ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ 125 ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ…
Του Γιώργου Σούρλα
Στον «αέρα» βρίσκονται οι εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης μετά την απόφαση της κοινοπραξίας, που έχει αναλάβει το έργο, να θέσει σε τρίμηνη διαθεσιμότητα 125 εργάτες του ΜΕΤΡΟ ενώ πιθανό φαντάζει και το ενδεχόμενο πλέον να διακοπούν οι εργασίες οριστικά αν μέσα σε διάστημα 3 μηνών δεν διευθετηθούν και δεν δοθούν λύσεις στα προβλήματα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, που εμποδίζουν τη συνέχιση των εργασιών όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένου του Μετρό. Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την εκτέλεση του έργου αποφάσισε σε χθεσινή σύσκεψη, να θέσει σε τρίμηνη διαθεσιμότητα από τις 26 Απριλίου και απόλυση μετά το πέρας του τριμήνου αν δεν ξεκινήσουν εργασίες, τους 125 εργάτες που εργαζόταν στο τμήμα του μετροπόντικα καθώς εδώ και 5 μήνες έχουν σταματήσει να εκτελούνται οι εργασίες του μετροπόντικα με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μην απασχολούνται και οι εταιρεία να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στα έξοδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι o μετροπόντικας δεν δουλεύει και η εταιρεία καταβάλει ενοίκιο ύψους 500.000 ευρώ προκειμένου να σταθμεύει όπως αναφέρει ο κ. Κυπριανίδης...
Φοβούνται απολύσεις
Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Μετρό Χάρης Κυπριανίδης άμεσος είναι ο κίνδυνος να βρεθούν στο δρόμο οι 600 εργάτες που εργάζονται στα εργοτάξια αν μέσα στους επόμενους 3 μήνες δεν ξεκινήσουν οι εργασίες. «Αν δεν δοθούν εγκρίσεις σε μελέτες, αν δεν δοθεί άδεια να ξεκινήσει ο μετροπόντικας και αν δεν προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις φοβάμαι ότι μέσα στο διάστημα 3 μηνών θα βρεθούμε και οι 600 εργαζόμενοι στο δρόμο» επισημαίνει ο Χάρης Κυπριανίδης Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό. Ωστόσο ο μοναδικός λόγος για την κατάσταση που επικρατεί, επισημαίνει ο πρόεδρος των εργαζομένων, έγκειται στις καθυστερήσεις της Αττικό Μετρό αλλά και στο γεγονός ότι η διοίκηση της Θεσσαλονίκης δεν έχει κύριες αρμοδιότητες καθώς όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται στην Αθήνα.
Αντίστροφη μέτρηση για διακοπή των εργασιών
Το ενδεχόμενο πάντως να διακοπούν οριστικά οι εργασίες θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις πέραν των εργαζομένων του Μετρό καθώς πολλά από τα εργοτάξια που υπάρχουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης θα παραμείνουν ως έχουν με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η κατάσταση που επικρατεί με τις λαμαρίνες και τα πλέγματα επιβαρύνοντας έτσι και άλλους παραγωγικούς τομείς. «Αν το έργο σταματήσει θα μείνουν οι τρύπες, οι λαμαρίνες και μια αιώνια ταλαιπωρία σε όλη την πόλη» τονίζει ο κ. Κυπριανίδης. Επισημαίνει δε ότι «μπήκαμε σε αντίστροφη μέτρηση 3 μηνών για να σταματήσουν οριστικά οι εργασίες του Μετρό με κύριο υπεύθυνο γι’ αυτή την κατάσταση την διοίκηση της Αττικό Μετρό». Ωστόσο, οι εργαζόμενοι βρίσκονται επί ποδός και ετοιμάζουν κινητοποιήσεις με στόχο την εξεύρεση λύσης στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και απειλούν άμεσα την εργασία τους. Έτσι έχουν προγραμματίσει 48άωρη απεργία που θα ξεκινήσει την Τετάρτη 21/4/2010 ενώ την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της κοινοπραξίας.
Κίνηση σκοπιμότητας;
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, οι εργασίες του Μετρό θα συνεχιστούν παρακάμπτοντας το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την προσφυγή του Παπαφείου Ιδρύματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που ζητά να μην κατασκευαστεί σταθμός μετρό στο Παπάφειο. Αποτέλεσμα είναι να έχουν σταματήσει οι εργασίες στο Παπάφειο και η διάτρηση να συνεχίζεται στον επόμενο σταθμό, στον Ευκλείδη. Οι ίδιες πηγές χαρακτηρίζουν τη θέση σε διαθεσιμότητα των 125 εργατών ως κίνηση σκοπιμότητας από την πλευρά της κοινοπραξίας με στόχο να επισπευσθεί η απόφαση επί της προσφυγής από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.