ΣΤΑ μέσα του 2014 υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, μήκους 9,6 χλμ., καθώς οι καθυστερήσεις του έργου ξεπερνούν τα 2,5 χρόνια. Σύμφωνα, δε, με εκτιμήσεις μηχανικών του έργου, το μετρό δεν θα κυκλοφορήσει πριν από το 2016...
Τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής (7-4-2006), δηλαδή με αναλωμένο το 64% του συμβατικού χρόνου (6 χρόνια), έχει κατασκευαστεί μόνο το 14,5% του οικονομικού αντικειμένου του έργου. Eχει ολοκληρωθεί το 30% της συνολικής εκτιμώμενης αρχαιολογικής έρευνας, ενώ το ποσό που δαπανήθηκε υπερβαίνει το αρχικά προβλεπόμενο κατά 60%. Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών ξεπέρασε τα 1.000 ευρώ ανά κυβικό μέτρο εκσκαφής. Εκτός από τη βασική γραμμή, σιδηροδρομικός σταθμός - Νέα Ελβετία, μήκους 9,6 χλμ., το Yπουργείο Υποδομών σχεδιάζει επεκτάσεις του μετρό σε τέσσερις επιπλέον κατευθύνσεις.
Οι επεκτάσεις που προγραμματίστηκαν και ο βαθμός εξέλιξής τους έχουν ως εξής:
Σταθμός Πατρικίου - Μίκρα. Το μετρό θα συνεχιστεί προς την Καλαμαριά, με μία γραμμή μήκους 4,8 χλμ. και με πέντε σταθμούς (Nομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). Αυτή την περίοδο γίνεται η προεπιλογή των συμμετεχόντων για την τελική φάση του διαγωνισμού, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Eχουν ολοκληρωθεί: η τοπογραφική έρευνα, οι γεωλογικές έρευνες, η γεωμετρική χάραξη της γραμμής και η επιλογή των θέσεων των πέντε σταθμών. Βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εκπόνηση προωθημένης προμελέτης των σταθμών, των σηράγγων και των φρεάτων, που καλύπτει συγκοινωνιακά, στατικά, αρχιτεκτονικά, ηλεκτρομηχανολογικά, σιδηροδρομικά και λειτουργικά θέματα. Με απόφαση της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, η μελέτη εκπονείται από την εταιρία με βοήθεια από συμβούλους σε ειδικά θέματα. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2010.
Μίκρα - Αεροδρόμιο. Αποτελεί στην ουσία συνέχεια της επέκτασης προς την Καλαμαριά σε μήκος 3 χλμ. Εξετάζεται η επέκταση της γραμμής όχι με μετρό αλλά με monorail, ένα υπέργειο μέσο το οποίο κινείται σε μονή ράγα. Δίκτυο monorail έχει αναπτύξει πρόσφατα το Ντουμπάι, ενώ υπάρχει σχέδιο ανάπτυξης και για το λιμάνι του Πειραιά.
Σταθμός Δημοκρατίας – Ευκαρπία - Νοσοκομείο Παπαγεωργίου. Eχουν ολοκληρωθεί: η τοπογραφική έρευνα έως τον σταθμό Ευκαρπίας, οι γεωλογικές έρευνες στο τμήμα αυτό, η γεωμετρική χάραξη της γραμμής και η επιλογή των θέσεων των πέντε σταθμών (Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία, Nοσοκομείο Παπαγεωργίου).
efklidis@the.kapatel.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.