουν οι υπουργοί και ο πρωθυπουργός, κάθονται τους κοιτάνε και χειροκροτούν.... Κρίμα για την πόλη μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή