Εσπασε το γυαλί στις σχέσεις των στελεχών του μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η κόντρα που είχε αναπτυχθεί έντονα το καλοκαίρι στα ανώτερα κλιμάκια της εταιρείας Αττικό Μετρό μεταφέρθηκε τώρα στους μηχανικούς...
Του Κώστα Καντούρη
kantouris@hotmail.com
Μία επιστολή τους προς τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη τον ενόχλησε έντονα, με αποτέλεσμα να επισπεύσει τις διαδικασίες αυτονόμησης του μετρό στη Θεσσαλονίκη με τη μεταφορά των βασικών υπηρεσιών εποπτείας στη συμπρωτεύουσα.
Στην επιστολή, που απέστειλαν μετά τις εξαγγελίες Μαγκριώτη για μεταφορά της εποπτείας του έργου στη Θεσσαλονίκη, τα μέλη του σωματείου μηχανικών της Αττικό Μετρό εκφράζουν την αντίθεσή τους στο σχεδιασμό της κυβέρνησης που στόχο έχει να επιταχύνει τους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου, καθώς ήδη έχουν καταγραφεί μεγάλες καθυστερήσεις. Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό πως το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του μετρό το 2012 θεωρείται ανέφικτο να υλοποιηθεί.
“Τυχόν μεταφορά της διαχείρισης των μελετών στη Θεσσαλονίκη σε αυτή τη φάση του έργου εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα και στην ποιότητα του έργου”, υποστηρίζουν στην επιστολή τους οι μηχανικοί. “Η μεταφορά του ελέγχου των μελετών στη Θεσσαλονίκη, καθότι είναι εξαιρετικά εξειδικευμένες, θα επιφέρει μόνο πολλαπλή καθυστέρηση, σύγχυση και πιθανότατα σοβαρές δυσκολίες στην εκτέλεση του έργου”, συμπληρώνουν, τονίζοντας πως το καθεστώς πρέπει να παραμείνει ως έχει, με τη Θεσσαλονίκη να διατηρεί μόνο την επίβλεψη του έργου.
Οι ισχυρισμοί των αθηναίων μηχανικών του έργου προκάλεσαν την αντίδραση των συναδέλφων τους, καθώς στην επιστολή αναφέρουν πως διαθέτουν δεκαπενταετή εμπειρία και τεχνογνωσία, “στοιχείο που δεν μπορεί να αποκτηθεί από τη μία στιγμή στην άλλη”, όπως ακριβώς επισημαίνουν. Έτσι το ήδη τεταμένο κλίμα που υπήρχε στις σχέσεις της διοίκησης του Αττικό Μετρό στην Αθήνα και της διεύθυνσης του μετρό στη Θεσσαλονίκη οδηγήθηκε στα άκρα.
ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
“Γράφουν στην επιστολή ότι οι μελέτες μπορούν να προχωρήσουν με εντατικότερους ρυθμούς. Για ποιο λόγο μέχρι τώρα δεν προχωρούσαν με τους ρυθμούς αυτούς που επικαλούνται και τώρα θα εντατικοποιηθούν;” διερωτήθηκαν μηχανικοί της Θεσσαλονίκης. “Ό,τι είναι απλό και λογικό που δεν γίνεται ψάξε να δεις τι συμφέροντα κρύβονται”, συμπλήρωναν εργαζόμενοι στο μετρό. “Γράφουν για ορθή διαχείριση του έργου εν γένει. Δηλαδή, μέχρι τώρα γιατί δεν την έκαναν αυτή την ορθή διαχείριση;” υπογράμμιζαν.
Το θέμα των μελετών και των προβλημάτων που υπήρχαν με την έγκρισή τους από την Αθήνα είχε θίξει νωρίτερα ο σημερινός διευθυντής του έργου στη Θεσσαλονίκη, καθηγητής Ευάγγελο Γαλούσης. Με έγγραφό του προς τον πρόεδρο της εταιρείας, που είχε αποκαλύψει η “ΜτΚ” (26/7/2009), επισήμαινε το πρόβλημα έλλειψης συντονισμού μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αναφέροντας ότι οι μελέτες καθυστερούσαν και παρατηρούνταν καταστάσεις προχειρότητας. Τόνιζε μάλιστα πως, ενώ τα επιμέρους έργα ήταν έτοιμα να αρχίσουν, οι μελέτες έφταναν την τελευταία στιγμή στους επιβλέποντες μηχανικούς της Θεσσαλονίκης, που δεν είχαν δυνατότητα ελέγχου.
