Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Δεκαετές εργοτάξιο στη Θεσσαλονίκη. Στο ...βάθος μετρό.

Ράδιο Θεσσαλονίκη, 05/07/2010

Τον σχεδιασμό και την εξέλιξη, των μεγάλων έργων  της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο υπουργός μεταφορών υποδομών και δικτύων  Δ.Ρέππας , κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη...

Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα «master plan» το οποίο προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων σε βάθος δεκαετίας, στο οποίο θα συμμετέχουν στελέχη διαφόρων υπουργείων και διάφοροι φορείς, όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού, ο ΣΑΣΘ, η Εγνατία Οδός, η Αττικό Μετρό και η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Το MASTER PLAN θα προκύψει από την διενέργεια ενός διεθνούς πολεοδομικού – αρχιτεκτονικού διαγωνισμού,  για ένα ρυθμιστικό και πολεοδομικό σχέδιο για τη μητροπολιτική περιοχή. Την διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού θα αναλάβει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ).

Οι στόχοι


«Βασικοί στόχοι του «master plan», είναι η βελτίωση των υφιστάμενων δομών, η ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών, η δημιουργία μεγάλων εκτάσεων πρασίνου, η υποκατάσταση των ΙΧ με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» σημείωσε ο κ.Ρέππας.
«Πολλά από τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα θα ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό» τόνισε ο κ. Ρέππας.
Όπως επεσήμανε ο Δ.Ρέππας «τα έργα στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή, συζητούνται επί χρόνια και όταν φτάνει η ώρα να υλοποιηθούν, έχουν χάσει την φρεσκάδα τους, έχουν χάσει την λάμψη τους, είναι παρωχημένα. Πολλά ναυαγούν πριν ακόμη ξεκινήσουν (υποθαλάσσια αρτηρία) ή άλλα είναι αιχμάλωτα στα προβλήματά τους, όπως το Μετρό και το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Χαράσσουμε μια νέα στρατηγική και ολοκληρώνουμε  ένα νέο σχέδιο που καταλήγει σε ένα προγραμματισμό έργων και δομών που θα υλοποιηθούν με προοπτική δεκαετίας».

ΜΕΤΡΟ: «Το έργο θα ολοκληρωθεί»


Με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, συνεχίζονται οι εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας. Ο υπουργός δεν απάντησε στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, αφήνοντας πάντως να εννοηθεί ότι οι Θεσσαλονικείς θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται για πολλά ακόμη χρόνια. «Θα κάνουμε τα πάντα για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα αλλά οι αποφάσεις μας πρέπει να είναι ρεαλιστικές» τόνισε  ο κ.Ρέππας.
«Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε εξασφαλίσει ελάχιστες προϋποθέσεις για την κατασκευή του έργου. Μέχρι στιγμής έχει αναλωθεί το 65% του προαναγγελθέντος χρόνου και έχει ολοκληρωθεί μόλις το 14.5% του οικονομικού αντικειμένου. Ο ανάδοχος έχει πιστοποιήσει 120.000.000 ευρώ, τα οποία έχει πληρωθεί, ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 30% της αρχαιολογικής έρευνας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ρέππας. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως ο προϋπολογισμός έχει ξεφύγει κατά 60% των αρχικών εκτιμήσεων, ενώ από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής των 9.6 χιλιομέτρων, που βρίσκεται υπό κατασκευή, στους οκτώ έχουν προκύψει σοβαρότατα προβλήματα.  «Το έργο θα ολοκληρωθεί, δεν πρόκειται να ακυρωθεί», τόνισε ο υπουργός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.