Οριστικοποιήθηκε το στρατηγικό σχέδιο υποδομών - μεταφορών της Θεσσαλονίκης στη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Εργων, όπου, εκτός των άλλων, περιλαμβάνεται ακόμη και η δημιουργία δύο γραμμών τραμ, μετρό στην Τούμπα και την Πυλαία και επέκταση του λιμανιού!!!
Στην ουσία πρόκειται για ένα «ξεσκαρτάρισμα» της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης Θεσσαλονίκης που είχε ολοκληρωθεί το 2000 για λογαριασμό του Οργανισμού Ρυθμιστικού και εν πολλοίς έμεινε στα χαρτιά, παρότι θεωρείται ό,τι πιο ολοκληρωμένο σε επίπεδο σχεδιασμού και προβλέψεων για το (τότε) μέλλον της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.
Το στρατηγικό σχέδιο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του συνόλου των παρεμβάσεων την επόμενη 15ετία, περιλαμβάνει το σύνολο των μεγάλων υποδομών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, ενώ βασίζεται -σύμφωνα με τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών- σε συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις και χρονοδιαγράμματα ανά έργο. Το προσχέδιο του μάστερ πλαν για τη Θεσσαλονίκη το είχε παρουσιάσει προσφάτως ο «Α».
Το στρατηγικό σχέδιο, όπως άλλωστε έχει επισημάνει η διοίκηση τόσο του υπουργείου Υποδομών, όσο και του υπουργείου Περιβάλλοντος, θα δοθεί στους φορείς της Θεσσαλονίκης για διαβούλευση με στόχο να οριστικοποιηθούν οι παρεμβάσεις και να γίνουν οι όποιες τροποποιήσεις ώς το τέλος του έτους, προκειμένου να προκηρυχτεί στις αρχές του 2011 από τον ΟΡΘ διεθνής πολεοδομικός και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Από το υπουργείο Περιβάλλοντος προβλέπεται ότι είναι δυνατό μέχρι το τέλος του έτους να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη για το ενιαίο στρατηγικό σχέδιο υποδομών. Το υπουργείο Πολιτισμού θα συμμετάσχει σε όλες τις δράσεις με τους κατά τόπους φορείς του.
Η επιτροπή, που συνεδρίασε χτες υπό την προεδρία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, αποφάσισε παράλληλα ότι τα προβλήματα των καθυστερήσεων λόγω απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών ανασκαφών θα επιλυθούν με νομοθετικές ρυθμίσεις, λεπτομέρειες των οποίων δόθηκαν από χτες στη δημοσιότητα (απαλλοτριώσεις εξπρές, αρχαιολογικές ανασκαφές με χρονοδιάγραμμα κ.τ.λ.).
Τέσσερις δράσεις
Για τα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε η υπουργός Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, το στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει τέσσερις μεγάλες δράσεις:
- Εμπορευματικό κέντρο και επέκταση του λιμανιού.
- Νέο εκθεσιακό κέντρο στη Σίνδο.
- Κέντρο καινοτομίας στην Αλεξάνδρεια Ζώνη.
- Αναπλάσεις στο κέντρο της πόλης.
Από το υπουργείο Οικονομίας άλλωστε έχει υπογραφεί σύμβαση για το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Σίνδου, το οποίο εφάπτεται με την Εγνατία και θα έχει και σιδηροδρομική σύνδεση, έχει προκηρυχτεί η μελέτη για Συνεδριακό Κέντρο Καινοτομίας στη Μίκρα, προωθείται η ανάπλαση των υπαρχουσών υποδομών της ΔΕΘ, όσον αφορά το περιβάλλον και τον πολιτισμό, ενώ στο πλαίσιο του διαμετακομιστικού ρόλου του λιμανιού μελετάται η επέκτασή του και πιθανόν η δημιουργία νέας μαρίνας. Ο Σταθμός Εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με το πρώην στρατόπεδο Γκόνου, προβλέπεται να συνδεθεί με εθνική και διεθνή σιδηροδρομική γραμμή, αποτελώντας ένα δεύτερο εμπορευματικό κέντρο εθνικής εμβέλειας ανάλογο του Θριάσιου.
Τα έργα
Το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών και ειδικά των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί κεντρικό πυλώνα του στρατηγικού σχεδίου και του συστήματος υποδομών που προωθεί η κυβέρνηση για τη Θεσσαλονίκη. Προβλέπεται η δημιουργία ενός δικτύου υποδομών που αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς και λεωφορειακές γραμμές κατάλληλα διαρθρωμένες γύρω από αυτά ή και αυτοδύναμες εφόσον κριθούν αναγκαίες.
Τα κυριότερα από τα έργα που περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχέδιο υποδομών - μεταφορών (μάστερ πλαν) είναι τα εξής:
1. Επέκταση μετρό: ανατολικά προς την Καλαμαριά και κατασκευή αμαξοστασίου στην περιοχή της Μίκρας.
2. Μελέτη επεκτάσεων τεσσάρων μετρό: ανατολικά μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» σε παραλιακή χάραξη. Δυτικά κατά μήκος του άξονα της Λαγκαδά προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία μέχρι το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου». Προς την περιοχή των δήμων Αμπελοκήπων και Ευόσμου. Δημιουργία δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής προς ανατολικά μέσα από Τούμπα και Χαριλάου προς την Πυλαία.
3. Τερματικοί σταθμοί μετρό: με τη μορφή ολοκληρωμένων πολυτροπικών συγκοινωνιακών κέντρων.
4. Προαστιακός σιδηρόδρομος εντός Θεσσαλονίκης: σύνδεση της περιοχής της Σίνδου με το κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέσω της υπάρχουσας χάραξης της γραμμής του ΟΣΕ.
5. Τραμ: μελέτη των δύο συνδετήριων γραμμών τραμ που πρότεινε η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη Θεσσαλονίκης του 2000.
6. Προαστιακός σιδηρόδρομος εκτός νομού: προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τα μεγάλα αστικά κέντρα της κεντρικής Μακεδονίας (βάσει των μελετών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
7. Πάρκινγκ: δημιουργία χώρων στάθμευσης, με προτεραιότητα στις παρυφές των κεντρικών περιοχών της πόλης, με ενθάρρυνση της μετεπιβίβασης και χρήσης των δημοσίων συγκοινωνιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.