Το έγγραφο εκείνο στάθηκε αφορμή να αναδειχθεί το έντονο πρόβλημα συντονισμού που υπήρχε μεταξύ των υπηρεσιών της εταιρείας σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα, καθώς σε απάντησή του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει πως ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης δεν έχει γνώση του έργου. Ακολούθησε ανταλλαγή επιστολών που ράγισε το γυαλί των σχέσεων μεταξύ των ανώτερων στελεχών, την ώρα που το έργο σημείωνε μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλές φάσεις του.
Ενοχλημένος ο Γ. Μαγκριώτης
Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν πως ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης έχει ενοχληθεί από τη στάση των μηχανικών της Αθήνας και την επιστολή τους, ειδικά επειδή αυτή ήλθε μετά την ανακοίνωσή του για τη μεταφορά της εποπτείας του έργου στη Θεσσαλονίκη, άποψη που ο ίδιος υποστήριζε από την αρχή της εκτέλεσης του μετρό. Ο κ. Μαγκριώτης έδωσε έμμεση απάντηση στην επιστολή κατά τη διάρκεια σχετικής ομιλίας του στο πλαίσιο του Money Show. “Η θέση μας δεν αλλάζει”, είπε. “Καταρχάς ότι βρίσκονται αυτές οι αρμοδιότητες στην Αθήνα καθυστερούν εκ των πραγμάτων τις διαδικασίες. Δεν μπορεί ένα έργο της Θεσσαλονίκης να εποπτεύεται από την Αθήνα”, είχε πει μιλώντας στην εκδήλωση.
Κύκλοι πέριξ του υφυπουργού διαβεβαίωναν πως η μοναδική λύση αποκατάστασης του συντονισμού για την επιτάχυνση των διαδικασιών εκτέλεσης του έργου είναι η μεταφορά της εποπτείας. “Οι μελέτες είναι το άλφα και το ωμέγα για την ταχύτητα του έργου”, εξηγούσαν στη “ΜτΚ”. “Αυτό ζητούσε πάντα ο Μαγκριώτης και τώρα είναι σε θέση να το υλοποιήσει”, συμπλήρωναν.
Παγίως υποστηρίζει την αυτονόμηση του μετρό Θεσσαλονίκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο. “Για να προχωρήσει γρήγορα το έργο πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί η Θεσσαλονίκη”, υποστήριξε ο πρόεδρος του τμήματος του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας Τάσος Κονακλίδης. “Η Αττικό Μετρό έχει και άλλες προτεραιότητες, ειδικά με το μετρό στην Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει επιστημονικό δυναμικό που μπορεί να προχωρήσει ταχύτερα το έργο”, συμπλήρωσε.
kantouris@hotmail.com
Μία επιστολή τους προς τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη τον ενόχλησε έντονα, με αποτέλεσμα να επισπεύσει τις διαδικασίες αυτονόμησης του μετρό στη Θεσσαλονίκη με τη μεταφορά των βασικών υπηρεσιών εποπτείας στη συμπρωτεύουσα.
Στην επιστολή, που απέστειλαν μετά τις εξαγγελίες Μαγκριώτη για μεταφορά της εποπτείας του έργου στη Θεσσαλονίκη, τα μέλη του σωματείου μηχανικών της Αττικό Μετρό εκφράζουν την αντίθεσή τους στο σχεδιασμό της κυβέρνησης που στόχο έχει να επιταχύνει τους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου, καθώς ήδη έχουν καταγραφεί μεγάλες καθυστερήσεις. Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό πως το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του μετρό το 2012 θεωρείται ανέφικτο να υλοποιηθεί.
“Τυχόν μεταφορά της διαχείρισης των μελετών στη Θεσσαλονίκη σε αυτή τη φάση του έργου εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα και στην ποιότητα του έργου”, υποστηρίζουν στην επιστολή τους οι μηχανικοί. “Η μεταφορά του ελέγχου των μελετών στη Θεσσαλονίκη, καθότι είναι εξαιρετικά εξειδικευμένες, θα επιφέρει μόνο πολλαπλή καθυστέρηση, σύγχυση και πιθανότατα σοβαρές δυσκολίες στην εκτέλεση του έργου”, συμπληρώνουν, τονίζοντας πως το καθεστώς πρέπει να παραμείνει ως έχει, με τη Θεσσαλονίκη να διατηρεί μόνο την επίβλεψη του έργου.
Οι ισχυρισμοί των αθηναίων μηχανικών του έργου προκάλεσαν την αντίδραση των συναδέλφων τους, καθώς στην επιστολή αναφέρουν πως διαθέτουν δεκαπενταετή εμπειρία και τεχνογνωσία, “στοιχείο που δεν μπορεί να αποκτηθεί από τη μία στιγμή στην άλλη”, όπως ακριβώς επισημαίνουν. Έτσι το ήδη τεταμένο κλίμα που υπήρχε στις σχέσεις της διοίκησης του Αττικό Μετρό στην Αθήνα και της διεύθυνσης του μετρό στη Θεσσαλονίκη οδηγήθηκε στα άκρα.
ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
“Γράφουν στην επιστολή ότι οι μελέτες μπορούν να προχωρήσουν με εντατικότερους ρυθμούς. Για ποιο λόγο μέχρι τώρα δεν προχωρούσαν με τους ρυθμούς αυτούς που επικαλούνται και τώρα θα εντατικοποιηθούν;” διερωτήθηκαν μηχανικοί της Θεσσαλονίκης. “Ό,τι είναι απλό και λογικό που δεν γίνεται ψάξε να δεις τι συμφέροντα κρύβονται”, συμπλήρωναν εργαζόμενοι στο μετρό. “Γράφουν για ορθή διαχείριση του έργου εν γένει. Δηλαδή, μέχρι τώρα γιατί δεν την έκαναν αυτή την ορθή διαχείριση;” υπογράμμιζαν.
Το θέμα των μελετών και των προβλημάτων που υπήρχαν με την έγκρισή τους από την Αθήνα είχε θίξει νωρίτερα ο σημερινός διευθυντής του έργου στη Θεσσαλονίκη, καθηγητής Ευάγγελο Γαλούσης. Με έγγραφό του προς τον πρόεδρο της εταιρείας, που είχε αποκαλύψει η “ΜτΚ” (26/7/2009), επισήμαινε το πρόβλημα έλλειψης συντονισμού μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αναφέροντας ότι οι μελέτες καθυστερούσαν και παρατηρούνταν καταστάσεις προχειρότητας. Τόνιζε μάλιστα πως, ενώ τα επιμέρους έργα ήταν έτοιμα να αρχίσουν, οι μελέτες έφταναν την τελευταία στιγμή στους επιβλέποντες μηχανικούς της Θεσσαλονίκης, που δεν είχαν δυνατότητα ελέγχου.
Το έγγραφο εκείνο στάθηκε αφορμή να αναδειχθεί το έντονο πρόβλημα συντονισμού που υπήρχε μεταξύ των υπηρεσιών της εταιρείας σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα, καθώς σε απάντησή του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει πως ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης δεν έχει γνώση του έργου. Ακολούθησε ανταλλαγή επιστολών που ράγισε το γυαλί των σχέσεων μεταξύ των ανώτερων στελεχών, την ώρα που το έργο σημείωνε μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλές φάσεις του.
Ενοχλημένος ο Γ. Μαγκριώτης
Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν πως ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης έχει ενοχληθεί από τη στάση των μηχανικών της Αθήνας και την επιστολή τους, ειδικά επειδή αυτή ήλθε μετά την ανακοίνωσή του για τη μεταφορά της εποπτείας του έργου στη Θεσσαλονίκη, άποψη που ο ίδιος υποστήριζε από την αρχή της εκτέλεσης του μετρό. Ο κ. Μαγκριώτης έδωσε έμμεση απάντηση στην επιστολή κατά τη διάρκεια σχετικής ομιλίας του στο πλαίσιο του Money Show. “Η θέση μας δεν αλλάζει”, είπε. “Καταρχάς ότι βρίσκονται αυτές οι αρμοδιότητες στην Αθήνα καθυστερούν εκ των πραγμάτων τις διαδικασίες. Δεν μπορεί ένα έργο της Θεσσαλονίκης να εποπτεύεται από την Αθήνα”, είχε πει μιλώντας στην εκδήλωση.
Κύκλοι πέριξ του υφυπουργού διαβεβαίωναν πως η μοναδική λύση αποκατάστασης του συντονισμού για την επιτάχυνση των διαδικασιών εκτέλεσης του έργου είναι η μεταφορά της εποπτείας. “Οι μελέτες είναι το άλφα και το ωμέγα για την ταχύτητα του έργου”, εξηγούσαν στη “ΜτΚ”. “Αυτό ζητούσε πάντα ο Μαγκριώτης και τώρα είναι σε θέση να το υλοποιήσει”, συμπλήρωναν.
Παγίως υποστηρίζει την αυτονόμηση του μετρό Θεσσαλονίκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο. “Για να προχωρήσει γρήγορα το έργο πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί η Θεσσαλονίκη”, υποστήριξε ο πρόεδρος του τμήματος του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας Τάσος Κονακλίδης. “Η Αττικό Μετρό έχει και άλλες προτεραιότητες, ειδικά με το μετρό στην Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει επιστημονικό δυναμικό που μπορεί να προχωρήσει ταχύτερα το έργο”, συμπλήρωσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.